{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Mark D
Mark D
Tilmeldt:
20. aug 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Revner omkring motor {{forumTopicSubject}}

Hej, har lagt mærke til denne revne omkring mit motorbeslag. Hvordan skal jeg gribe det an? Kan jeg nøjes med at spartle med epoxy indtil sæsonen er slut? Og hvad skal jeg ha lavet når sæsonen så en gang er slut?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Revner omkring motor
  • #1   20. aug 2018 Ser ud som din hæk er pil rådden, Hvis det var min båd, så var/er sæsonen slut...

  • Mark D
    Mark D Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   20. aug 2018 Det er en Nora 17 der er ombygget fra indenbords til udenbords en gang i start 00'erne vil jeg tro. så hvis pladen skal skiftes kommer det ikke helt bag på mig. Revnen sidder kun i den ene side så vidt jeg kan se, og har først lagt mærke til den efter en 250km lang køretur, så den har noget fået sig en rumle tur. Indefra ser det umiddelbart fint ud, men min forstand på området er ikke den største. Motoren er en 150kg tung 100hk fra slut firserne. Skal lige hjem og ha taget nogen billeder, men hvad er chancen for at pladen er lige til at hive op og sætte en ny i når jeg får fjernet den rustfri plade motoren sidder i, og som dækker over træpladen? Syntes det ligner lidt at der nærmest er en "kasse" bygget ud bagpå, som pladen så kan være i. Motoren skal skiftes til en 180kg 130hk Yamaha ligeså snart lejligheden byder sig.

  • #4   20. aug 2018 Vip motoren op så du kan hænge dig i motorben, og løfte det op af.
    Hvis motoren giver sig og kækken, gør den også i vandet, der er mere bræk på end du hænger og gynger på motorbenet smiley
    Giver det sig ikke på hækken sejler den fint nok uden større arbejde med det.
    Ellers er den sikkert blød.
    jeg har sejlet et år med flænger for oven, og på siden af hækken som din også er, bare den ikke er blød.


  • #5   22. aug 2018 Hvad siger den til det?

  • #6   26. aug 2018 jeg skal ikke med ud og sejle med 100hk hvor hækken ser sådan ud, tror den båd er færdig for i år, medmindre du kun skal have 10hk på og tøffe lidt rundt. de tæsk den har fået på landevejen er intet, sammenlignet med de tæsk den får på vandet

Kommentér på:
Revner omkring motor

Annonce