Uforsvarligt ? ? ? ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Nu har jeg i længere tid diskuteret med min bedre halvdel, om hvorvidt det er hul i hovedet eller ej, at sejle på havet i min 20 fods Bayliner.
Sagen er, at jeg godt kunne tænke mig, at sejle en tur til Norge og besøge min lillebror. Så spørgsmålet er jo om det er helt hul i hovedet når jeg har tænkt mig, at vejret skal være den bestemmende faktor ?
Og det gælder begge veje, altså ingen fast afrejsetid og kun hvis der bliver meldt " fladt vand "
Jeg påregner, at sejle fra Hirtshals og så ellers korteste vej over...
PÅ forhånd tak. Bent B
Ps. Har naturligvis været på vesterhavet nogen gange, og båden er meget driftsikker. Kører altid.
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 26 Svar: 433
man skal self. vælge de rigtige dage for ved er ikke sikker du kommer der op i stormvejr...
og husk nu en radio så hvis du får motorstop.... mobiler virker ikke altid på havet.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Både: 1 Emner: 54 Svar: 210
hilsen lars
maj 2008
Følgere: 48 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.089
En 20 fods Bayliner er IMØ kun til brug i mindre danske farvande / søer og ikke i Skagerak og nordlige Kattegat.
Hvad hvis der sker et driftstop undervejs ?
Personligt ville jeg ikke gøre det.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Både: 1 Emner: 63 Svar: 619
Hvis vejret tillader det og du evnt har en 4 hk nød motor med ville jeg ikke tøve. du kunne også finde en der har samme ide så i kunne følges der over
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 50 Både: 4 Emner: 107 Svar: 353
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Både: 2 Emner: 3 Svar: 321
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 26 Svar: 433
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
En båd i klasse C (op til 4 meter sø) ville jeg ikke have nogen som helst skrupler med at krydse et af nævnte farvande i, dog forudsat at båden har en fornøden udrustning og kvalificeret besætning (minimum speedbådscertifikat og VHF/DSC certifikat).
Udrustning vil minimum være GPS, VHF/DSC, nødraketter, redningsveste, redningsdragter (hvis ikke en flåde), pagajer (hvis ikke reservemotor), ankergrej med minimum 150 meter line og et førstehjælpssæt.
Uforsvarligt ? ? ? ?