{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.779 visninger | Oprettet:

Uforsvarligt ? ? ? ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Nu har jeg i længere tid diskuteret med min bedre halvdel, om hvorvidt det er hul i hovedet eller ej, at sejle på havet i min 20 fods Bayliner.
Sagen er, at jeg godt kunne tænke mig, at sejle en tur til Norge og besøge min lillebror. Så spørgsmålet er jo om det er helt hul i hovedet når jeg har tænkt mig, at vejret skal være den bestemmende faktor ?
Og det gælder begge veje, altså ingen fast afrejsetid og kun hvis der bliver meldt " fladt vand "
Jeg påregner, at sejle fra Hirtshals og så ellers korteste vej over...

PÅ forhånd tak. Bent B
Ps. Har naturligvis været på vesterhavet nogen gange, og båden er meget driftsikker. Kører altid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af ca. 4 meter silikonefuge i brusekabine 1.400 kr.
  • Skifte greb i køkken 800 kr.
  • Enkeltsidet hækklipning (55 meter og 3 meter høj) samt beskæring af to æbletræer 2.500 kr.
  • Ophængning 1.000 kr.
  • Ophængning af vægspejl og justeting af vægbelag til TV 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uforsvarligt ? ? ? ?
  • #1   21. apr 2011 hvorfor ikke jeg har fisket i 2 meter dønninger i en 14 fods limbo i havet.
    man skal self. vælge de rigtige dage for ved er ikke sikker du kommer der op i stormvejr...
    og husk nu en radio så hvis du får motorstop.... mobiler virker ikke altid på havet.

• #2   21. apr 2011 det kan man vel godt bare vejret er godt smiley du kan evt. gå ind på krak.dk og bruge tegn og mål for at se hvor langt der er... afhæning af hvor det er henne er der min. 120 km.. så kan du jo hurtigt se hvor langtid det vil tage

hilsen lars

• #3   21. apr 2011 Hvad med optankning undervejs ?

En 20 fods Bayliner er IMØ kun til brug i mindre danske farvande / søer og ikke i Skagerak og nordlige Kattegat.

Hvad hvis der sker et driftstop undervejs ?

Personligt ville jeg ikke gøre det.

• #4   21. apr 2011 jeg går og tænker på det samme med min det er bare til bornholm jeg vil sejle til og der er jo folk der har gjort det i speedbåde også herinde det er bare en 22 fods
    Hvis vejret tillader det og du evnt har en 4 hk nød motor med ville jeg ikke tøve. du kunne også finde en der har samme ide så i kunne følges der over

• #5   21. apr 2011 hmm.. ah bent kan det nu også gå.....:)

• #6   21. apr 2011 Jeg har planer om at sejle til bornholm fra Flensborg 3 mand i en 6 meter sejlbåd. Mit krav er en gps , vhf og en flåde. Man kan Jo aldrig vide.... hvis du har udstyr iorden kan du sagtens gøre det:-)

• #8   23. apr 2011 var i hv igår og der hade jeg min båd med 13 for speedbåd.. ingen problemer der total flad vand var ikke over 1 km fra land men stadigvær flad vand....

• #9   23. apr 2011 Generelt har jeg som udgangspunkt den holdning at en båd skal være godkendt som absolut minimum i klasse C (op til 2 meter sø) før jeg vil bruge den til at krydse et åbent farvand som Kattegat, Østersøen, Vesterhavet og Skagerak.

En båd i klasse C (op til 4 meter sø) ville jeg ikke have nogen som helst skrupler med at krydse et af nævnte farvande i, dog forudsat at båden har en fornøden udrustning og kvalificeret besætning (minimum speedbådscertifikat og VHF/DSC certifikat).

Udrustning vil minimum være GPS, VHF/DSC, nødraketter, redningsveste, redningsdragter (hvis ikke en flåde), pagajer (hvis ikke reservemotor), ankergrej med minimum 150 meter line og et førstehjælpssæt.

Kommentér på:
Uforsvarligt ? ? ? ?

Annonce