{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

er det normalt?? {{forumTopicSubject}}

hej, har nu haft min båd i vandet et par gange og prøve sejlet den i et par timer.
når jeg så kommer hjem og skruer bundprobben af kommer der ca. 3 måske 4 liter vand ud af båden. har kigget rundt og under båden for at se om der er en revne eller noget men det er der ikke, er det normalt at der kommer så meget vand i båden?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  er det normalt??
  • #1   30. apr 2011 okay, sker der noget ved at sejle med det?


  • #2   30. apr 2011 ik før du har så meget vand i båden at du synker smiley
    Men som Christian S skriver så få lukket den lækage men kommer det kun når du sejler eller er det der også når du ligger i havn


  • #3   30. apr 2011 jeg må sige at det kun er når jeg sejler da jeg tar den op hver gang efter brug. hvad bruger man til at tætne sådan noget med. tror at det er bundprobben det er galt med. kan se den er lidt løs og kan ikke spændes mere. ps. bundprobben er af plastik. en prob hvor man skruer en anden prob i smiley

  • #4   30. apr 2011 okay, tusind tak for hjælpen.

  • #5   1. maj 2011 problemet er ikke så stort vist du ikke sejler i flere timer så den ikke bliver fylde helt op med vand som hvis den ligger i vandet hele tiden.
    min er ogsp lidt utæt med det er også en trailer båd så jeg er ikke så nervøs for det da jeg kan se hvormeget der er i den i tank brønden og er sjælden i vandet i mere end 2 timer og der kommer ca 1-3 liter vand i.
    husk nu hvis i står på ski kommer der også vand i når de komer op lige som der gør mår i kommer op i baden...


  • #6   1. maj 2011 Samlinger ved skrog under fenderlisten, kan skjule en revne eller to.
    Et andet sted vandet kan blive trykket ind under sejlads, er ved trækøjet ude i stævnen.
    Personligt ville jeg aldrig acceptere bare en dråbe lækage. Så find lækagen og få det lavet. Er ret sikker på, at fejlen finder du en af ovenstående to stedder.


  • #7   1. maj 2011 Hvis det er den båd på din profil, kan vandet komme ind via bolt hullerne til motoren.
    Der eller gennem bundproppen vil træet i hækken også blive vådt, med råddenskab som konsekvens.
    Ud med alle boltene og seal dem med silicone


Kommentér på:
er det normalt??

Annonce