{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.843 visninger | Oprettet:

Kondens i tanken. {{forumTopicSubject}}

Ja ..... så begynder jeg smiley
Jeg har hørt at den tank der er i min nye båd skulle være berygtet for at samle kondens ( mest pga udformningen på den, den er meget flad med dertil hørende store flader pga størrelsen .. 80 L ).
Er der noget om det eller ? ? ?
Jep skal self have vandudskiller på udover den der sidder på selve motor ( livrem og seler smiley ) så det er jo sådan set bare at tjekke konstant om der er noget.
Er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte dette ? ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kondens i tanken.
  • #1   29. aug 2018 ( livrem og seler ) ja det er dig 😀😀nu ved jeg ikke om din og min tank er helt ens har også ca 80l og den er også helt flad...men jeg har aldrig haft vand i mit filter eller tank....jeg har bare det filter på motoren og ikke andet plejer at tjekke inden vinter og efter et par ture efter vinter og der har alså ikke været en dråbe såååå det er ikke noget jeg har problemer med på min type tank og den er nok noget lig din. 👍👍

  • #2   29. aug 2018 Har 386 L tank i min og den er aldrig fyldt, men har ikke haft problemer med kondens.

  • #3   29. aug 2018 Takker..... smiley
    Den får et extra filter med et glas forneden, så er det bare at kikke hver gang man skal ud.
    Og et extra plus er vel at så må man sejle noget mere, så tanken bliver fyldt helt op hele tiden smiley smiley smiley smiley
    Henrik... Tror vi har samme slags tank på såååååååå


  • #4   29. aug 2018 Vand i tanken = sejler for lidt... smiley smiley smiley

  • #5   29. aug 2018 Hvis du er god fylder du den efter hver tur for så længe der ikke ed flader uden benzin kan der jo ikke komme kondens smiley

  • #6   29. aug 2018 #5 Kondensvand/vand kan også komme fra tankstationens tank anlæg..

  • #7   29. aug 2018 #6 Det er helt korrekt, men hvis tanken i båden er berygtet for at skabe kondens kommer det jo ikke fra tankstationen smiley
    Jaja kunne ikke lade være smiley smiley


  • #8   30. aug 2018 karburatorsprit binder vandpartiklerne. så kom det på et par gange om året. nogle mener st det slider lidt mere på motoren, og pakninger. men i så fald er det minimalt, og i forhold til at sejle sikkert er det jo nok det værd.

  • #9   30. aug 2018 #8
    Har altid brugt sprit ca på hver 4-5 fyldning, samt benzin stabilisator ( bruges på mc når man sætter den væk for vinter opbevaring, og efter selv 4-6 md kan benzinen stadig bruges ).
    Den lille nød motor jeg har er UTROLIG følsom over for gammel benzin, er benzinen over 2-3 måneder gammel .... ja så vil den ikke rigtig starte, men med det der kemi ... ja så kører den bare.. selv på gammel benzin ( skal lige huske at tilføje, jeg har en seperat TOM tank til nød motor, og så bruger jeg den reservedunk der altid bliver fyldt op med frisk benzin ved hver tankning da jeg tømmer den i tanken før jeg skal fylde på, så er reserve dunken altid fyldt med 99 friske oktan + stabilisator )
    Nogen syntes jeg er lidt manisk ( tager plaster på inden jeg bruger kniv smiley smiley ) men fuck det ........ så længe det virker for mig .... ja så gør jeg det på min måde smiley smiley


  • #10   30. aug 2018 hvis du gør alle de ting du skriver er der over hovedet ingen grund til bekymring hvad kondens angår. så ja du går med livrem seler og alt andet der holder bukserne oppe. og det er bedre end det modsatte 😆

  • #11   30. aug 2018 Jeg fylder altid tanken op så sker der intet ved det.
    Og tømmer vandfilter 1 gang årligt.


  • #12   30. aug 2018 selv fylder jeg tanken op før jeg sejler. så ved jeg at tanken er fuld hver gang jeg sejler. vil lige sige det er diesel. jeg har også 2 filtre, og reservetank der ikke er brændstof på.. Jeg er så mere bange for diselpest .

Kommentér på:
Kondens i tanken.

Annonce