{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.299 visninger | Oprettet:

Jørgen S
Jørgen S
Tilmeldt:
28. jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29

Kondens i tank Mercruiser 4.3L V6 {{forumTopicSubject}}

Hej herinde
Da jeg fik båden i vandet gik motoren fint mens den lå i havnen, men da jeg havde sejlet ca 500M gik den ud.
Den ville ikke mere og blev slæbt ind, af med karburator som viste sig at være fuld af vand.
Jeg har købt et filter med vand udskiller, er det nok eller skal der mere til, jeg tror det drejer sig om kondens, tanken har self dum som jeg er, stået tom hele vinteren, og så fylder jeg den op.
Jeg fik noget ved bådmanden, Bardohl E 10 som skulle tage det.
Nogen ideer om det kan være nok med det og ud skiller??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kondens i tank Mercruiser 4.3L V6
  • #2   21. jun 2015 Bemærke at vandudskilleren er kun lavet til at fjerne de små dråber vand i tanken og den kan ikke klar store mængder uænset hvor mange udskiller enheder du montere således der findes intet tilsætnings stoffer som kan fjerne vandet hvis det er i store mængder. Bundsug tanken nu, sørge for at tanken er fyldt op til toppen vinteren over til at undgå kondens. En vandudskiller er nok.

  • Jørgen S
    Jørgen S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #3   21. jun 2015 Kenneth jeg tænker ikke der er så meget vand, vil det ikk bundfælde i vandudskilleren?

  • #4   21. jun 2015 Hvis du bruger den almindlig mercruiser vanduskiller/filter , vil du bemærk at der er ikke mere end 60-100 ml plads til vandet i bunden af filteret.
    Medmindre at du er sikker hvor meget vand der er i tanken vil jeg ikke tage chancen. Jeg vil tømme indholdet af tanken en gang for alle. Jeg skal også sige at din tømt benzin er ikke spild, du kan kæbe en trakt fra din marine pusher som adskiller vandet og brændstoffet hermed genbruges uden problemer.


  • Jørgen S
    Jørgen S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #5   21. jun 2015 Jeg kan jo ikke rigtig være sikker på, hvor meget vand der er i, tænker bare ved kondens kan det vel ikke være så meget, men tror jeg vil bundsuge den og håbe det er nok smiley
    Tak for svar


  • #6   21. jun 2015 Jeg ville tømme tanken helt!.
    Det kan jo også være at din på fuldnings dæksel er utæt.
    Og vand i en karburator er ikke godt, det kan ende med at karburatoren irrer og så skal du til at rense den og skifte div. Dele.


Kommentér på:
Kondens i tank Mercruiser 4.3L V6

Annonce