{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.340 visninger | Oprettet:

Michael Bo N
Michael Bo N
Tilmeldt:
14. maj 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvilke båd skal jeg købe? {{forumTopicSubject}}

Hey bådgalleri;)

Jeg har i et par år fisket og sat garn sammen med min far i vores 13 fods terhi 385 jolle, men nu vil vi opgradere vores jolle i håb om og få lidt flere havdage, da den Jydske vestkyst ikke er til og spøge med i en 13 fods;)

Vores budget ligger omkring 80.000 - 100.000 smiley har i nogle forslag? Vi har kigget lidt på en ryds eller ørnvik, men hvad synes i?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilke båd skal jeg købe?
  • #1   15. maj 2011 helt klart en ryds har haft en helt ny ørnvik 510 og de er bare for svage smiley

  • #2   15. maj 2011 tjek evt den jeg har tilsalg , den er noget under jeres budget , så er der jo bare flere penge til udstyr



    steffan


  • #3   15. maj 2011 Brugt Limbo 585, meget stabil, masser af dørkplads, kan klare noget sø, planer med forholdsvis lille motor, findes i mange versioner bla. m/u kahyt. En Limbo 19 ville måske også være et bud den kan du få fra ny med motor og trailer med jeres budget, har selv haft en og kan godt anbefale den.

    En Poca 500 til 600 eller Kegnæs 470 er også stærke joller.

    En Ryds dl 535 kunne måske også gå men der er ikke meget plads i forhold til bådens længde, og den er lidt blød i bunden hvis den skal trailes.

    Skal den være rigtig stor er en Alaska 600 et godt bud og koster kun 35.000 for en ny, finish er så ikke helt på højde med de andre nævnte men den stærk nok.

    Ørnvik er noget skræmmel har også selv haft en, den kom jeg heldigvis hurtigt af med.


  • #4   16. maj 2011 En Norma 550 ville også være et godt valg og den kan også tage noget sø.

  • #5   16. maj 2011 ryds 485 DL super båd

  • #6   16. maj 2011 kik på en ørnvik 500 det er en godbåd til det hele

  • #7   16. maj 2011 Der er godtnok delte meninger om ørnvik! Men er også ret sikker på det bliver en ryds 535 dl;) men jeg ved bare ikke om den skal ligge i havnen fast eller sættes fra bådrampe? Det spiller også ind når man skal købe en, om det bliver med eller uden trailer;)

  • #9   16. maj 2011 Brian S - Den beskrivelse passer også fint på den Ørnvik 460 Jeg havde fået fat i en kort overgang, her var der bare en 3 delt luge samt en løs bænk at slås med, mest irreterende var det at man ikke kunne komme ned i agterbænken hvor bla. andet tanken sidder uden at passagerbænken også skulle fjernes, læg der til at de fleste af deres modeller er undermotriseret i de pakketilbud Ketner har solgt, så at plane kan hurtig blive en by i Rusland hvis du tager madpakken med. Gelcoaten sprang af omkring fæstning af pulpit og andre steder var den sprøjtet i så tyndt lag at man kunne se fibermåtterne.

  • #10   19. maj 2011 Jeg ville nok købe en brugt Kegnæs 470 HE med en ryere motor. Du får nok ikke nogen båd i den størrelse som er så stabil...og så sparer i også en del penge. :o)

  • #12   19. maj 2011 Per J - Den virker måske billig, men er du klar over den bruger for tæt ved 1000 kr. i brændstof i timen? Har selv været på vandet 11 timer i dag det ville have kostet mig ca. 10 kilo smiley Der er heller ikke en land,evejstrailer med, og skulle man få lyst til at investere i en, skal man også have billen der må slæbe den.

  • #13   19. maj 2011 puha de er tørstige

  • #14   20. maj 2011 Den er da fed...... købte den på stedet, hvis jeg havde pengene og bådpladsen til den..............
    Heller have råd til 3 dage i en fed cruiser end 30 dage i en 13 fods jolle.


Kommentér på:
Hvilke båd skal jeg købe?

Annonce