{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.910 visninger | Oprettet:

Agter lanterne {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have min "nød"motor på !
Men den skal sidde i den side hvor min agter lanterne sidder, nu er jeg kommet lidt i tvivl ang synlighed af den, den lyser jo agter ud og skal have en spredning på 125 grader, som den sidder nu så skal man ret langt bag om båden for at se den for min hoved motor og hvis jeg sætter min extra motor der hvor jeg vil have den, ja så skal man lige så langt om båden for at se den som fra den anden side, så den bliver sådan set kun synlig næsten lige bagfra........ er det lovligt ? ?
Tænker bare at den sidder jo hvor fabrikken har sat den, sådan set skjult bag motoren.
Jeg har en top lanterne, som så kan tændes for sig selv, for at bruge den som ankerlanterne, og en dobbelt lanterne på stolpen i midten af vinduer foran ( så den kan ikke ses fra siden hvis man kommer lidt skråt ind fra siden af ... nok derfor der er monteret en top lanterne der fra fabrik tænder begge to samtidigt).
Kan jeg bare flytte agter lanterne lidt og sætte et hæve/sænke beslag hvor jeg vil have det, så agter lys kun kan ses næsten lige bagud ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Agter lanterne
  • #1   30. sep 2018 Dit agterlys skal lyse i en sektor på 135 grader.

    Du kan afmontere det og dit toplys, og i stedet montere et hvidt lys der lyser hele horisonten rundt.


  • #2   30. sep 2018 Det lader til at producenten af din båd ikke har styr på reglerne mht skibslys.

    Hvis du i forvejen har et 360 graders hvidt lys, så kan du fjerne dit agterlys. Det er overflødigt.


  • #3   30. sep 2018 Takker... jep .. slå fejl 125=135 sorry
    Ja .. jeg har jo mit toplys, men den måde de regler er skrevet syntes jeg er meget uforstående ( ihvertfald for mig smiley )...
    Men så kan jeg godt beholde mit agterlys OG sætte min motor hvor jeg vil have den... fordi jeg har en 360 top lanterne, der så dækker mig ind.... takker


  • #4   30. sep 2018 Reglerne er meget enkle.

    Du må kun have ET hvidt lys der lyser agterud.

    Du har ikke noget toplys, det er et hvidt lys der lyser 225 grader af horisonten.

    Dit ankerlys vil kunne erstatte dit toplys og agterlys da din båd er under 12 meter i længden.


  • #5   30. sep 2018 Okay.... tak smiley

Kommentér på:
Agter lanterne

Annonce