{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Har du fået en bøde for manglende redningnsvest? 14.000 kr?!?!
  • #2   5. okt 2018 Han har jo sådan set bare fået en både der modsvarer forseelsen?
    Men ja - Jeg har også engang fået en bøde for at mangle redningsveste. Tror det var to jeg blev bonet for. smiley


  • #3   5. okt 2018 Jeg syntes at 1500 par manglende vest er yderst fair. som fører af båden er dine gæsters sikkerhed dit ansvar, og en vest par gæst er da et minimum.

  • #4   5. okt 2018 vildt nok men hvorfor gives der ikke mængde rabat på samme måde som butikstyve ikke får 5dobbelt straf for 5 tyverier?

    min båd har plads til 5 og der ligger fast 4 svømmeveste og en redningsvest i båden størrelse voksen. de koster ikke engang 200kr for en godkendt svømmevest så det er sq et dumt sted at spare


  • #5   6. okt 2018 Jeg syntes det mest frustrerende, er de forskellige størrelser af personer man har med i båden, jeg har altid 6 flydeveste i båden, den er godkendt til 6 personer.
    men vestene er i forskellige størrelser, har tre 50-70kg og tre 70-90kg.
    men det er altså sommetider det er plus minus et par kg, jeg tænker det udløser en bøde uanset hvad smiley


  • #6   6. okt 2018 de spørger ikke om vægten... du skal bare have en til hver person ombord

  • #7   7. okt 2018 Det er kørt helt af sporet og skal man følge deres bekendtgørelser til punkt og prikke (hvilket man bør da politiet ikke længere har tankevirksomheden til selv at vurdere en given situation), så er der flere steder i både bælt og fjorde man ikke længere lovligt kan passere.

    Hvad angår bøden på 7.500,- for fem glemte redningsveste kan det ikke være meget anderledes. Normal bøde som med sikkerheds sele og hjelm x5 = 7.500,-
    Desuden er det ret nemt at gardere sig imod og vil inden længe komme til at virke som billig sluppet ifh til de bøder vi kan se frem til som fritidssejlere....

    Glemt førebevis følger også de gense retningslinjer med 1.000,- for formel overtrædelse.

    Men så er det også slut og køre fuldstændig af sporet.
    Bødetaksten for normale overtrædelser under ikke-erhvervsmæssig sejlads blev ved årsskiftet hævet med over 300% til 5.000,- og dette er vel at mærker pr.stk.
    Som om det ikke er nok vil de også under skærpede omstændigheder blive fordoblet på stedet, altså 10.000,- pr.stk.
    Men det stopper ikke der, bliver man knaldet for samme overtrædelse igen bliver den automatisk fordoblet til 10.000,- pr.stk. og det er som grundbeløb.

    For vandscooter ejere bliver gentagelses fordoblingen dog ikke det store problem da politiet til næste sæson kan konfiskere vandscootere, jetski og mindre speedbåde.
    Og da sejlbåde føler sig forulempet bare de ser en vandscooter skal der nok blive ringet flittigt efter politiet.
    Alt sammen fordi én abekat i kbh var et fjols, det er kollektiv afstraffelse af 1.grad.

    Lur mig om der nu ikke sidder en flok missundelige helligånder og tænker at det har de godt af. Men så har i undervurderet vores skævvredne samfund for det rammer også jer.

    Når bødetaksten for normale overtrædelser er hævet til 5.000,- gælder det alt andet end glemt førebevis og redningsveste.
    Udover forkert eller manglende lygteføring (sprunget pære), sejlads nær dykkerflag og alle søvejsregler gælder det også overtrædelse af alle forbud. (Helligånd): "Ja men vi overtræder aldrig nogen forbud."
    Nej men så bliv du bare liggende i havnen for du må ikke sejle under 200 meter fra kysten medmindre der er sejlrende og så kan du ikke komme ud af fjorden.
    Det gælder også overtrædelse af fiskeforbud, sejlads i farvande med restriktioner, forankring i forbuds zoner der iblandt på linje med fyr og bøjer.
    Sejler du 10 km/t i fjordene og det meste af lillebælt er den også gal.
    Dette kunne de selvfølgelig ikke drømme om at trække ned over hovedet på dem selv eller erhvervs trafikken da det i forvejen er en vanvids lov.
    Forestil jer lige man gav lastbiler og andet erhvervs trafik fri hastighed og satte fartbegrænsningen ned på 10km/t for biler.
    Og køre en Toyota en fodgænger ned på en rasteplads skal alle japanske biler forbydes fra alle rastepladser landet over ? Det er sgu nogle groteske tanker...
    Synes det er flot at en sejlernation som danmark er i gang med at banlyse lystsejlere men det må jo ind og ligge under gulvtæppet sammen med sund fornuft der heller ikke er tilladt længere.


  • #8   7. okt 2018 Bemærk slæbesteder også er forbudt område smiley

    profilbillede
  • #9   7. okt 2018

    profilbillede
  • #10   8. okt 2018 politikkerne reagerer kun på hvad der bliver skrevet i medierne jo, så ved vi hvem i ikke skal stemme på. det var da en trist historie, men de har vist glemt at sætte det i perspektiv med hvor mange der reelt sejler, og godt kan finde ud af at tage hensyn. billisternes forsikring stiger jo heller ikke 500% hver gang nogen bliver kørt ihjel i forbindelse med vanvidskørsel.

  • #11   8. okt 2018 Jeg er overbevist om at politikerne ikke bare reagerer på aviserne, de er trods alt almen begavede. Men aviserne får måske politikerne til at sætte en undersøgelse i gang. hvis undersøgelserne såviser en øget risiko osv osv laver de en justering de steder behovet er. Samme princip ser vi også i trafikken, og for den sags skyld mange andre steder.

  • #12   8. okt 2018 Jeg er blevet stoppet af politiet. Sejlede 20 knob og tog gassen af mens jeg gik ind mod kysten. Jeg skulle vise kørekort og redningsveste og de blev alle kontrolleret for størrelse. I øvrigt tror jeg ikke ennsvømnevest er nok. Jeg fik ikke nogen bøder men blev gjort opmærksom på max 5 knob 300 m fra land.

  • #13   8. okt 2018 I øvrigt er kravet kun 200 m fra kysten i sydjyllands politikreds og fri fart i sejlrender. Så bare fuld gas ind ad Haderslev fjord. Nej, for så har du lige glemt at læse Naturstyrelsens bekendtgørelse som beskriver nedsat hastighed i Haderslev fjord. Det er ikke nemt at være sejler.

  • #14   8. okt 2018 svømmevest er ikke redningsvest. så vil også tro at den smækker hvis det er. når de kontrollerer vægt kan de jo ikke se om personerne vejer 70 eller 75 kg. og tror ikke de sejler rundt med en badevægt.. 😀

  • #15   8. okt 2018 Nej de spurgte til et par børns vægt. Så er det bare med at du husker rigtigt og rammer inden for redningsvestens område.

  • #16   8. okt 2018 Jeg synes også 5000 kr er alt for meget for at sejle for stærkt. Det svarer til at skulle køre ca 100 inden i en by.

  • #17   8. okt 2018 5000 er meget. men at sejle stærkt under 200 meter fra kysten er jo hul i hovedet. Jeg har mødt svømmere, kajakker, snorkeldykkere ude på 200 - 300 meter. med 20 knob ville risikoen for at overse dem være relativ stor. resultatet ville være fatal for personen i vandet.

  • #18   8. okt 2018 Det er korrekt men i en bred fjord som kolding fjord, der er steder man slet ikke må plane. Og det giver heller ikke mening.

  • #19   8. okt 2018 Det har du så ret i.. men måske kan de pt ikke lige overskue at lave tilpassede regler.. men lyder da lidt overkill

  • #20   8. okt 2018 150 m ville være mere passende og en afmærkning med bøjer ved strande hvor man ikke må komme indenfor ville være passende. 5000 indenfor bøjer og i havne er fint. 1000 andre steder ville være passende.

  • #21   8. okt 2018 svømmevest er godkendt, så det kan de ikke sige noget til. men kræver selvfølgelig at personen kan svømme(er der nogen i danmark der ikke kan det? så bliv på land)

  • #22   8. okt 2018 god info Stefan. Det vidste jeg faktisk ikke. Det vil gøre det noget nemmere for knægten. Han hader redningsvest.

  • #23   10. okt 2018 tror det er derfor mange er så glade for de oppustelige. det er slet ikke irriterende på samme måde som en stor gammeldags orange

  • Stig N
    Stig N Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3
    #24   12. okt 2018 Hej Alle

    Blev stoppet til min datters studenter party på båden i kbh.havn udfor Refshaleøen.
    Vi har 7 personer og jeg manglede en vest (har 14 veste men fik talt forkert ved afgang). Fik lov til at slippe, hvis jeg satte en i land med det samme. Så det var supert.
    Til gengæld havde jeg åbenbart ikke et gyldigt speedbådsbevis og fik kr.5.000 i bøde.
    Jeg tog mit bevis for tusind år siden samtidig med dykkercertifikat, men det var åbenbart en del år før det blev til et krav med bådbevis og jeg var derfor ikke i søfartsstyrelsen database. Jeg var helt sikker på det var iorden.
    Så det blev en dyr tur samtidig med jeg jo liiiige skulle nappe et nyt bevis.
    Jeg fik senere at vide politiet kunne konfiskerer båden, hvis jeg sejlede i den uden bevis igen.
    Dagen efter jeg tog mit nye speedbådsbevis, blev vi stoppet igen efter 4 min. netop kommet ud af havnen.. Dennegang med alt i orden!!
    Men tror sågu de havde holdt mig under opsyn de banditter!!
    Alt i alt har de strammet gevaldigt op på søindsatsen som er helt fint synes jeg, men selvfølgelig altid møg ærgerligt, hvis det er i god tror eller en forglemmelse som koster kassen!!
    God weekend til alle!!


  • #25   12. okt 2018 tak for historien men er det ikke kun i hovedstaden og i svendborgsund at politiet gider lave kontroller.... og så i århus da der var vm
    ærgerligt med kortet når man er i god tro.. så føler man lidt de går i små sko, den kunne de sq også godt bare have givet en advarsel for og en bøde hvis de så havde stoppet dig en anden dag og du stadig ikke havde taget et nyt


  • #27   12. okt 2018 Det er da også sjovere at sejle end køre når man er politi.

  • #28   12. okt 2018 Det er en let måde for "ordensmagten" at vise konsekvens på.... straks meget sværere at tage de virkeligt kriminelle. Se blot på de daglige skyderier i København, voldsepisoder og voldtægter hver weekend... men politiet? De sidder i fotovognen og knalder Hr Hansen der kører 5km/t for stærkt på landevejen for ikke at komme for sent på job.

    Og angående vandscooter mordet sidste år i Kbh havde politiet alle regler og love på deres side til at stoppe idioten og hans venner. Men de gad jo ikke.... det var meget sjovere at kigge på solbadende piger og spise is

    "Politiet" er en farce


  • #29   20. okt 2018 #28
    Lige præcis, hvad helvede skal det hjælpe at lave vanvidsbøder og gøre alting forbudt pga en ulykke i kbh, det han havde gang i var jo i forvejen forbudt.

    Og når politiet så hovedsageligt bruger forbud & bøder mod sejlere der sejler efter forholdene så mister man da fuldstændig respekten. Det løser de så ved at gi politiet lov til at konfiskere bådene i stedet for at sætte sig en smule ind i hvorfor folk ikke respektere 10 km/t grænser overalt. Med 5000,- bøder for småting risikere de bare folk stikker af og skaber realt forlige situationer. Hvis de er almen begavede er de sgu ikke deres job voksent.

    Så længe man ikke behøver kunne noget som helst eller bare tænke selv for at få speedbådskørekort vil der blive ved med at være sejlere det ikke burde sejler.


    #24
    Er det det gamle grønne med billed der ikke kan bruges mere ????


Kommentér på:
Har du fået en bøde for manglende redningnsvest? 14.000 kr?!?!

Annonce