3.333 visninger
|
Oprettet:
Har du fået en bøde for manglende redningnsvest? 14.000 kr?!?! {{forumTopicSubject}}
Hej,
Er der nogen, der rent praktisk, har fået en bøde for manglende redningsvest? Selfølgelig, skal man have dem med, men det her er da for vildt?
https://redningsvest-tilbud.dk/kaempe-boede-for-manglende-redningsvest/
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.037
Men ja - Jeg har også engang fået en bøde for at mangle redningsveste. Tror det var to jeg blev bonet for.
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 574 Både: 2 Emner: 28 Svar: 1.116
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.148
min båd har plads til 5 og der ligger fast 4 svømmeveste og en redningsvest i båden størrelse voksen. de koster ikke engang 200kr for en godkendt svømmevest så det er sq et dumt sted at spare
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 308
men vestene er i forskellige størrelser, har tre 50-70kg og tre 70-90kg.
men det er altså sommetider det er plus minus et par kg, jeg tænker det udløser en bøde uanset hvad
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Hvad angår bøden på 7.500,- for fem glemte redningsveste kan det ikke være meget anderledes. Normal bøde som med sikkerheds sele og hjelm x5 = 7.500,-
Desuden er det ret nemt at gardere sig imod og vil inden længe komme til at virke som billig sluppet ifh til de bøder vi kan se frem til som fritidssejlere....
Glemt førebevis følger også de gense retningslinjer med 1.000,- for formel overtrædelse.
Men så er det også slut og køre fuldstændig af sporet.
Bødetaksten for normale overtrædelser under ikke-erhvervsmæssig sejlads blev ved årsskiftet hævet med over 300% til 5.000,- og dette er vel at mærker pr.stk.
Som om det ikke er nok vil de også under skærpede omstændigheder blive fordoblet på stedet, altså 10.000,- pr.stk.
Men det stopper ikke der, bliver man knaldet for samme overtrædelse igen bliver den automatisk fordoblet til 10.000,- pr.stk. og det er som grundbeløb.
For vandscooter ejere bliver gentagelses fordoblingen dog ikke det store problem da politiet til næste sæson kan konfiskere vandscootere, jetski og mindre speedbåde.
Og da sejlbåde føler sig forulempet bare de ser en vandscooter skal der nok blive ringet flittigt efter politiet.
Alt sammen fordi én abekat i kbh var et fjols, det er kollektiv afstraffelse af 1.grad.
Lur mig om der nu ikke sidder en flok missundelige helligånder og tænker at det har de godt af. Men så har i undervurderet vores skævvredne samfund for det rammer også jer.
Når bødetaksten for normale overtrædelser er hævet til 5.000,- gælder det alt andet end glemt førebevis og redningsveste.
Udover forkert eller manglende lygteføring (sprunget pære), sejlads nær dykkerflag og alle søvejsregler gælder det også overtrædelse af alle forbud. (Helligånd): "Ja men vi overtræder aldrig nogen forbud."
Nej men så bliv du bare liggende i havnen for du må ikke sejle under 200 meter fra kysten medmindre der er sejlrende og så kan du ikke komme ud af fjorden.
Det gælder også overtrædelse af fiskeforbud, sejlads i farvande med restriktioner, forankring i forbuds zoner der iblandt på linje med fyr og bøjer.
Sejler du 10 km/t i fjordene og det meste af lillebælt er den også gal.
Dette kunne de selvfølgelig ikke drømme om at trække ned over hovedet på dem selv eller erhvervs trafikken da det i forvejen er en vanvids lov.
Forestil jer lige man gav lastbiler og andet erhvervs trafik fri hastighed og satte fartbegrænsningen ned på 10km/t for biler.
Og køre en Toyota en fodgænger ned på en rasteplads skal alle japanske biler forbydes fra alle rastepladser landet over ? Det er sgu nogle groteske tanker...
Synes det er flot at en sejlernation som danmark er i gang med at banlyse lystsejlere men det må jo ind og ligge under gulvtæppet sammen med sund fornuft der heller ikke er tilladt længere.
jul 2009
jul 2009
feb 2006
aug 2013
aug 2017
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 76
aug 2017
aug 2013
aug 2017
aug 2017
aug 2013
aug 2017
aug 2013
aug 2017
feb 2006
aug 2013
feb 2006
jun 2016
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 3
Blev stoppet til min datters studenter party på båden i kbh.havn udfor Refshaleøen.
Vi har 7 personer og jeg manglede en vest (har 14 veste men fik talt forkert ved afgang). Fik lov til at slippe, hvis jeg satte en i land med det samme. Så det var supert.
Til gengæld havde jeg åbenbart ikke et gyldigt speedbådsbevis og fik kr.5.000 i bøde.
Jeg tog mit bevis for tusind år siden samtidig med dykkercertifikat, men det var åbenbart en del år før det blev til et krav med bådbevis og jeg var derfor ikke i søfartsstyrelsen database. Jeg var helt sikker på det var iorden.
Så det blev en dyr tur samtidig med jeg jo liiiige skulle nappe et nyt bevis.
Jeg fik senere at vide politiet kunne konfiskerer båden, hvis jeg sejlede i den uden bevis igen.
Dagen efter jeg tog mit nye speedbådsbevis, blev vi stoppet igen efter 4 min. netop kommet ud af havnen.. Dennegang med alt i orden!!
Men tror sågu de havde holdt mig under opsyn de banditter!!
Alt i alt har de strammet gevaldigt op på søindsatsen som er helt fint synes jeg, men selvfølgelig altid møg ærgerligt, hvis det er i god tror eller en forglemmelse som koster kassen!!
God weekend til alle!!
feb 2006
ærgerligt med kortet når man er i god tro.. så føler man lidt de går i små sko, den kunne de sq også godt bare have givet en advarsel for og en bøde hvis de så havde stoppet dig en anden dag og du stadig ikke havde taget et nyt
aug 2017
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 80 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.390
Og angående vandscooter mordet sidste år i Kbh havde politiet alle regler og love på deres side til at stoppe idioten og hans venner. Men de gad jo ikke.... det var meget sjovere at kigge på solbadende piger og spise is
"Politiet" er en farce
jul 2009
Lige præcis, hvad helvede skal det hjælpe at lave vanvidsbøder og gøre alting forbudt pga en ulykke i kbh, det han havde gang i var jo i forvejen forbudt.
Og når politiet så hovedsageligt bruger forbud & bøder mod sejlere der sejler efter forholdene så mister man da fuldstændig respekten. Det løser de så ved at gi politiet lov til at konfiskere bådene i stedet for at sætte sig en smule ind i hvorfor folk ikke respektere 10 km/t grænser overalt. Med 5000,- bøder for småting risikere de bare folk stikker af og skaber realt forlige situationer. Hvis de er almen begavede er de sgu ikke deres job voksent.
Så længe man ikke behøver kunne noget som helst eller bare tænke selv for at få speedbådskørekort vil der blive ved med at være sejlere det ikke burde sejler.
Er det det gamle grønne med billed der ikke kan bruges mere ????
Har du fået en bøde for manglende redningnsvest? 14.000 kr?!?!