{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Søren G
Søren G
Tilmeldt:
10. jul 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 39

Problemer med Mariner 100hk 1992 {{forumTopicSubject}}

Dav! har lidt problemer med min motor som er en mariner 10hk fra 1992 og det er en 2takts.

Når jeg er ude og sejle har den nogle gange svært ved at tage omdrejninger rigtigt oh den hoster og hakker så det lyder forfærdeligt. Den kan sagtens sejle og fungere fint men mangler bundtræk fx når man skal trække en op på wakeboard.

Så er der noget med at den motor kun kører på 2 cylindre inden 1800 omdrejninger kan det passe??

Jeg kikkede på den i går og kunne konstatere den kun kørte på cylinder 1 og 2 (oppefra) i tomgang og den hverken kunne køre eller starte kun med tændrørshætterne på cylinder 3 og 4 MEN der var stadig gnist!?!?!? Det var der omkring jeg blev tilpas forvirret

Den har fået skiftet tændrør og benz filter

Hvis i har et bud på hvad det kan være må i endelig skrive det

TAK!!!!

/Søren


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Problemer med Mariner 100hk 1992
  • #1   28. jul 2011 Hej Søren. Det kunne godt lyde som et par defekte tændspoler. Nogen gange kan man godt have gnist på, men når tændrøret kommer ender kompression kan det ikke gnister. Få målt Ohm modstanden i tændspolerne. Mener de skal være på omkring 1000 Ohm. Ellers kan det være CDi boks som er død, men prøv først det med tændspolerne.

    Mvh Henrik


  • Søren G
    Søren G Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 39
    #2   28. jul 2011 Målte på tændspolerne fra der hvor tændrøret sidder til stel og der var omkring 900 ohm på alle 4

    Så lavede jeg en kompressions test og de to øverste viste 8,5 bar og de to andre viste lige under 8 bar..

    KAN DET PASSE??? jeg er et stort spørgsmålstegn


  • #3   28. jul 2011 Så er tændspoler ok. Ang kompressionstesten så skulle den gerne ligge på over 10 bar, så det har selvfølge en bivirkning af den mangler 1,5 til 2 bar, men jeg tror ikke det er fejlen alene. Prøv og rens karburatorne. Ud med alle dyser, dyserør, luftskrue, svømmer osv og tjek og rens det godt. brug evt et stykke kobbertråd fra en ledning til og rense dyserne med. Luftskruen skal justeres 1,5 til 2 omgange ud når luftskruen er skruet i bund.

  • Søren G
    Søren G Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 39
    #4   28. jul 2011 tak tak det må være næste skridt at sørge for den for det benz den skal ha.. takker

  • #5   28. jul 2011 Helt i orden. Ellers lav en video med den. Lyd og billede siger mere en tusind ord. God arbejdslyst.

  • Søren G
    Søren G Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 39
    #6   29. jul 2011 Mange tak!

  • Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   15. maj 2016 Jeg havde os problemer med min 100 HK mariner, mit problem er at den går i nødprogram når der ikke er nok olie i beholderen... Og efter jeg fyldte det på, så kunne den arbejde smiley

  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 1 Svar: 36
    #8   16. maj 2016 Den motor som du har skal kun gå på 2 cylinder i tomgang, de kalder dem for 2 + 2. Det er korrekt at de slår over ved 1800 omdr. Jeg havde en magen til bare Mercury 115. Der er intet at gøre med hensyn til trækkraft. Og de lyder meget underligt indtil den slår over på 4 cyl. Det er desværre heller ikke muligt at lave dem om, så den trækker på alle 4 cyl. Det lyder som om at den går som den skal😩 Når de skal startes er det ligeledes vigtigt at motoren er trimmet forholdsvis langt ned, ellers løber benzinen ud af kaburatorene. Jeg monterede en highfive propel på min, det hjalp på det med optrækket. Men de går rigtig fint når de går på alle 4;)

  • #9   18. maj 2016 henrik b.... minimun kravet er 7bar..ikke 10bar... laver den 8-8½ bar er det ganske fint

Kommentér på:
Problemer med Mariner 100hk 1992

Annonce