{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.912 visninger | Oprettet:

Problemer med mariner 60hk årg 94-97 {{forumTopicSubject}}

Jeg bøvlet en del med at få min mariner 60 hk 3 Cylind til tage fuld gas når den er i vandet. På land vil den gerne tage omdrejninger. Jeg har skiftet impeller og termostat pga en meget svag hyletone i håndtaget. Den bruger det olie fra beholderen som den skal og den bliver heller ikke varm.

Jeg har tappet bundkar på alle 3 karburatorer for evt vand. Jeg har tjekket gnist på alle tændrør og diverse stelforbindelser.

Igår under test sejlads opdager jeg at der kommer vand ud øverst ved benet når jeg giver den nogle omdrejninger i frigear. Skal der komme vand ud der? Nej vel... Jeg tog gearbenet af da jeg kom hjem for at se om jeg havde fået samlet ok efter impellerskift, alt var som det skulle være. Jeg har også lånt en anden trigger fra en identisk motor men heller ikke det hjælper. Se billedet hvor vandet kommer ud


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Problemer med mariner 60hk årg 94-97
  • #2   3. aug 2013 Hvordan laver jeg en kompressionstest?

  • #3   3. aug 2013 Sidder din slange til kontrol strålen rigtigt?

  • #5   3. aug 2013 Hvis den af en eller anden grund ikke får benzin nok, vil den sagtens kunne tage fuld gas på land, eller i frigear, men belastet, vil den ikke få nok at leve af, og vil derfor ikke tage gassen, når du skubber håndtager frem..

    Det er ikke sikkert at det er det, som er årsagen, men det er en mulighed, og derfor skal du måske undersøge om enten din/dine kaburator eller benzin fødesystemet er stoppet...


  • #6   3. aug 2013 Jeg er pt igang med at rense karburatorer, slanger, studser, filter og den lille benzinpumpe/membranpumpe. Men hvorfor kommer der vand ud øverst ved benet?

  • #7   3. aug 2013 En defekt pakning, eller endnu værre, en revne i selve benet eller lign, der skal ikke komme vand ud der.

    Kryds fingrene for, at det blot er en defekt pakning inde i benet, den er ikke så slem at skifte...

    Du skal have den del af benet skilt af, og repareret pakningen, der er ingen vej udenom.

    Held og lykke med motoren.


  • #8   3. aug 2013 Mange tak for de gode svar. Jeg har idag renset alt der har med benzin at også tanken. Jeg har også prøvet at bytte den lille firkantede boks ud der sidder bag ved multistikket med en identisk. Det ændrede ikke andet en det fjernede den meget lave hyletone jeg i gear gasboksen. Ellers hostede og spruttede motoren mere end inden jeg rensede alt med benzin. Hvad gør motoren hvis den har en dårlig cdi box eller en dårlig regulator?? Kan det evt være sådan noget der er galt. Jeg giver sgu snart op. smiley

  • #9   5. aug 2013 Lån evt. en cdi box, hvis det er muligt, så du ved om det er den der giver dig problemer...

    Det er meget svært at fejlfinde via. en beskrivelse, der skal man helst selv have fingerne i motoren, så hvis du kan få hjælp af en bekendt, der ved lidt om motorer, så vil det nok være det næstbedste, hvor det bedste ville være at lade en båd-mekaniker se på den, men det kan jo nemt komme til at koste en masse penge, som man hellere vil bruge på andre ting : )

    Jeg håber du får løst dine problemer, så du igen kan komme ud at sejle..


Kommentér på:
Problemer med mariner 60hk årg 94-97

Annonce