{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.670 visninger | Oprettet:

Daniel D
Daniel D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hjælp til førstegangskøb {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri.

Jeg håber på at kunne være sejlende til næste år, da det kommer til at blive mit første båd køb har jeg brug for et par råd af nogle erfarne rotter smiley

Jeg har kigget mest på Ørnvik 470/510 og tror den ville kunne opfylde mine behov .
Har i nogle erfaringer med denne båd? passende motor størrelse osv?

Den båd jeg kigger efter skal opfylde følgende:

- Være en trailerbåd
- Må maks koste ca. 120 000
- Skal kunne bruges til fiskeri og lidt vandsport

Har i forslag til andre både som kunne have min interesse?

Mvh Daniel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 700 kr.
  • slå græsset - Akut 700 kr.
  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Grillreperation 400 kr.
  • Fill gas boiler/gasfyr with water - showing low water pressure 999 kr.
  • Elektriker 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til førstegangskøb
  • #1   15. aug 2011 Med det budget, de krav og størrelse båd, ja så har du jo næsten frit valg på alle hylder når vi taler brugt.
    Ørnvik er en super fin all-round båd, men en hurtig-sejler bliver den aldrig, grundet den "buttede" skrog form.
    En 470 / 510 Ørnvik, kræver min. 50HK. Og jeg ville nok vælge 60-75HK til en 510.
    Prøv at se de forskellige både igennem her på siden, og find den skude der passer dig bedst. Hvor hurtig skal den kunne sejle, toilet, køkken, soveplads, kabine eller HT.
    Som sagt, med 120k i budgettet, er udvalget stort.

• Daniel D
    Daniel D Tilmeldt:
    jul 2011

#2   15. aug 2011 Tak for det hurtige svar, Den behøver ikke være den hurtigste knallert på havnen, men den skal dog kunne plane.
    Men ville man være tilfreds med en 50HK på en 470ér og en 60-75 HK på 510 modellen?
    Toilet / køkken er underordnet, men en 2 sovepladser ville ikke gøre noget.
    hvad står HT for?
    Hehe ja udvalget er stort og mindst lige så forvirrende smiley

• Daniel D
    Daniel D Tilmeldt:
    jul 2011

#3   15. aug 2011 Hvordan er brændstof økonomien på sådan en 50HK forhold til en 75HK motor?

• #4   15. aug 2011 Brændstof-forbrug er jo alt efter om du køber nyere eller ældre. 2-takter eller 4-takter.
    Men har man råd til båd, har man vel også råd til lidt ekstra benzin.
    HT står for Hard-Top. Altså at der ingen væg og dør er, mellem kabine og cockpit.
    50HK til 470 og 75 til 510 er fin.

• Daniel D
    Daniel D Tilmeldt:
    jul 2011

#5   15. aug 2011 Okay, har du nogle erfaringer om hvad en nyere 4-takt med 75 heste bruger i runde tal ?:)
    Hvad med forsikring? Regner med at have både ansvar + kasko, nogen der kan give mig et praj om hvad det ca. Koster ?
    En helt anden ting er om man kan spare noget ved at hente båd i Sverige ? Er det kun traileren der skal omregistres? Er der noget afgit på en båd?

Sorry for de mange spørgsmål, men er helt ny i båd verdenen smiley

• #6   15. aug 2011 Der er mange penge at spare i Sverige og trailer skal bare omregistreres.
    Hentede selv min egen syd for Stockholm for 2 år siden

• Daniel D
    Daniel D Tilmeldt:
    jul 2011

#7   16. aug 2011 Okay spændende, kender du nogle gode hjemmesider ? Jeg har kigget på scanboat.com.
    Er der noget man skal være opmærksom på mht. Køb i Sverige ?

• #8   16. aug 2011 Hej Daniel : du skal søge på blocket.se, der kan du søge på hele landet eller dele af det det var her jeg fandt min.
    Held og lykke
    Hvis du behøver nogle praktiske råd eller andet så kontakt mig jeg hjælper gerne

• Daniel D
    Daniel D Tilmeldt:
    jul 2011

#9   16. aug 2011 Okay mange tak for hjælpen, det kan godt være jeg lige skriver engang senere på året, når tiden nærmer sig hvor jeg skal til at handle smiley

Kommentér på:
Hjælp til førstegangskøb

Annonce