{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Indenbords motor
  • #1   28. okt 2018 Man skal helst følge den anbefalede opløsning, der står skrevet på dunken. Der er nogen som sælger det færdigblandet, så læs på dunken!
    For 100% rent glykol fryser faktisk allerede ved omkring -12 grader. Og hvis koncentrationen af glykol bliver højre end ca 70%, så falder frostsikrings egenskaberne.
    Glykol har også en dårligere varmefylde end vand, i en 50% blanding ca 17% dårligere. Det betyder at hver liter væske flytter mindre energi, og dermed køler dårligere end hvis det var rent vand. Og jo federe blanding, jo tykkere er væsken også. Og det bliver derfor også svære for vandpumpen, at pumpe vand/glykol blandingen rundt. Og langsommere flow i systemet, er lig med mindre køleeffekt i systemet.

    Lige et par link omkring emnet.
    http://lcglad.dk/sporgehjornet/glykol/

    http://www.formel.dk/materialedata/solfangervaeske.htm

    Den korte version, følg det der står på dunken, og put ikke mere i ende nødvendig.


  • #2   28. okt 2018 Mangen tak for svaret Thomas m

  • #3   28. okt 2018 Ja det nemmeste er færdigblandet og husk at købe den rigtige farve dvs. den kølervæske der passer til den type metal kølesystemet er lavet af.
    Hvis du vælger den forkerte vil du have øget korrosion i kølesystemet.

    Så på slup vil jeg tro kølervæsken skal være grøn hvis vi snakker en motor der er +20år gl.


  • #4   29. okt 2018 man kan jo måle sig frem til den rigtige blanding.

  • #5   29. okt 2018 Ja sprænger motoren i frostvejr
    Var der for lidt i haha
    Nej ved hva du mener wessel


Kommentér på:
Indenbords motor

Annonce