{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.254 visninger | Oprettet:

Jesper S
Jesper S
Tilmeldt:
18. jun 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Køb af motorbåd - men hvilken? {{forumTopicSubject}}

Vi er en familie med to voksne og to mindre børn, der godt kunne tænke os en motorbåd til mindre ture, leg på vandet, weekend ophold med mulighed for overnatning på båden.

Vi har bl.a. kigget på Stingray 240 CS og 250 CR, men hvad findes der af gode alternativer til disse både i samme kategori og prisklasse?

Al input er velkommen.

Mvh
Jesper Sobol


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af motorbåd - men hvilken?
  • #1   18. jun 2006 Lyder som nogle gode alternativer.
    Har du kigget på en Campion 565? Den synes jeg er jelt vildt fed! Ellers laver Askeladen også nogle fede både i den størrelse. Er lidt mindre end dem du nævner, men også billigere i brug ved leg på vandet. Og så er ed med udenbordsmotor, som jeg foretrækker smiley

    Mvh
    Morten


  • #2   19. jun 2006 Hvad med en Searay 225 weekender, eller en Mariah 235 cr. De er begge samme prisklasse og størrelse.. Personligt synes jeg at Searay er bedst kvalitet... Men med en stingray som du selv har kigget på, får du ekstrem meget for pengene, men der er så også sparet lidt på materialer...

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   19. jun 2006 Jeg har kigget på Askeladden 605 Explorer, men syntes ikke den virker lige så stor som Stingray 240 CS eller 250 CR. Er det virkelig muligt, at overnatte 2 voksne og 2 børn i sådan en båd?

    Derudover fåes den tilsyneladende kun med udenbords motor, hvor jeg er interesseret i en båd med indenbords motor.

    Campion 565 virker også lidt for lille, og uden mulighed for at overnatte 2 voksne og 2 børn.

    Searay 225 weekender virker til gengæld som et rigtig godt alternativ, prisen er dog noget højere end Stingray bådende.

    Kender ikke Mariah 235 cr, hvor kan jeg finde info og priser?

    Nogen herinde med erfaringer fra Stingray bådene, Charlie du skriver der er sparet på materialerne - kan du give et par eksempler - og er der andet jeg skal være opmærksom på ved Stingray?

    Mvh
    Jesper Sobol


  • #4   19. jun 2006 Stingray er en rigtig fin båd, og de er gode til at udnytte pladsen. Det at der er sparet på materialerne, er noget jeg har fra andre, ikke noget jeg selv har erfaring med. Men jeg ved vindspejlet kan være et problem, da det på nogle modeller ikke er ordentligt stivet af, og har en tynd ramme... Håndtag og låse er plastik på nogle modeller, det er det på mange mærker, men jeg foretrækker noget stærkere... Mariah båden ved jeg ikke om kan fåes mere, skrev den bare, da jeg kender nogen som havde sådan en sidste år...

  • #5   19. jun 2006 Jesper>
    Prøv lige at definere "leg på vandet". For hvis du her tænker på vandski, tube o.lign. er en så stor båd altså mindre velegnet til dette. Her tænker jeg både på benzin-økonomi men også på generel "handling".

    Det var det der fik mig til at foreslå de 2 mindre alternativer, men kan godt se at overnatningsmulighederne er begrænsede for 4 personer.
    Det er vist svært at finde både som kan det hele, og så må man prioritere


  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   19. jun 2006 Med leg på vandet tænker jeg primært på badning og dykning fra bådet, men det kunne også være sjovt at prøve vandski eller en tube efter båden.

    Det er dog alt afgørende, at vi alle 4 kan overnatte på båden på dags- eller weekendture.

    Efter at have kigget lidt videre, står jeg selv med en god fornemmelse for Stingray 240 CS, 250 CR, Sea Ray 225 weekender eller Regal 2450.

    Men jeg er stadig åben for nye input, og meget interesseret i at høre argumenter for og imod de ovenstående modeller.

    Har du én af de ovenstående både, vil jeg også meget gerne høre om dine erfaringer.

    Mvh
    Jesper Sobol


  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   19. jun 2006 Glastron GS 219 virker også som et rigtig godt alternativ, tak for input Nicolaj.

    Hvordan ser det iøvrigt ud med forsikring på denne type både? Kan I sige noget om prisniveauet, eller anbefale et specifikt forsikringsselskab - har læst om nogen herinde, der forsikre gennem selskaber i tyskland?

    Nogen gode anbefalinger?

    Mvh
    Jesper Sobol


  • #8   19. jun 2006 Hej igen.
    Jeg er endt i et tysk selskab, de kunne lave en kasko til 5000,-, (båden er forsikret for 300.000,-) ,og det er inkl. 1% i afgift til den danske stat, de skal jo altid have lidt. Det er 3 gange billigere end det biligste tilbud jeg fik i et dansk selskab. Selvrisikoen er på 7000,- Det er en hel årsforsikring som dækker på land og i vandet. Jeg har ikke nogle erfaringer med om det fungere, da jeg heldigvis ikke har haft nogle uheld. Men hvorfor skulle det ikke det..? Forsikrings betingelserne er bedre end de fleste danske selskaber, der er f.eks. ingen krav om låse møtrik på drev og skrue, og heller ingen krav om satelit overvågning. Begge ting er nu meget gode at have alligevel. Hvis man skulle være ude for et uheld, så skal sagen være afsluttet indenfor 8 uger efter anmeldelsen. Jeg har en kammerat som var forsikret i dansk selskab, han fik stjålet sin båd, og kunne ikke blive enig med selskabet om hvor stor en sum han skulle have udbetalt. Det var i starten af sommeren, og først efter 3 måneder lykkes det at få hvad han ville have, men han kom desvære ikke på vandet mere den sommer. I den sammenhæng kan jeg også nævne at i mit selskab får jeg den sum jeg er forsikret for, uanset om båden var f.eks. 50.000,- mindre hver... Så prismæssigt kan jeg anbefale tysk selskab, men har ingen erfaringer med om det virker.
    Prisen der hvor jeg er forsikret er ca. 1700,- pr. 100.000,- du skal forsikres for...


  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   20. jun 2006 Hej Igen Charlie,

    Det lyder ikke dårligt, kan du oplyse hvad selskabet hedder og hvordan jeg kommer i kontakt med dem?

    I første omgang er jeg naturligvis interesseret i at få et tilbud fra dem, derudover vil jeg gerne kigge nærmere på forsikringsbetingelserne.

    Mvh
    Jesper Sobol


  • #10   20. jun 2006 Hej igen.
    Her er deres hjemmeside..

    www.schomacker.de

    Jeg blev sat i forbindelse med dem via en båd forhandler, ved ikke om det havde nogen indflydelse på prisen, men tror det ikke...


  • henrik a
    henrik a Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   4. jul 2006 Der er slet ikke nogen, der nævner Bayliner bådene, har de et dårligt ry eller hvordan? Jeg selv har meget mig på ciera 2455 modellen til netop samme brug som du nævner, Jesper.

    En anden ting mht. brændstoføkonomi: der står længere oppe, at udenbords motorer giver billigere ture på vandet, men beror det ikke også på, at de udenbords motorer er væsentligt mindre (hk) end de indenbords? Jeg selv er "særdeles økonomisk anlagt" (læs=nærig), og vil gerne have en båd med god driftsøkonomi. Jeg har kigget lidt på Askeladden efter at have læst længere oppe i tråden, men jeg synes, at stilen er noget anderledes end Stingray / Bayliner stilen, og den foretrækker jeg nok. Er der gode alternativer af den type, som har god økonomi, evt. pga. en lille motor (det gør mig nemlig ingenting)?

    Og hvis ikke der dukker noget dårligt op om Bayliner nu, synes jeg du skal kigge på dem også Jesper, primært ciera-serien, f.eks. 2455 eller den mindre capri-serie. Bemærk, at de nye modeller vist hedder noget andet.

    Mvh Henrik


Kommentér på:
Køb af motorbåd - men hvilken?

Annonce