{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.534 visninger | Oprettet:

Hvilken vandscooter skal man vælge? :') {{forumTopicSubject}}

Hey med jer!
Jeg har stærkt overvejet at købe mig en vandscooter..
spøgsmålet er bare hvilken en man skal købe :')
1. Det er en såkaldt "Familie Scooter" jeg søger..
2. Den skal helst være Splinter ny, med garanti osv.. :')
3. Den Skal helst være med det nye Bremse, og affjerings system, som seadoo har på nogle af deres modeller.. :')

Men hvilken en syntes i ville være det bedste valg? Har kigget lidt på en GTX 215 fra seadoo.. men er den fin nok?

TAK!


Kommentarer på:  Hvilken vandscooter skal man vælge? :')
  • #1   25. sep 2011 hvad har seadoo gjordt? smiley

  • #2   25. sep 2011 110 % denne
    http://www.baadgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=6814


  • #5   26. sep 2011 Uha.. jamen så ved jeg da det :')

  • #6   26. sep 2011 Siden du siger, at du søger en familie scooter ville jeg kigge efter yamaha eller kawasaki. Og nej det er ikke for og nedgøre Seadoo, for skruer og sejler selv seadoo. Men men men hvis du ikke er frisk på og skrue selv og skal have noget der bare holder, så kig væk fra seadoo. Seadoo laver pisse lækker maskiner, men de har desværrer en del børnesygdomme. Hvis man ikke forstår og rette op på disse sygdomme i tide, kan det godt ende med og koste dyrt.

    Som brian S siger, så har nogle modeller seadoo en svag kompressor kobling, men jeg syntes ikke det skal afskrække dig og købe en seadoo af den grund, for der skal bare et reabuilt kit i og så spiller det igen. Men hvis du finder en ski, som har haft en sprunget kobling, så skal du lige tage et par forhåndsregler, for hvis koblingen er sprunget, skal motoren ud og skilles ad for og renses, stumperne ligger sig nemlig i oliepumpen uanset hvor mange gange du skifter olie.

    Det er smag og behag. Meget driftsikkert, knap så sjovt = yamaha, Kawa er sådan lidt semi iværtfald de nye modeller, de kan godt drille lidt og ikke mindst hvis du skal ligge forrest i flokken så skal du altså bare have en Seadoo. Men igen smag og behag.


  • #7   27. sep 2011 Nu vil jeg ikke nævne navne men pas på når du køber. Der er en "forhandler" på nettet der sælger alle mulige mærker. Jeg handlede ved ham, men det fortrød jeg, for da den skulle til vinterklargøring ved min bådmekaniker som lige var blevet kawasaki forhandler, vidste det sig at der var en fejl på den. Da han kontaktede kawasaki DK ville de ikke have med den at gøre for den var paralelimporteret. Kørte så maskinen op til ham der havde solgt mig den. Han ville have penge for at se på den. Så snydt føler jeg mig. Skriv PB hvis du ønsker at hører nermere.

  • #9   28. sep 2011 Brian S. Altså hvis du nu kører ud til en toyota forhandler og får en pris på en ny toyota, men spørger lige en anden toyota forhandler om en pris på samme model, og du finder ud af at du kan smide 5.000,- i lommen, hvilket sted vælger du så? Du behøver ikke at svare, men jeg købte min vandsooter i den tro at jeg sagtens kunne få ting ordnet andre steder.

  • #11   1. okt 2011 Yamaha... hvis du ikke vil sejle i stykker konstant smiley

  • #12   2. okt 2011 Ha jamen okay smiley
    Så må jeg jo kigge på Yamaha smiley
    Et spørsmål: Hvorfor er jettrade så så vilde med seadoo? Altså hvis Seadoo er kendt for at gå istykker? smiley


  • #13   2. okt 2011 Ville klart anbefale en seadoo, de er verdens klasse og bruger langt mindre fuel... De eneste jeg har hørt springe i liften, er de 2 gule som sejlede ind i hinanden i går ved Aalborg... Aldrig hørt om deres 4-tec 215/255/260/275 gå op i røg...

  • #14   2. okt 2011 jamen en Seadoo sejler da total fed, det er uden tvivl den sjoveste maskine jeg har sejlet på. Skal du have det største morskabs og adrenalinrus maskine, ja så vil jeg vælge en helt ny RXP-X og sælge den inden den har gået 50 timer.
    Det er især fra 2003 og op til 2005 årgangene jeg har hørt de helt store problemer, men mange af dem efter har jo netop heller ikke rundet 50 timer endnu. Det kan jo også sagtens være de har fået løst problemet og at de kan holde nu. Så køb med hjertet, men uanset hvad, så læg 500kr til side pr. kørt time, så har du altid til rep. eller køb af ny maskine indenfor det budget.


  • #15   2. okt 2011 M S > Det er klart hvis ikke du søger efter div problemer på div. maskiner, så hører du da aldrig noget :o)

    Jeg har sejlet jets siden 2004 både Seadoo og Yamaha, men har jo fulgt og prøvet mange af mine kammeraters på sidelinien.

    Men prøv lige at studere div. fora bla. www.pwctoday.com Der er jo lande de sejler med betydelig flere maskiner og flere timer end Danmark.

    Men uanset hvad, så koster det jo lidt penge at sejle scooter, så uanset hvad man vælger skal kronerne flyde smiley



  • #16   2. okt 2011 Jeg har altid været til Seadoo og har gennem tiden også prøvet alt andet og synes bare du får mest for dine penge ved seadoo.

    Tjek min profil der er de sidste 3 jeg har haft og har ikke haft problemer med nogen af dem.


  • #18   2. okt 2011 .. jeg er altså ikke ufattelig glad for min Yamaha... Som jeg også skrev, så syntes jeg jo SeaDoo er sjovere at sejle på.

    Når jeg valgte Yamaha, er det ud fra hvad jeg selv læste på bla pwctoday og greenhulk mm. Ud over det har jeg snakket med flere i udlandet på udlejningsstederne, de sværger stort set alle til yamaha. Og så valgte jeg noget jeg tror på holder ud fra det.

    Jeg fylder sgu da ikke nogen med bavl. Det er nærmeste venner jeg snakker om og de har fået udført de service der skulle til.

    Men nye herinde skal jo blot læse hvad de forskelliges erfaring er og derfra vælge hvad de vil.

    Men hvad vigtigere er, hvor sejler du henne?


  • #20   2. okt 2011 Jeg har en makker der har købt sin Seadoo RXT IS hos Jettrade og han har haft den i 5 måneder nu og den har stået hos Jet-trade i 3 af dem.

    Så det er bestemt ingen sikkerhed at den er serviceret hos dem, tilgengæld skal man være opmærksomhed hvem man handler ved.

    http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/06/22/150434.htm

    (link fjernet)


  • #21   2. okt 2011 brian

    Jeg fornemmer bare du er på krigstien her og jeg gider ikke at skændes på et forum.

    Og jo, jeg har indtil flere venner (2) der har købt nye scootere ved Sten, fået dem passet og plejet efter alle forskrifter ved Sten og alligevel ved omkring 80timer sprang de begge i luften, den ene åd skiverne i kompressoren, trods de var skiftet rettidigt, den anden guffede ventilerne, ganske som de skriver alle steder. En 3. kammi fik på et halvt år renorveret kompressor 2 gange ved autoriseret, Fint nok med garanti, men hvor fedt er det at skulle undvære sin maskine 4 uger i højsæsonnen. En 4. kammi har også fået ædt ventiler med smadret stempler og topstykke til følge. En 5. kammi har aldrig haft problemer, han sejler ellers som en vanvittig (som man jo skal på sådan en) men han har altid købt en ny, når de nærmede sig 50 timer på uret.

    Godt du er glad for seadoo og jettrade, det er jo dejligt når man har et mærke og ikke mindst en mekaniker man kan stole på.

    Jeg er selv tidligere mekaniker og kunne da ikke drømme om at sætte min maskine til autoriseret mekaniker...

    men at en seadoo feks knækker motoren pga brækkede ventiler er en seadoo svaghed. ventilen er hul halvejs igennem og den kækker lige der hvor den bliver massiv. Det er dem tættest på udstødningen der altid går f'ørst. Rygterne siger det er fordi motoren ikke holde til at stå stille i længere tid, da der derved trænger fugt baglæns fra udstødningen og ventilerne derved ruster en lille smule. Det er sgu ikke særlig smart i et land med 3 måneders sommer.. Man kan selvfølgelige oliekonservere sin motor efter hver sejlads, som skulle den sættes op for vinteren.. men det er da en nødløsning og burde da ikke være nødvendigt.

    Jeg kommer helt sikkert til at eje en Seadoo igen, men fandme ikke fordi jeg tror det er det mest holdbare på markedet, men udelukkende fordi de er sjovest at sejle rådden på og springe med.

    MEN MEN MEN .. Jeg er sgu ligeglad med hvad i sejler på derude, bare vi mødes og laver lidt ballade på vandet sammen så er jeg sgu glad.


  • #22   3. okt 2011 Eigilck: Jeps rigtigt. Kan også læse du netop nævner 2003-2005. Ved at seadoo havde problemer med deres kompressor på deres 2005 RXP.
    Det er de så kaldte "ringe" der har det med at gå.
    Er disse skiftet skulle der ikke være nogle problemer. Ved Morten ved Jet-trade siger en 4-tec (hvis den bliver behandlet ordentligt) kan holde til 2500 timer.
    Og har på egenhånd oplevet en Kawasaki samt en seadoo være fyldt med vand i motor rummet, den eneste som gik normalt efter var seadoo. Kawasakien har haft problemer lige siden.
    Og jah Seadoo har det med at knække ventilerne, men hvis hvis de ikke bliver vinter konserveret. Har selv sejlet seadoo de sidste 5 år, og har aldrig haft et problem. Har kun hørt om 1-2 som har smidt en ventil, og grunden var at de ikke var konserveret, også havde stået fugtigt over vinteren.

    Men igen det er en smags sag. Man skal tage den maskine man føler sig hjemme på. Også håber jeg vi får nogle flere weekender som denne!

    Nogle som ved hvem det var som smadrede sammen i Aalborg her i weekenden?


  • #24   3. okt 2011 " Brian.:

    Ja det er jo rigtig nok hvad du siger, jeg kender nok ikke nogen der slavisk har kørt til autoriseret i årevis, men det vil jeg da lige forhøre mig omkring med. .. Får sgu helt lyst til selv at købe en ny seadoo for at vise at det gør nok ikke den store forskel... de er jo lidt fede de nye 2012 RXP-X

    Når det er sagt, kender jeg heller ikke nogle med kawa og yamaha der følger det slavisk, hvem gør egentlig det?


  • #25   3. okt 2011 Hvilken Yamaha skal man så vælge hvis vi skal være i den billigste ende ? :')

  • #26   3. okt 2011 så skal du vælge en af vx modellerne, de har en 1000ccm. motor med 160hk, de er ikke til at slå ihjel. Motoren er kendt fra motorcykelen: R1. Super lyd og billig i drift.

  • #27   4. okt 2011 Sørme også lækre!
    En af jer der har styr på hvor hurtigt denne her ca sejler? http://www.yamaha-motor.eu/dk/produkter/vandscootere/recreation/vx-deluxe.aspx


  • #28   4. okt 2011 ca 100 - 105 kmt

  • #30   4. okt 2011 tak for det! Den vil jeg gå og "tykke" lidt på :')

Kommentér på:
Hvilken vandscooter skal man vælge? :')

Annonce