{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.464 visninger | Oprettet:

Bundmaling hvornår... {{forumTopicSubject}}

Hej har læst at båden skal i vandet næsten lige efter den har fået bundmaling. SKAL den det eller sker der ikke noget ved at det går et par måneder før den kommer i vandet. Eller er det nok bare lige at dyppe den og så la den stå på tralieren bag efter...
Mvh Anders


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bundmaling hvornår...
  • #1   23. nov 2011 Hvis det er en fast trailerbåd du har, behøver du ikke at smide bundmaling på den. En højglans maling er bedre, da den holder meget meget længere, samt vil give højere fart og bedre brændstof økonomi.
    Hvis båden skal være i vandet ilængere tid, ja så skal der bundmaling til. Og det er lidt forskelligt fra mærke til mærke, hvor lang tid der skal gå, før båden skal i vandet. De gamle "tunge" malinger, skulle der max. gå 12 timer, men de fleste der bruges idag, taler vi om op til en måned. Men find det produkt du skal bruge, og læs hvad der står på spanden, dåsen eller bøtten.


  • #2   23. nov 2011 Ok. Jamen tak for svaret.

  • #3   23. nov 2011 Nu spørger jeg lige fordi jeg også skal have gjort noget ved min bund.
    min båd har fået meget bundmaling, og det skal jeg have Fjernet, da det er meget afskallet og ujævnt.
    Hvordan fjernes dette nemmest ?

    Næste spørgsmål er så Hvilken maling/coating skal jeg give den ?
    og er det noget der skal Sprøjtes på eller rulles og poleres ?

    den ligger på trailer båden.


  • #4   24. nov 2011 Hvad sker der egentligt hvis man sætter den i vandet med den gamle bundmaling, jeg har set på havnen at nogle bare reparerer evt skader i bundmalingen og andre sætter den bare i vandet igen uden at male igen?

Kommentér på:
Bundmaling hvornår...

Annonce