{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.300 visninger | Oprettet:

Maxum eller Bayliner vægt 20fod {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en Maxum 2000XC fra 1989, hvor jeg er i tvivl om hvor meget den vejer.
Det er en 20fods beregnet til påhængsmotor og det jeg søger er en vægt uden motor, altså kun båden. Så vil jeg derfra regne mig frem til total vægten afhænig af hvad jeg hænger på den.
Den skulle efter sigende være lig med en bayliner af samme årgang.
Jeg har en ide om hvad den vejer, men jeg mangler en bekræftigelse fra en som måske har eller har haft en sådan båd.

Mvh Thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Maxum eller Bayliner vægt 20fod
  • #1   6. dec 2011 Vægten er 1900 pounds, eller 863,6 kg.

    Self. uden nogen form for: Ting, personer, brændstof, eller motor... Altså total tom!

    Her kan du læse lidt om skibet:
    http://boatspecs.iboats.com/Maxum__2000_XC__1989/bp/66b55509


  • #2   7. dec 2011 Tak for buddet Kasper,
    Jeg har et andet bud, følg link
    http://www.nadaguides.com/Boats/1989/Maxum-Marine

    vælg
    2000/XC(**) - 20'

    markeringen (**) ncludes the value of the outboard motor and trailer.
    ifølge denne site.

    klik continue

    Når du kommer ind på siden så Intast et tilfældig US post nummer eks 94902.

    Der er vægten 1900 pund incl motor trailer og motor, og som du siger sikkert tømt for alt andet. så kan man jo begynde at regne baglens.
    Båd træk vægt 863,6kg
    motor 125 hp -135,0kg
    Trailer -275,0kg anslået
    Båd alene =453,6kg

    Så ud fra den betragtning vil jeg anslå at den formentlig ligger mellem 450-500 kg
    ??


  • #3   7. dec 2011 Ok jeg har endnu et forslag i ærmet, og det er at Maxum har sendt mig en side med specifikationer på båden.
    Den oprindelig blev solgt som et komplet sæt båd + motor + trailer. Og ifølge dette vejede sættet med en 125 hp motor 2100pund altså 955kg. Det fremgår bare ikke helt klart af dette datablad, om det er sættet med trailer eller bare båd og motor. Men hvis det er sådan så ville baden alene veje 820kg. Og det syntes jeg bare ikke den mærker til at gøre, når jeg sådan tager fat i den ene side og løfter. så kan jeg altså godt flytte den (lidt). Men hvis man tager "tænkt" trailer vægt (275kg) fra så havner jeg på 550kg. Og det hænger altså bedre sammen med det jeg ser. Men hvis der var en der kunne bekræfte, eller afkræfte min påstand så kunne det være rart.

    Jeg har sku ikke en badevægt der lige kan klare den på en gang. ;-D

    mvh Thomas


  • #5   7. dec 2011 Hej Brian,

    Nu har jeg sendt en forespørgsel til Maxum, om de kan bekræfte det ene eller det andet.

    men hvis man samenligner ned denne her 24fod som vejer 790kg, så kan en 20fod ikke veje mere. det hænger bare ikke sammen

    http://www.infra727.no/

    Infraen er lidt sammenlignlig i opbygning.

    Nu har jeg klodset båden op for jeg mangler en trailer til den, det er derfor at jeg skal bruge vægten. Så det er nemmere sagt end gjort det der med at veje den. Og jeg håber at jeg kan få den til at være på en 1300kg trailer som må laste omkring 950kg.

    Men hvis man forholdsregner fra 24 til 19,7fod så bliver det 648kg, og så meget tror jeg ikke at den vejer.

    Nå men får se om Maxum vender tilbage.


  • #6   8. dec 2011 Der er sku service på hos Maxum.
    har fået svar på mine spørgsmål.

    Boat 1190 lbs = 540kg
    Motor +300 lbs = 136kg
    Trailer +610 lbs = 277kg
    Total =2100lbs = 953kg

    Altså så vejer båden kun 540kg uden motor og grej, bensin.

    smiley


  • #7   20. dec 2011 ja dete r meget godt, men det viser sig altid at gamle både vejer meget mere end fabriksopgivelserne, jeg turde dælme ikke stole på fabriksopgivelserne på en 22 år gammel båd. Det er fakta at glasfiber suger vand og dermed bliver tungere, som regel er bådvægten opgivet ud fra hvor meget glasfiber der er brugt og derfor er udstyr ikke regnet med.

    Der er rigtigt mange der har brændt nallerne ved at købe trailer ud fra fabriksoplysningerne og dermed kørt rundt med massiv overvægt, når først båden var pakket til tur.... husk benzin, anker, fortøjninger, batterier, pressenning, vandski osv vejer en del.

    + at mange gamle både lige er bygget lidt om med ny bund og lign vupti, så vejer den lige 20% mere end da den forlod fabrikken.

    Det eneste rigtige er at låne en trailer og få den smidt på en brovægt.

    MVH Frank


Kommentér på:
Maxum eller Bayliner vægt 20fod

Annonce