{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.261 visninger | Oprettet:

Torben J
Torben J
Tilmeldt:
9. mar 2018
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 8

Køb af båd uden at have prøvet den først ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi står og er lidt i tvivl om, hvad vi skal gøre.
Vi har kig på en båd hos en forhandler, men pågældende båd er vinterkonserveret, så hvis vi skal prøvesejle den, og vi ikke vil have den, så skal der vinterkonserveres igen på vores regning. Og vælger vi at købe den skal den jo så stadig vinterkonserveres igen.

Sælgeren fortæller han selv har prøvesejlet båden og der ikke er nogen problemer ved test op igennem omdrejningsspektret. Og mener ikke der er noget at komme efter.

Ville I turde købe en båd med en 16 år gammel Yamaha F115, I ikke har prøvesejlet først?

Glæder mig til at læse jeres svar

Med venlig hilsen
Torben


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af båd uden at have prøvet den først ?
  • #1   19. nov 2018 Kort og godt NEJ lad være


  • #2   19. nov 2018 at afprøve motoren skulle ikke være det store problem. Det tager ikke lang tid at konservere motoren igen. Det må være sælgerens regning at bruge de 200 - 300 kr det koster. Det lugter lidt at han ikke vil gøre det. personligt ville jeg rigge min båd til med sejl og alt for en seriøs køber.

  • #3   19. nov 2018 Hvis det er hos forhandler giver han vel 6mdr skriftlig motor garanti fra båden sættes i vandet?

    En prøvesejlads vil jo være at foretrække, omvendt skal man jo også vide hvad man skal kigge efter for at få noget ud af at prøvesejle. - ved du nok til at kunne bedømme motoren udfra en prøvetur, du har jo skrevet om bådkøb de sidste måneder og har måske stadig din første ejerbåd til gode?

    Lige nu er købers marked, hør om han giver garanti fra næste forår, ellers hop videre til et andet tilbud


  • Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 8
    #4   19. nov 2018 Tak for svarene.
    Jeg er 99% sikker på det er en kommisionsbåd og derfor er han jo nok ikke villig til at give garanti på båden.

    Det er helt rigtigt at det er første ejerbåd og hånden på hjertet så har jeg ikke selv så meget erfaring i hvad jeg skal lytte efter, men har tænkt mig at alliere mig med en bådkyndig hvis det er.

    Selv tænker jeg at efter sådan en kortere prøvetur er det vel nok kun en grundig gennemskyldning og så køre glykol igennem igen, så jeg tænker jo heller ikke det skal koste de 2500,- forhandleren talte om.... men det er måske naivt tænkt?


  • #5   20. nov 2018 Useriøs sælger. Vil han sælge eller ej. Det lugter langt væk! Jeg havde ikke gjort det.

  • #6   20. nov 2018 Nej. Useriøst

  • #7   20. nov 2018 Hold fingerne væk fra den båd og sælger

  • #8   20. nov 2018 er det forhandleren eller sælger det ikke vil. Kan jo være han slet ikke har spurgt sælger om han vil betale osv.

  • #9   20. nov 2018 2500 for en vinterkonservering? hmmm... nej det er sgu for langt ude. Enten giver han dig en prøvetur som du ønsker eller så må han have båden stående vinteren over og betale renter så længe.



  • Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 8
    #10   20. nov 2018 Tak for alle kommentarerne..... Altså det er forhandleren jeg har talt med, men i den samtale siger han at sælger ikke vil går længere ned, da vi taler pris, derfor konkluderer jeg, der må være tale om en kommisions båd.

    Jeg ved ikke om han har talt med sælger om det. Jeg tænker bare, jeg vil ikke betale for en vinterkonservering af en udenbordsmotor, fordi jeg ønsker en prøvetur. 100.000 er mange penge, især hvis man køber katten i sækken. Enten vil man sælge og tage en omkostning eller også vil man ikke. Og det koster jo heller ikke forhandleren de 2500 han påstår. Nok nærmere 500,- tænker jeg

    Men ved slet ikke om man overhoved har nogen glæde af, at prøve båd på denne tid af året?


  • #11   20. nov 2018 Du vil altid have glæde af det. Uanset årstid. Jeg havde fundet en anden, det der er useriøst

  • #12   20. nov 2018 Nu kender jeg ikke så meget til om 4 takts påhængsmotorer skal have skiftet motorolien hver år, og så regnes det jo sikkert som en del af vinter konserveringen. Så derfor koster vinterkonservering af 4T mere end 2T. Men hvis motoren er i orden, ville jeg mene at en lille prøvetur ikke skulle betyde, at den skal have den helt store tur igen.
    https://www.youtube.com/watch?v=0W8-X-TfzW8
    Men en grundig gennemskylning og vask, samt lidt konserverings spray. Burde kunne gøre det.


  • #13   21. nov 2018 Sælger betaler nok 15-20% af salgs summen til forhandleren i kommissionen. Hvis du kunne komme til at tale direkte med sælger kunne du måske både få prøvetur og spare lidt penge. ..... Måske ikke helt fin i kanten overfor kommissions sælgeren men han er jo tydeligvis en båtnakke der bare vil trække penge ud af folk

  • #14   21. nov 2018 En lidt anden vinkel: Du er ude i at købe en 100.000kr båd privat (kommisionssalg) dvs uden garanti - hvorfor så ikke kigge på nogle af de både brugere har til salg herinde?

    Handel mellem private er langt henad vejen en tillidssag. Ikke at alle herinde er engle, men en bruger der har været her længe og bidraget i debatten ville jeg have mere tillid til end en navnløs sælger der har hans båd i kommission hos en forhandler.


  • Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 8
    #15   21. nov 2018 Hej Per
    Jeg har skam kigget alle bådannoncer igennem herinde, der er bare ikke lige det vi godt kunne tænke os.

    Jeg tør ikke starte med en båd med indenbordsmotor, da jeg har ladet mig fortælle de er langt dyrere at servicere/reparere på, så det snævre straks feltet væsentlig ind. Der findes jo tonsvis af Bayliner, Sea-ray, Scand og Maxum der opfylder vores krav til kahyt og antal personer den skal være godkendt til, men som vi ikke tør give os i kast med, da vi er bange for det bliver et alt for dyrt bekendtskab.

    Derfor kigger vi kun både med udenbords motor, men er også noget sværer at finde til rette pris, med mindre de er meget ældre end vi lige havde tænkt os den skulle være.

    Jeg tror sgu snart ikke der er en båd i Danmark og Sverige jeg ikke har kigget salgsannonce på.


  • #16   22. nov 2018 Hej Torben
    Hvad er søgekriterierne da? for 100.000kr synes jeg da der er rigtigt mange fine både til salg, både her og DBA/G&G


  • #17   22. nov 2018 f eks disse både... havde jeg ikke lige købt en Ducati i Italien havde jeg sgu sprunget på een af dem

    ("!#)"¤# afgifter... købe MC både af forhandler og Danske stat)
    https://www.baadgalleri.dk/thundercraft-storm-170/id-32063
    https://www.baadgalleri.dk/bella-512-excel/id-48263
    https://www.baadgalleri.dk/campion-allante-485-br/id-47960


  • Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 8
    #18   22. nov 2018 Søgekriterierne er følgende

    Planene Kabinebåd/hardtopbåd på mellem 5,5 til 6,5 m. med udenbordsmotor på 90-115hk og CE godkendt til min. 6 personer (og som vel og mærke også må laste vægten af 6 personer ud over motor og andet grej) Vi skal kunne overnatte 2 børn og 2 voksne i den fordelt i kabine og under kaleche. Båden må også gerne være fra år 2000 og nyere.

    Pris 100.000 kr. inkl. Trailer

    Det er vel de primære ønsker/kriterier jeg baserer mine søgninger ud fra.

    Drømmebådene er Askeladden 605 explorer og Yamarin 59HT eller 64DC, men desværre endnu udenfor budget.



  • #19   22. nov 2018 Ja okay, så kan jeg godt se udvalget reduceres en del med de kriterier.

    Nu er vi selv en familie på 4 mindre børn og 2 voksne, og jeg gik også efter en 6 personers båd da jeg købte tilbage i 2014. Min er godkendt til 6 men absolut med minimal albueplads hvis det er voksne.

    Det har så vist sig at være et mindre problem, da min kone absolut ikke er søstærk og den mindste af drengene heller ikke er vild med at sejle. Så faktisk har jeg ganske god plads i båden, faktisk overvejer jeg en åben styrepultsbåd til 4-5 personer i stedet da den passer bedre til fiskeri.

    Så hvad jeg siger er, eet er hvad man drømmer om som potentiel sejler, noget ganske andet er hvad man virkelig har behov for. Og nogen gange må man elske den man kan få i stedet for at få den man elsker.... (snakker altså båd smiley )


  • Erik Borup H
    Erik Borup H Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Svar: 7
    #20   22. nov 2018 Du skal ikke købe en båd og en motor du ikke har prøvet uanset garantier
    Det er en dårlig forhandler og en lusket måde at presse på af en forhandler.
    Led videre og find den rigtige båd og forhandler der har rent mel i munden. Stol kun på dig selv.
    Yamaha er normalt et godt mærke men over 10 år gammel og uden timegaranti skal du holde fingerne fra den. DEr er ingen pålidelige timegarantier når de er så gamle. Tænker på at den forhandler er en lusket person når han forlanger at du skal købe den som beset og presser dig til et køb med en trussel om at betale konserveringspris - noget han overhovedet iflg loven ikke kan forlange.
    Find en anden forhandler f. eks få hjælp hos Saildirect i Kolding de er meget reelle dem kan du stole på.

    Hilsen ERik


  • #21   22. nov 2018 #20 +1

  • #23   22. nov 2018 hvis den har udenbords motor som du skriver så er det en påhængsmotor og den vinterkonserverer man da ikke. alt vand render da selv udaf motoren når den bliver taget op.

  • #24   22. nov 2018 I 1984 købte min kone og jeg en båd hos Bigum Yaght i Helsingør. Prisen var 100.000 kr. Vi fik alverdens garantier mundtligt fra Bigum, om at motoren var fuldstændig fejlfri. Før vi skrev under og betalte, fik jeg en mundtlig aftale med Hr. Bigum, om at når vi havde betalt, ville båden blive søsat under hans overværelse, og startes op. Hvis der var nogen som helst problemer eller mislyde, ville han sørge for at alt blev ordnet, eller handlen kunne gå tilbage. Naive som vi var, skrev vi under og betalte. Båden blev søsat, og motoren kunne ikke starte. Ind i mellem kom den i gang og stod og hostede og skød lidt, og gik så ud igen. Tidligere ejer og hans kammerat skruede på den i nogle timer, men uden nogen forbedringer.
    Jeg holdt Hr. Bigum fast på aftalen om at handlen kunne gå tilbage. Han ville så fratrække kr. 10.000 for sit besvær og tid. Det endte med at vi selv måtte køre båden på værksted og få lavet motoren for omkring 8.000 kr. for egen regning. Vores båd var først klar efter et par måneder, så vi fik ingen glæde af den i vores sommerferie.
    Lad være med at stole på folk der sælger, og ikke vil gå med til at afprøve.
    Lad være med at lave mundtlige aftaler. Få en advokat til at udfærdige en købsaftale.
    Det koster måske 1.500-2000 kr. og de er som regel rigtigt godt givet ud.
    Sælger vil efter al sansynlighed stå med et stykke papir hvor han fralægger sig alt ansvar, og båden er købt som beset. Så står køber der og må æde de regninger på skjulte skavanker som sælger "overhovedet ikke vidste noget om".
    1. Hav egen købsaftale med.
    2. Tag egen motorkyndig med.
    3. Tag glasfiberkyndig person med, af hensyn til skader, fiberpest osv.
    4. Ingen mundtlige aftaler om forbehold.
    Hvis ikke sælger kan gå ind på disse simple og rimelige betingelser, så find en anden båd.
    PS: Der findes firmaer der beskæftiger sig med at foretage undersøgelser af både før køb. Det kan spare mange ærgrelser.


  • #25   22. nov 2018 Du må vist hæve budgettet, slække på kravene eller opfinde en nødlidende forening med minoritetsbaggrund og planke socialstyrelsen for et par millioner

  • #26   22. nov 2018 I 84 var internettet ikke opfundet, mobilen var der vist slet ikke i nærheden af en mobil, jeg måtte cykle uden hjelm osv. sagkyndig gennemgang Ja en fin idé. advokat hmm, man finder fine og bindende kontrakter på nettet. glasfiber pest, næppe, og at finde en der giver 100% garanti for der ikke er lidt pest vil være umuligt, og i bedste fald mega dyrt. alle både har, eller får lidt skavanker der løbende skal udbedres. man kan ikke købe en båd der bare er 100% i orden. Få testet motoren sammen med en motormand og hop ud i sejlerlivet på godt og ondt.

  • Nicki C
    Nicki C Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 6
    #27   22. nov 2018 Var der evt noget med en Bayliner 175 fra 2008 med en 3,0 Mercruiser.

    Den står på trailer og er gjort klar til vinteren - pris idé er en 80-90.000.

    Den har lidt slid i syningen på det ene sæde, ellers er den i tip top stand og hysterisk vedligeholdt med service ved autoriseret forhandler efter hver sæson, har haft den fra ny.
    Svendborg...

    Mvh
    Nicki


  • #28   23. nov 2018 Hvis det er BÅDEN ville jeg forsøge at få fat i sælger, forhandleren fortjener tydeligvis ikke sin kommission.

    Jeg ville ikke være special bekymret over at købe en båd med en ældre påhæng, kan se bbb har haft dårlige erfaringer men jeg vil æde min hat på det har været en indenbors motor hvilket som du selv har hørt er en helt anden historie.
    Jeg købte engang en ny 5.0mpi indenbors og måtte alligevel smide 80k mere efter den de første 6år i ren rep og vedligehold, dette var selvfølgelig skrækscenariet men understøtter aldrig at købe indenbors uden grundig gennemgang af fagmand.
    Med påhængsmotor er der generelt kun to rigtige fald grupper.
    På nyere påhængsmotorer er der forringer af hærdet stål, er disse i stykker efter at have sejlet med ødelagte impeller er motor død.
    Den anden er computerstyrring der også kan være en bekostelig affære.

    På de ældre høre dyre værkstedsregninger til sjældenhederne, havde selv en 85hk fra 1973 hvor membraner mistede 3-4 vinger + vi brændte et stempel af da vi ikke vidste den ikke måtte køre uden vand på. Vi skilte og samlede den godt nok selv men det løb kun op i et 2-3 tusind incl. horning, stempel, ringe, impeller, membraner og så gik den som en drøm bagefter.

    I kan udføre en kompressionstest hos forhandler, lytte/rykke i gearkasse og starte den på med benet i en balje med kølevæskeblanding hvilket de sikkert endda har stående, så er du klogere end efter en sejltur uden noget vinter klargøring ballade.

    Held og lykke


  • #29   23. nov 2018 Hvem er sælger?

  • #30   23. nov 2018 Trådstarter, har du overvejet at den båd du har kig på måske ejes af et forum medlem? Eller af een som kender et forum medlem?

    Der sker i alt fald intet ved at skrive hvor den står og sende et link til forhandleren, lad os nu se svesken please!

    Som flere andre er inde på, var der hverken internet eller debatfora for 20-30 år tilbage, og folk handlede biler, motorcykler og både alligevel, de (vi) forholdt os bare til virkeligheden i stedet for internettet.

    Internettet er godt til mange ting, men det gør os også mindre beslutningsdygtige og forsigtige, for uanset hvad er der altid een elller anden der er blevet snydt og kan en forfærdelig historie om netop den båd eller bil man har udset sig.

    Livet handler om valg og fravalg. Man kan lede i årevis efter den perfekte båd og aldrig komme ud at sejle eller man kan købe den båd man er forelsket i og rette de fejl der opstår henad vejen. Og bagefter skrive lange indlæg om sine erfaringer.

    Zen og kunsten at købe en båd kapitel 1


  • Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 8
    #31   23. nov 2018 Okay svesken på disken.

    Det er denne båd det hele drejer sig om.

    https://www.dba.dk/sessa-islamorada-19-med-yamaha/id-108439536/

    Det skal så siges at jeg nu har kontakt til en bekendt, som kender ham forhandleren ret godt, så nu må jeg lige se, hvad der kommer ud af det.


  • #32   23. nov 2018 Det er absolut en fin båd at dømme udfra billeder. Men jeg ser også det er i Frederikshavn, og hvis ellers det passer du er fra sydsjælland har du vel ikke set den?


    Jeg er opvokset 20km fra Frederikshavn og selvom det er mange år siden havde sjællændere ikke det bedste ry.... smart-i-en-fart fyre man ikke gad bruge tid på. Så hvis ellers din bekendte siger god for forhandleren ville jeg tage en weekendtur til Frederikshavn og se båden, så finder I nok ud af noget.


  • Erik Borup H
    Erik Borup H Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Svar: 7
    #33   23. nov 2018 du skriver ikke noget om alderen på glasfiberbåden?

    på billederne ser det jo godt ud men ? Du skal prøve den ellers dur det ikke og når man ser på forhandlerens billeder så skulle han være stor nok til at kunne bevilge dig en sejltur
    og husk motoren skal gå jævnt i alle fartsspektre.
    Intet køb uden prøve og han skal betale for din prøve.

    Ellers er der en anden mulighed find en båd og lkøb en motor med garanti og gerne Yamaha.
    hilsen erik


  • #34   23. nov 2018 Har du bekræfter det er kommissionssalg? det bør vel stå i annoncen, ellers må man som køber gå udfra den sælges som forhandler

  • #35   23. nov 2018 Helt ærligt . Kommentarer som : påhængsmotorer vinterkonserveres ikke . Det kan gøres for 2~300 kr og gå uden om forhandler osv er i mine øjne noget ævl. Og meget dårlig stil . Hvis det er båden i vil have . Så prøv den og hvis den sejler som den skal ser det ud til du har lavet en god handel.

  • #36   23. nov 2018 tjaeh Michael B Nu vil sælger jo ikke lade køber prøve uden at betale 2500 for genkonservering så din kommentar er vel også noget ævl?

  • #37   23. nov 2018 Per t jo hvis han køber kan han jo gøre som han vil . Men det ville da være dumt ikke at konservere den igen ? Synes der bliver gjort indtryk af at sælger er en svindler og det synes jeg ikke der er noget der indikerer.

  • #38   23. nov 2018 Black Friday tip,,,, smiley
    Nu ved jeg jo ikke hvordan du har henvendt dig til forhandleren??
    Men som Per T. hentyder til så har forhandleren, nok bare fyret nogle standard svar af til dig. Jeg tænker de er vant til at der er mange der mange der kommer og spørger til en prøve tur. Måske er der nogle der gør det for at få en sjov tur uden egentlig at være seriøs. Så måske du bare skal lade der gå lidt tid, og så prøve at tale med ham igen. Tag fruen med på en spa-weekend tur i Nordjylland. Og sæt tid af til at kigge båden an, og lad nu vær med at snakke for meget. Det gider en Nordjyde ikke, men kig den igennemr inde og ude. Stil korte og kritiske spørgsmål, men lad være med at virke for ivrig. Evt, giv ham en lille hvid løgn, om at du har nogle andre både i kikkereten, måske i Sverige eller nord Tyskland.
    Det gælder om at han skal føle at du bestemt er en seriøs køber, men du er meget i tvivl om denne her er det rigtige valg. Og det kan godt være at det kræver, at du måske prøver at forhandle lidt om pris og betingelser, osv. Og så når han tror at nu har han dig, så siger du at du lige går hjem og tænker over det. " du kommer alligevel tit til nordjylland i andet ærinde. Så du har ikke travlt, men det at få den prøvetur for free, kræver nok at du får opbygget en seriøsitet og tillid.
    Siger Jeg så og giver dig tips om at spille teater omkring interessen i båden.
    en tur op til ham han er Spørgsmål er jo om Har du forhandlet prisen
    Sagen set fra sælgers side,
    Altså det er nok heller ikke den bedste årstid, at bede om en prøve tur, der er jo piivv koldt for tiden. Så hans magelighed har bestemt heller ikke lyst, til at stå til søs i den kolde øst vind, der har været i områder på det seneste. Uanset hvor professionel han så burde være, så er han jo bare et menneske. Og han syntes sikker selv, at det er en fin båd, for ellers ville han vel ikke tage den ind. Og han ved sikkert gennem mange års erfaring, at når først der er nogen der har forelsket sig i et skib. Så er de fortabt, og han har dem i hans hule hånd.
    Så hvis du allerede har vist ham hvor forelsket du er nettop den båd. Og hvis du har haft fruen med på besigtigelse, har hun måske allerede sagt for meget. Så er mit råd glem den et stykke tid, kontakt ham så igen for at høre om han stadig har den.
    Pointen er egentlig at jeg godt forstår sælgeren hvis han ikke bare smider den i vandet hvergang der står en person, og beder om en prøvetur eller "joy ride". Så der er et stykke arbejde der skal gøres for at få opbygget den tillid der skal til for at arrangere en prøvetur.
    Bær over med mig, jeg lod bare tankerne flyve,,,,,,,,,,,, smiley
    smiley smiley
    smiley


  • Erik Borup H
    Erik Borup H Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Svar: 7
    #39   24. nov 2018 Thomas du rammer noget vigtigt sypatisere med det du har skrevet
    men der må da være andre både til pris på Sjælland eller fyn se nu godt efter.
    Køre tit til Ålborg fra fyn og der er da langt og fra Sjælland og til Frederikshavn der er da bare længere - men thomas rammer en vigtig handels detalje--- godt thomas

    mvh erik


  • Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 8
    #40   24. nov 2018 Jeg har selv efterrationaliseret på den samtale jeg havde med forhandleren og har selv tænkt at det måske også er en måde at luge ud i de mere useriøse henvendelser.

    Men synes også at Thomas M’s anskuelse har været ret interessant at læse. Tak for input.

    Nu har jeg tænkt mig lige at forhøre mig hos min bekendte, der jo som skrevet tidligere kender forhandleren, og så skal jeg alligevel til Vejle midt i december og så “smutter” jeg lige en tur til Frederikshavn og får båden set med egne øjne, får stillet relevante spørgsmål og så må vi se derfra, hvad udfaldet bliver.

    Med hensyn til spørgsmålet om der dog ikke er en båd tættere på, må jeg sige jeg mindst en gang dagligt kigger DBA og G&G igennem, så der ryger ikke meget igennem nåleøjet og det der er interessant bliver der også lagt en føler ud på.



  • Erik Borup H
    Erik Borup H Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Svar: 7
    #42   25. nov 2018 Til Torben J : husk der er boatshow i Fredericia den 22-24 februar samt 28 feb til 3 marts 2019. Jeg har selv gode erfaringer med at møde seriøse forhandlere der. Som jo har andre både til at stå derhjemme - så tænk over det, inden du kaster dig ud i "bølgen blå".
    God tur til Frederikshavn og jeg lukker her for min videre deltagelse i diskussionen fordi der er skrevet nok kloge ord og Thomasses og Jenses sidste indlæg bør være nok for ikke at gøre vores stakkels ven fra Sjælland mere forvirret.


    til alle god søndag mvh erik
    si


  • #43   28. nov 2018 Der er en yanmarin 59 på gul og gratis godtnok til 160 men bud modtagrs .Måske er det noget for dig ?

  • #44   2. dec 2018 Har set på linket. Det er altså en fin båd med en EFI-motor med forholdsvis lavt timetal.
    Yamaha en kendt for 2-3000 timer ved god behandling.
    Den har med meget stor sandsynlighed motorstyring med dataopsamling, som kan vise driftsforløb og fejlkoder. Yamaha er kendt for lavt olieforbrug, sandsynligheden for tørkørsel er derfor lav. Ved for høj temperatur, slår motoren fra. Motorfejl vises på det lille panel med omdr-tæller når der kommer tænding på.
    Båden ser velplejet ud, men har jo nok ligget i vandet om sommeren.
    Den ligner en båd som ejeren har været glad for og har passet på.
    Sikkert et godt efterårskøb.
    Tilbage er en forhandler som ikke gider give en prøvetur. Det er også lidt sært, men kan da skyldes andet end dårlig samvittighed.
    Jeg synes du skal bede om en udskrift fra motorstyring, og ved køb forslå en restbetaling på nogle tusindekronesedler, som betales når du har prøvet motoren og den ikke fejler noget.


Kommentér på:
Køb af båd uden at have prøvet den først ?

Annonce