{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.257 visninger | Oprettet:

Rasmus  P
Rasmus P
Tilmeldt:
12. maj 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Køb af båd {{forumTopicSubject}}

Hej står og overvejer at købe denne båd seaexplorer Premier 2 men den har en skade og der har stået vand i bunden i vinters. er det noget der kan laves til en fornuftig pris eller risikere jeg den er skadet længere nede ?


Kommentarer på:  Køb af båd
  • #1   12. maj 2017 er den væltet , tabt ? eller ? måden hvorpå skaden er sket er interesant ift , hvad der mere kan være sket ,

  • Rasmus  P
    Rasmus P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   12. maj 2017 Det tror jeg ikke . Der er ihvertfald ikke noget at se andre steder på båden .

  • #3   13. maj 2017 Hvis den flænge/sprække på billedet er gennemgående og båden har skum i underskroget , så vil der være del vand i dette skum .... Kender ikke den nævnte båd , men vil mene du bør undersøge den underliggende konstruktion/opbygning om den evt er opfugtet og skadens omfang ...


  • Rasmus  P
    Rasmus P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   13. maj 2017 Hvordan tjekker jeg det ?

  • #5   13. maj 2017 Der skal du igennem et eller andet sted hvor du kan komme ned i bunde/skummet ! !
    Alternativt kunne man veje den på en vejvægt ( på en skrot plads eller lign. ) men der er såååå mange ting der spiller ind ang vejning, alt der ikke er i fabrikkens oplysninger ang dens vægt, ja det skal jo trækkes fra, så det kan være et større regnestykke...
    held og lykke.... håber du finder en løsning, men pas nu på, der er mange der er kommet galt afsted og stået med et totalt uoverskueligt arbejde ( og dyrt )
    Hvis den revne er kommet over denne vinter, kunne det tyde på at der ER vand i båden og den simpelthen er frostsprængt ! ! ! sådan en revne kommer ikke ovenfra ! ! !


  • #6   13. maj 2017 Du kan evt se om der er en inspektionsluge et sted eller prøve stikker en smal spatel igennem der hvor revnen/skaden er og måske danne dig et indtryk om der er skum i hulrummet. ..

    Er du sikker det er frost der er årsag til skaden eller måske er den udsat for en anden belastning /eller måske lokalt tynd i konstruktionen/glasfiberen. ..


  • Rasmus  P
    Rasmus P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   13. maj 2017 Nej ved ikke så meget om båden ved kun den har stået uden presenning og der har været vand i .skraber jeg lidt i revnen ligner det træ eller måske skum hvor længe vil sådan en båd være brugbar i, da jeg får den meget billigt

  • Rasmus  P
    Rasmus P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   13. maj 2017

    profilbillede
  • Rasmus  P
    Rasmus P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   13. maj 2017

    profilbillede
  • #10   13. maj 2017 hvad er billigt og kan du evt. tåle at tabe de penge.. ? det skal man jo lige overveje og om man selv kan lave det hele eller skal ha en pro til det.. men kan du arbejde med glasfiber så kan alt jo næsten laves, selv naboens gamle bil.. smiley

    men det ligner lidt en frostskade. men svært at se på billeder.


Kommentér på:
Køb af båd

Annonce