{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Køb af båd {{forumTopicSubject}}

Hej
Hvad ville I anbefale af båd her?
Krav/ønsker

- Minimum 15 fod.
- En lille kabine til 2 sovende.
- Påhængsmotor 4takts.
- Stabil på vandet, da min jeg har nu er meget letpåvirkelig når man går rundt i den (uttern s46)
- på trailer med maks total på 1000kg

Maks 100.000kr

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet samt blandingsbatteri 1.500 kr.
  • Samle garderobeskab 850 kr.
  • Stramning af vandhane - Grohe Minta 550 kr.
  • Montering af postkasse 600 kr.
  • Skal have slebet, spartlet og filtet en del af en væg. Ca. 5 kvm. Jeg maler selv. 1.500 kr.
  • Vandhane 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af båd
  • #1   3. aug Ørnvik giver god værdi for pengene, men kender ikke deres sødygtighed sammenlignet med din nuværende.

15 fod, sødygtig og uden at være letpåvirkelig, når man går rundt i båden eller der er lidt hvide toppe på bølgerne - det bliver en ulige kamp, hvis du skal finde sådan en båd.

4 takts påhængsmotor er et fornuftigt valg, men sørg for, at der er god historik på den evt. med en god garanti fra forhandleren. Køber du privat, giver du måske mindre end hos forhandleren, men samtidig også afkald på garanti iht. Købeloven.

Soveplads ude foran til to personer på ca. 15 fod - I kommer til at ligge med bukkede ben. Det er ikke komfortabelt. Udgangspunktet er, at sovepladserne ude foran oftest bruges til opmagasinering af proviant, fendere, veste, tøj osv.

Jeres vægtgrænse på 1000 kg er muligt, men tag nu højde for, hvad båden kommer til at veje klargjort på traileren. Dette er sagt, hvis I bliver stoppet. Der er kommet strammere regler for overlæs og bøder oveni.
    Jeg gjorde det med min egen båd, at jeg kørte den en tur på vægten ( Genbrugsstationen ligger lige ved siden af ), og efter fabrikkens oplysninger skulle båden veje 1200 kg tør / jeg hældte 130 benzin på, fendere, tovværk, anker, proviant osv, og regnede med en samlet vægt incl. trailer i underkanten af 2000 kg.
    Jeg ramte 2200 kg.....Det var en Variant 2000BB trailer, jeg brugte til båden.
    Heldigvis blev jeg aldrig stoppet, men de ca. 200 kg overlæs kunne du godt se på dækkene.

• #2   8. aug Jeg har en Ørnvik daycruiser 510 med en 60 hk Mercury 4 taktmotor og kan kun anbefale en sådan og som Rambo skriver så er pladsen lidt kneben dog kan man fint ligge 2 Pers.i kahytten bagbords soveplads er lidt længere en styrbords da den går ind forbi døren.
    Båden er meget sødygtig og sidestabil ligeledes har den en størrelse der gør at jeg selv kan søsætte den og hale den op igen
    Leif

• #3   29. aug Vi har en Crescent 505.
    vi ligger godt ude foran.
    udstrakt, og jeg er 185.
    med en 60 hk 2 takt.
    1100 kg køreklar med benzin og anker på en variant 1000 kg trailer.
    så hvis jeg smider dunke og anker i bagagerummet. så er der kun 50 overvæg.
    ligger rigtig godt i vandet, og planer ved 13-14 knob.
    oplukkelig vindue i front, så den er nem og komme ind og ud af.
    vi har adskillige weekendture i den.
    Se evt min profil, der er bare ikke så mange af dem i Danmark.

Kommentér på:
Køb af båd

Annonce