{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.495 visninger | Oprettet:

Valg af Mercury påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej Bådgalleri, Er simpelthen nød til at spørge Jer til råds, Da jeg er blevet i tvivl om hvad der er bedst til mig og min Limbo. Min tvivl går på, da jeg næsten har handlet en Mercury F30elpt Japansk bygget, men stadigvæk kan ændre mit valg. Om det ville være en ok handel. Hvis jeg sætter det op på den her måde , hvad ville i så vælge. En Mercury F30elpt fra 2009 til 34000, eller en helt ny Mercury F25elpt til den samme pris. Eller for at gå helt ud i ekstremerne , skulle man sparer de sidste 7tusin op og så købe en ny Mercury F30 til 42000kr. Synes ikke der er så meget at sparer ved de brugte. Ved heller ikke om det er godt eller skidt eller lige meget at den er Japansk bygget? Føler mig lidt blank lige nu.
Mvh.Lassse


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af Mercury påhængsmotor
  • #1   25. dec 2011 Hvad med dem her ?

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    http://www.dba.dk/evinrude-paahaengsmotor-30-hk/id-78834143/



  • #2   25. dec 2011 Hej Kim....Hondaen er sgu billig og fed. Men det er kort ben. Det hænger sådan her sammen. Jeg aftaler med en bådforhandler at jeg vil betale af på en motor han har stående i butikken. Vi vil så også først få den når den er betalt. Det var en Mercury 25 hk totakt. Den var fra 2000 men havde aldrig været brugt. Jeg har så mellem tiden arvet lidt penge, så jeg vil så købe en 4 takt motor. Jeg er så interesseret i en Mercury 30hk elpt efi, fra 2009, japansk bygget. Jeg er så blevet noget i tvivl om det skal være den. Det er fordi at prisen svarer til en ny Mercury 25hk elpt efi. De to motorer har jo samme kubik størrelse, og er næsten identiske på nær på prisen. Vil det ikke være en meget bedre handel og købe 25 hk? Det er jo til min Limbo, så en 25'er skulle nok også få den op og plane. Jeg synes det er lidt underligt at en motor næsten magen til, er der 10000 kr forskel på. Det er vel kun 30'eren der har fået lidt større dyser til indsprøjtningen? Kunne også godt tænke mig at prøve at få en motor fra helt ny af. Det at den er Japansk bygget, har det nogen betydning? Om det er plus eller minus. Det er jo ikke en fra Kina, for så kendte jeg godt svaret.

  • #3   25. dec 2011 Om den er japansk, belgisk eller amerikansk bygget, skulle den jo gerne være den samme motor. Så der vil du ikke se nogen forskel.
    Men mere kræver mere, forstået på den måde, at en30HK 2-takter fra 1995 kan vel findes til 9.000,- og en 2003 findes vel til 15.000,- osv. osv. Pris og årgang følges jo ad, og har man pengene, fristes man vel til en ny ( for en gang skyld ).
    Men til den pris, kan du jo købe sådan noget her.
    http://www.dba.dk/glastron-speedbaad-aarg-1977/id-76476213/
    eller
    (link fjernet)
    eller
    http://www.dba.dk/uttern-4602-inkl-trailer/id-76131764/
    eller
    http://www.dba.dk/with-528-skibsplast/id-78213794/
    osv. osv. osv.........

    Jeg har kigget på diverse svenske, tyske og hollandske sider, men der er ikke meget at komme efter.
    Personligt, ville jeg aldrig give 42.000,- for en 30HK motor.
    Den 50HK fra 1997 jeg har, gav jeg 10.200,- sidste år ( forhandler pris ville have været over 20.000,- ). Så med lidt tålmodighed, vil du nok finde flere og billigere hvis brugt.


  • #4   25. dec 2011 Hej Kim....Den Skibsplast er godt nok et røver køb. Nu skriver du 42.000 , det er for en ny 30 hk. Det jeg ikke forstår er prisforskellen på de 10.000 på en 25 i forhold til 30 hk. Er det ikke i bund og grund den samme motor? Jeg har næsten besluttet mig for at købe købe 25'eren. Ved godt det er mange penge i forhold til så mange andre ting. Vi er meget glade for vores Limbo, og vil ikke have andet frem for den. Har den stående i min Garage hvor jeg går og sysler med mange ting. Det aller største plus ved Limbo'en er at jeg kan have den på den måde. Der er jo ikke plads til så meget når man bor i lejlighed. Boede jeg i hus ville jeg være meget interesseret i feks den der skibsplast. Men Limboen dækker mine behov. Du er meget velkommen til at kigge ned i garagen en dag, så kan vi få en fiske/bådsnak. I forhold til at fiske er det også noget med at kunne pakke alt grej i båden på forhånd og så bare afsted. Glæder mig for vildt til det skal blive forår og man kan komme afsted. Nu kan jeg se du også fisker med downrigger, tror du det ville blive for stor en ting og monterer på en Limbo? Har vildt meget lyst til at prøve at fiske på denne måde. Kunne forestille mig den ville kunne bruges i Glenstrup sø, eller er det kun på havet den er bedst? Jeg går jo hovedsagligt efter gedder , så det er 90% af mit fiskeri der foregår i ferskvand. Måske er det overkill med en downrigger, kender godt til gypsy divers. Men synes det lyder spændende med downrigger.
    Mvh Lasse


  • #5   25. dec 2011 Brug en dipsy diwer eller ligende frem for downrigger til dit fiskeri og størrelse båd. Jeg dyrker alt form for fiskeri. Havfiskeri, dørvefiskeri, trolling, fladfisk osv.
    Jeg kender ikke den direkte forskel på 25 og 30HK modellen, men du skal dæleme være sikker på, at de 25HK er nok. Det vil sgu` være sur røv, og finde ud af, at den lige mangler et par hypper mere, for at kunne plane med to personer.
    Og el-start + power trim er jo et must.


  • #6   25. dec 2011 har en 05 suzuki håndstyr uden elstart og gererator til 19kg den har ikke sejlet en skid og er nyserviceret 4takt v2

  • #7   26. dec 2011 En stor del af Mercury´s motorer er samlet i Kina dog undtaget Verado og Optimax - jeg mener at det er motorer op til 150 HK, der samles i Kina.

    Mange nye/nyere Mercury påhængsmotorer har iflg. mine kunder langt flere fejl end f.eks. Honda og Suzuki ejere beretter om. Suzuki er en stærk kandidat til den mest fejlfri påhængsmotorer på det danske marked, hvis der tales om nye/nyere motorer.

    Er valget imellem Mercury, Honda eller Suzuki, ville jeg vælge en Suzuki - det er isenkram.


  • #8   28. dec 2011 hvorfor lige merc. ? tror jeg ville se lidt bredere yamaha høres der heller ikke meget dårligt om, eller evinrude e-tec ved godt det er en 2 takt men virker meget lig en 4 takter, bare billigere i vedligehold

Kommentér på:
Valg af Mercury påhængsmotor

Annonce