{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.091 visninger | Oprettet:

valg af skrue mercury 200hk {{forumTopicSubject}}

godaften,. smiley jeg har en lille mustang magna racer med en gammel Mercury 200 hk motor, når jeg giver gas er det som om skruen køre i luft, lige indtil den planer så der ikke noget, kunne godt tænke mig en skrue der måske gav noget mere acceleration, bruger mest båden til wakebord og sjov, nogen der har en ide til hvilken skrue jeg skulle prøve?

en anden ting er min skrue er jo støbt altså udstødningsgassen ryger jo ud mellem bladene hvor man kan få skruer hvor udstødnings gassen ryger ud i midten af skruen, det har vel os meget at sige ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  valg af skrue mercury 200hk
  • #1   14. jul 2013 Hej,
    Den propel du har på nu hedder en Chopper, og den er lavet til at kører med er blad oven vande og er kun beregnet til høj topfart.
    En High-5 propel vil kunne give et voldsomt optræk, så prøv evt sådan en.

    Iøvigt en fed båd som fortjener en plads i galleriet smiley


  • #2   14. jul 2013 Okay smiley det vil jeg prøve så, men jo tak har os lagt meget tid i den smiley

  • #3   14. jul 2013 Du kan slet ikke bruge den chopper du har på der med mindre du HÆVER motoren
    tag evt en snak med søren Møldrup her på galleriet han han haft en Shakespeare som din med en 200 hk motor på og han havde bla.andet en 3 bladet som også sejlede fint og se er den væsentlig billigere og nemmere at skaffe
    MVH Hasse


  • #4   15. jul 2013 Okay vil lige prøve at skrive til ham, men det jo en jungle med alt det propel værk, smiley

  • #5   15. jul 2013 Hej Patrick
    JA det ER en jungle hvis du virkeligt vil have højst mulig fart ud af din motor
    det er jo ikke bare at sætte flere heste på ??? der er rigtig mange faktorer der skal tages højde for både med den måde motoren er plaseret på til de forskellige propeller !!! Den Chopper du har på nu vil være skide god hvis du bare hæver motoren MEN så skal du også lave et low Water pickup for at holde kølingen på motoren men på denne måde vil du få MAKS fart ud af båden men her vil den ikke være god til vandski så det er lidt pest enner kolera på hvad det er du virkelig VIL bruge båden til MEEEN hvis du bruger en alm 3-4 eller 5 blade stål propel og setup er rigtigt vil du kunne sejle RIGELIGT stærkt og alligevel kunne trække ski.
    MVH Hasse


  • #6   15. jul 2013 Glem alt om en High 5 som Morten anbefaler, den er en god propel til vandsport ja, hvis man har en lidt for svag motor og har brug for alt den hjælp den kan få for at komme op at plane, hvis du kan komme til at prøve en revo4 21 eller 23 så tror jeg du er meget mere på rette vej, jeg har selv en revo4 og den virker rigtig fint,

  • #7   11. sep 2013 att: Henriette

    Jeg tror ikke at en 21"-23" 3 bladet er stor nok for Båden vejer jo ikke en skid og jeg er SIKKER på at han i forvejen ikke kan styre den ved fuld gas allerede nu og dette vil blive ENDNU værre når der kommer mere fart på.
    Det du skriver om High Five er IKKE rigtigt det har INTET at gøre med at få mindre motorer ud af vandet , da den belaster motoren mere end en ALM 3 bladet
    MVH Hasse
    MVH Hasse


Kommentér på:
valg af skrue mercury 200hk

Annonce