{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hvordan ville du gøre?
  • #1   10. jan 2012 Lave en form i karroseriplade der efter vill du kunne designe dine spander på bordet, i princippet ville du også kunne med skum, altså bresse det, men jeg ville nok fortrække karroseriplade da det er meget fast.

    På mit tidligere arbejde lavede vi indre forme til forskellige formål m. epoxy for at få et meget præcist aftryk. Dette er dog dyrre og noget mere besværligt smiley


  • #2   10. jan 2012 Karosseri plade vil efter min mening være tungt at arbejde med, hvorfor ikke lave en skabelon af først noget groft pap og derefter masonit, det er i det mindste ikke tung som bare ....

    MVH Frank


  • #3   10. jan 2012 Der findes faktisk et stykke værktøj, som man bruger til at lave en sådan skabelon. Hvad det hedder, kan jeg sgu` ikke huske. Men for en del år siden, var det den gamle Leth på DR, som viste det.
    Men du kan tage et stykke pap, og fiksere det med pinde, tape m.m. hvor spantet skal være. Så tager du en passer, og sætter den i ca. 90 grader. Så kører du passerens ene ben ned langs den ene side af indv. klinkebelækningen, og samtidlig kører passerens andet ben ( med blyant) over på pappet. Det samme gør du i den anden side, da de jo nok ikke er helt ens. Klip ud, og skabelon skulle gerne passe 100%.


  • #4   11. jan 2012 jeg havde et stykke glasfiber fra den dam som var i min båd, det skar jeg til så den passede rimelig godt synes jeg, nu har jeg skåret en spandt, den er dog ikk 100 procent korrekt, der er lidt luft nogle steder, men der er jeg nød til bare at lægge et stykke træ ind imellem

  • #5   11. jan 2012 Skær et brædt til, så det nogenlunde har den indvendige facon, og fik´ser derefter brædtet hvor du ønsker dit ekstra spant. Når dette er gjort, tager du en træklods som du lægger mod borderne/klinkerne, hvorefter du overfører faconen til brædtet med en tømmerblyant. (Tømmerblyanten er nemmere at få til at ligge til på klodsen. Alternativt kan du bore et hul i klodsen og sætte en alm. blyant i hullet.)
    Når faconen er overført til brættet, saver du "hakkene" ud, og du skulle nu stå med en skabelon som passer. Passer den ikke i modsat side, så må du på den igen, nu kender du jo fremgangsmåden. smiley
    Det var på denne måde, man lavede skabeloner til spanter på værfterne, efter et spanterids.


Kommentér på:
hvordan ville du gøre?

Annonce