{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.233 visninger | Oprettet:

Skrueaksel hjælp? {{forumTopicSubject}}

Min plan var at jeg skulle have skiftet skrueaksel i min båd, men det stykke der sidder fast omkring skroget, altså den genneføring hvor akslen går ind i, den sidder uhjælpeligt fast, kan det tænkes dengang at man smurte noget stærkt tjære eller anden for for " lim " på?

Jeg har fundet ud af hjeg kan bare bruge den nuværende aksel, men der er osse en lille problem....fordi den aksel der er der i nu er mindre i diameter end den aksel som passer til den nye motor jeg propper i båden, kan jeg gøre noget for at den aksel bliver tykker eller kan man få et led hvor det er 2 forskellige akseltykkelser i hver ende?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Skrueaksel hjælp?
  • #1   24. jan 2012 Det stykke der sidder fast i skroget hedder et stævnrør.

    Mon ikke du kan få en smed til at lave en adapter mellem de 2 forskellige aksel tykkelser?

    MVH Frank


  • #3   24. jan 2012 Aha....jeg skal prøve og ta fat med en stor rør tang, for hvis den er skruet fast i begge ender må det kunne lade sig gøre at skrue den ud:D

    Men hvor får man fat i sårn en adapter hvis nu jeg ikk kan skifte stævnrøret?


  • #5   24. jan 2012 @ Flemming du kan jo lige smide et par billeder op her på siden, så kan du garanteret få en meget bedre hjælp, selvom jeg synes Prebens svar er klasse.

    MVH Frank


  • #6   24. jan 2012 Ja, har ber desværre ikk lige nogle billeder lige nu, men så har jeg nu lige en ting mere.......

    På den nye aksel er der kun akslen der stikker ud inde i båden og det er akslen der skal trækkes/skubbes for at skruen vender.......

    På den nuværende aksel er den lidt anderledes....fordi at der er 2 aksler, altså akslen og så et rør der går udenover akslen og her er det, det yderste rør som skal skubbes frem og tilbage for at skruen vender....men hvis nu man gør sådan at det yderste rør sidder fast, burde man så ikk kunne vende skruen ved at trække/ skubbe i den inderste aksel?

    Fordi hvis nu jeg har skruen i hånden og trækker den lidt ud og så drejer bladene så er det den inderste aksel der bevæger sig, men hvus skruen presses ind hvor den skal være så er det, det yderste rør der bevæger sig når man drejer bladene?

    Håber det er til at forstå:D

    Preben J Fantastisk svar:D


Kommentér på:
Skrueaksel hjælp?

Annonce