{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.953 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
5. feb 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Min første båd, råd søges til styrepult... {{forumTopicSubject}}

Kære alle båd entusiaster,

Håber i har lyst at give en kommende ny bådejer et par råd med på vejen?

Jeg har aldrig haft båd før, og påtænker snarest at anskaffe mig en båd til hyggeture, fiskeri og lidt vandsport. Der skal være plads til 4 voksne og nogle børn og prislejet er omkring 30-45 tkr. For trailer/båd/motor. Årgangen påregner jeg at være ca. 10-15 år.

Da jeg intet kender til bådemærker og kvalitet tager jeg gerne imod kommentar på valg af både. Jeg har påtænkt at købe en ryds 475 GT/485 eller ørnvik 485 clx – hvad taler for/imod disse mærker? Begge både har jeg set indenfor prisrammen inkl. trailer og ældre evinrude 50 hk. 2 taktsmotor.
Båden skal ikke være større end at èn mand skal kunne få den op/i vandet, dette er vel muligt med både i den størrelse?

Mht. motor og mærker, mit indtryk er at evinrude, mercury, yamaha, suzuki, mariner og honda alle er fine motorer uden de store problemer, men at jo nyere jo bedre, samt at 4 taktere er klart at foretrække. Hvor meget mere bruger en 2. takter 50 hk frem for en 4 takter i benzin? Synes det er uhyggeligt svært at kontrollere om en bådmotor går som den skal, hvad andet end at lytte og tjekke kølestråle kan man gøre for at sikre sig den går 100% ?

Hvilke råd har i mht. at købe privat? Man skal tjekke ejerskabet via forsikringspapirer, slutseddler, og pant ifølge personbogen/banken/forsikringsselskabet – er der andet man kan gøre for at sikre sig? Derudover skal man ha omsynet traileren i ens eget navn, men båden skal ikke omregistreres. Vel?

Mit indtryk er at båd markedet er købers marked, som MC markedet er priserne faldet gevaldigt på brugte både og man kan sagtens byde og lave fornuftige handler?

Derudover ville gode råd være velkomne, hvad man skal kigge efter når man handler båd, alle input er meget velkomne.

Tak.
Anders J.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Min første båd, råd søges til styrepult...
Kommentér på:
Min første båd, råd søges til styrepult...

Annonce