{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Sejlbåd: Anbefalinger til bådkøb søges {{forumTopicSubject}}

Kære alle,

Min kone og jeg har besluttet, at vi gerne vi, have en båd. Jeg har efterhånden gennem-trawlet dba, guloggratis samt scanboat, hvor jeg har fundet mange fine både, men der er stadig en usikkerhed.

Jeg er faldet over både fra Bianca, Bavaria, Granada og Maxi, men er på usikker grund. For ikke at spilde sælgers tid, vil vi gerne snævre lidt ind inden vi tager ud og kigger.

Måske I kan hjælpe os lidt på vej? Jeg sætter lidt ønsker op, som kan hjælpe lidt.

Pris: Helst omkring 200-250.000. Maks 300.000 (350.000 hvis argumentet er godt!)

Erfaring: (eller mangel på samme) Hyggesejllads i Danmark med nogle venner og gastetur på sejlbåd i 2 måneder, hvor vi dog sejlede en del for motor. Erfaring søges via kurser, indmeldelse i den lokale sejlklub og praktisk på vandet med mere erfarne end en selv.
Vi vil for nuværende betegne os selv som ivrige nybegyndere.

Stand på båd: Hænderne er skruet fornuftigt på, men udsigt til store reparationer ønskes ikke. Almindeligt vedligehold skræmmer ikke. Vi ved godt, at en båd er en forbrugsgenstand, og ting går i stykker, så det er man ikke altid selv herrer over. Vi er dog ikke interesseret i et renoveringsprojekt.

Indretning: Dobbelt for- og agterkahyt. Jeg er 182 cm, og vil gerne kunne stå op “de kritiske steder”.

Brug af båd: Sejllads i Danmark vil være primært de første par år. Vi vil også gerne til den svenske skærgaard. Muligvis 1 år i Middelhavet, hvis vi bliver lige så bidt af det, som vi håber smiley

Antal personer: Normalt brug vil være 4 personer. Der skal være “komfortabel” plads til 6 personer til ture af feks 2 ugers varighed. Vi ønsker 6 sovepladser inkl sovepladser i salon.

Jeg håber, at I kan hjælpe os lidt på vej! Vi sætter stor pris på alle input!

Mvh Mikkel


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Sejlbåd: Anbefalinger til bådkøb søges
  • #1   21. dec 2018 ja man skal passe på med hvad man kritisere smiley nu er vi mest til motorbåde men det jeg har set og hørt så ville jeg holde mig til scandinaviske mærker når det kommer til sejlbåde.

  • #2   21. dec 2018 bavaria får du meget båd for de penge som du vil sætte i der kan du også få med 3 kahytter med dobbelt og der er mange til salg i eu mvh Karsten

  • #3   21. dec 2018 Min favorit i sejlbåde er absolut en trimaran ala den man så i filmen Waterworld. Det eneste er, at det ikke er nemt, at sejle ind i en normal havn med.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Waterworld#/media/File:Loe_Real_60_foot_Water_World_Tri_2013_Photo_D_Ramey_Logan.jpg

    Men det er så vidt jeg ved også, sådan med sejlbåde, at når man komme over en vis størrelse. Så kræver det et vist antal aktive besætningsmedlemmer, for at kunne betjene fartøjet på forsvarlig måde.
    ????


  • #4   23. dec 2018 Lad være at kigge efter flerskrogsbåde. De har enten minimal plads om læ, eller også har de halvdårlige sejlegenskaber pga prioritering af plads om læ.

    Jeg ville personligt kigge efter noget fra tyske Hanse Yacht, evt noget fra de Franske værfter.

    Bavaria er relativt billige, med ved fra vores lokale værft at byggekvalitet ikke er speciel god.

    Bedst, men dyrest, er skandinaviske både. Her ville jeg kigge på Najade eller Halberg Rassy.


  • #5   23. dec 2018 er helt enig med Søren men det er stadig hvor mange penge man vil sætte i båden

  • #6   23. dec 2018 Som jeg kan se vil i ud og sejle langt, så er det vigtig at få en båd i en god kvalitet, så ville jeg hellere købe en båd ala Halberg Rassy eller malø kvalitet, for 350 000 vil den type både være ældre end andre tilsvarende, men til gengæld får i ikke skroget flået i stykker af masten.

  • Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 1
    #7   11. jan 2019 Hej Mikkel ! Kan se at dit indlæg er snart en måned gammel, så hvis du endnu ikke har købt båd, så kan jeg hjælpe dig, som Survey / bådekonsulent, det vil sige, at besigtig båden, og gennemgå den som man nu gør i en sådan opgave.
    Jeg har set så mange kedelig sager, så det gør helt undt, skeletter vælter ud af skabene, og det koster så meget, at mange mister lysten til at fortsætte.
    Jeg er udannet bådebygger, og har arbejde med både i snart 50 år, både med nybygning samt alt i reparationer af stort og småt.
    Det er en meget stor og kompleks sag at købe større båd, med meget teknik, samt at have kendskab til de forskelige byggemetoder.
    Lige ledes har jeg sejlet alt hvad der er hver at prøve, lige fra tur, kapsejlads, og nu en hel del langtur, sejlede sidste år 3.700 NM, og nu den 1 april flyver jeg til Martinigue, for at sejle en Dufour 45 Performens E, til bage til Las Palmas på Kanarieøerne.
    Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis det har interesse ⛵️ellers held og lykke med jagten smiley ;) Hilsen Kim Svare


Kommentér på:
Sejlbåd: Anbefalinger til bådkøb søges

Annonce