{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki 115 4 takt.
  • #1   3. jul 2006 Det er nøjagtigt ligeså svært at svære på som da du spurgte om forbruget på en 100 hk mercury 2-takt.

Linket til den side med test af Yamier virker nu.
    http://www.yamaha-motor-europe.com/Images/2006_Outboards_Yamaha-testfacts_tcm26-108074.pdf

• #2   3. jul 2006 Hej Morten....

Sådan er jeg ......

Fordi jeg spørg er fordi at forhandleren siger at den bruger ca. 10-12 liter/timen ved march fart og ved fuld gas bruger den ca. 30 liter/timen....

Holder det eller????

Ps. Det er første gang jeg skal købe båd.... Derfor spørg jeg så meget.

• #3   4. jul 2006 Det er skam også helt fint.
    Hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt. Men hvis du køber sådan en båd/motor bør benzinpenge egentligt ikke være et tema... Alt andet ville som at købe en Jaguar eller lign. men ikke at have råd til at køre i den... Dumt.

Nå, men hvis du kigger på de både i Yamie-testen som minder lidt om din i vægt/størrelse kan man se at forbruget generelt er lidt højere end det du skriver. Suzuki har et ry for at være rigtig økonomiske, så det er nok ikke helt ved siden af hvad forhandleren siger. Måske vil forbruget ved march-fart være lidt højere...

• #4   4. jul 2006 Du kan som tommelfingerregel regne med, at du bruger 0,27 liter pr time pr hk, ved fuld gas.

Lars

• #5   4. jul 2006 Lars> Det er ikke helt ved siden af. Dette gælder vel kun for 4-takter...

• #6   4. jul 2006 H ej Morten

Det gælder næsten alle, når du udnytter motoren 100% koster 1 hk næsten det samme, uanset om det er 2 el. 4 takt, indsprøjtning eller cabb.
    Derfor er det også tit billigere at holde den samme marchfart med en større motor end det er med en mindre, på samme bådtype, da den store kommer tættere på 3-3600 omdr. der nok er det mest økonomiske du kan sejle.
    Lars

Kommentér på:
Suzuki 115 4 takt.

Annonce