{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.044 visninger | Oprettet:

Suzuki 115 hk {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og kigger efter påhængsmotorer for mine forældre, og jeg falder over en 115 hk Suzuki 4-takter til 33.000 kroner. Årgangen er ukendt, men den ser rigtig pæn og velholdt ud.

Lyder det ikke billigt? (måske FOR billigt??)

Hvad skal man kigge efter som førstegangskøber af en påhængsmotor? Og Suzuki plejer jo være rimelig kvalitet mht MC og bil, men er de også gode til at lave påhængsmotorer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki 115 hk
  • #1   28. mar 2011 det lyder ikke som om sælger har helt rent mel i posen. Der er en type plade på motoren som viser årgang samt motor nummer, og hvis man bare har kigget lidt på sin motor havde man også set pladen. den sidder på agterspejlert. En motor kan sagtens se pæn ud, men ha sejlet 2-3000 timer og så er den jo altså ikke ny inden i mere. Der må også forefindes en service bog på motoren der fortæller lidt om service.

• #2   28. mar 2011 Jeg og mine forældre er nybegyndere indenfor sejlsport, og jeg kender ikke alle de ord i skriver smiley

Anoder?
    Agterspejlert?

Hvad får man med når man køber en ny motor? Eller rettere sagt, hvad burde der medfølge når man køber en brugt motor? Kan man tjekke motoren om den er stjålet ved at bruge motornummeret, og hvem skal man i så tilfælde ringe til?

Tak på forhånd, og undskyld for nybegynder-spørgsmålene smiley

• #3   28. mar 2011 De første modeller har også indsugning af alu og det larmer helt vidt. de nyer modeller har indsugning af plastik og motoren er helt lydløs.

Michael J - Nu skal det jo ikke gøres være end det er. Så længe motoren har fået lavet service ordenligt kommer problemet ikke.

• #4   28. mar 2011 Jeg kan ud fra billederne se at indsugningen er i alu. Når du siger den larmer, på hvilken måde, og evt hvor meget er det?

• #5   28. mar 2011 agterspejl er der hvor du sætter boltene i gennem når du monter motoren :o)

Anoder er Zink anoder. det er nogle som sidder i motoren for og modvirke tæring. Du sejler jo i saltvand og det er hårdt vel jern/metal og hvis zink anoderne ikke var der ville motoren tære op indvendigt.

Der skal følge omdr ur og trim ur med. samt gas/gear boks + ledningsnet. er der ikke det er den med 99% sikkerhed stjålet.

Ved køb af ny motor får du 3 års garanti, ure og gas/gear boks samt ledninngsnet. Du får en motor som perlestens mekanikeren ikke har haft fingrene i og helt sikker ikke en stjålet motor. Motornummer kan du oplyse til politiet eller elv tage til en suzuki forhandler.

• #6   28. mar 2011 send link til annoncen :o)

Man kan høre dysserne meget tydeligt. tik tik tik tik tik. Men mest når kåben er taget af. Jeg ville vælge det af plastik, da det er det nyeste og sikkert har nogle små ændringer som gør at motor går lidt bedre.

• #7   28. mar 2011 Hvis man laver en købskontrakt med motornummer på, så er man vel sikret hvis den skulle vise sig at være stjålet?

Jeg mener at have hørt en forhandler kan aflæse hvor mange timer motoren har sejlet på en computer, passer det?

• #8   28. mar 2011 Jeg har kun set en med det problem og motoren var købt i udlandet. Kender ikke det nøjagtige tal på lands basis men så stort et problem mener jeg ikke det er. Man skal selvfølgelig altid være på vagt over for tærring ved køb at brugt motor.

• #9   28. mar 2011 Michael - en forhandler kan godt få oplyst om motoren er efterlyst. Hvis motor bliver afmonteret, afmonter man jo også det andet. Det følger jo nyt med til ny motor.

En købskontrakt kan man ikke bruge til så meget. Sælger kunne jo give falske oplysninger. Timer kan en forhandler godt aflæse. det koster ca 300kr.

• #10   28. mar 2011 Okay, det lyder til der er mange 'komplikationer' og faldgruber i forbindelse med købt af brugt motor privat. Vil i mene at man er bedre sikret hvis man giver lidt mere, og køber brugt ved en forhandler? Evt med lidt garanti?

• #11   28. mar 2011 Michael - en forhandler kan se alt om motorens forhold på computer. Der kan udlæses fejl, timer, service interval, hvilke omdr motor køre meste i osv. Alt kan aflæses i gennem diagnose stikket da de lageres på cdi boksen. Og er forhandleren, Suzuki forhandler vil han få en service meddelse om Problemer der skal holdes øje med.

• #12   28. mar 2011 Synes godt nok det er en jungle! Men det er vel bare at tage ud og kigge og se hvordan den ser ud? Vi smider heller ikke en øre før vi kan få hørt den i gang

• #13   28. mar 2011 Hvem har nævt der er politiet vi for oplysninger fra? Kan godt følge dig i at ved køb af ældre motore kan ure og boks mangle. Men ved en 10 år eller nyrer motor der skal det følge med. Hvis vi snakker anden brugt motor der skal monteres, kan den jo nok godt købes uden indstrumenter, men så står man jo bare der med den gamle uden indstrumenter, hvilket jo også gøre den svære og sælge. Så der er jo en god ide og ha dem. Ved køb af ny motor følger disse indstrumenter med, og det ville da være dumt og sætte en ny motor på og så bruge de gamle indstrumenter og kabler.

Jeppe - du skal i vært fald kigge den godt efter eller have en med, med noget erfaring. Jeg ville gå til en forhandler hvis du er helt ny i denne verden. Motoren behøver jo ikke være dyre af den grund, men du får til gengæld garanti på motoren.

• #14   28. mar 2011 Jeg har fundet en ok billig forhandler ikke så fandens langt væk fra hvor jeg bor som jeg tror vi skal have aflagt et besøg. Men hvis man får lavet købskontrakt og sørger for de korrekte oplysninger er der vel ingen ko på isen mht hæleri osv osv??

• #15   28. mar 2011 Impeller, det er skruen ikke sandt? Den er pillet af motoren ifølge billederne. I annoncen står der at der medfølger kabler, kontrolboks mm - kontrolboks, hvad er det?

• #16   28. mar 2011 michael - nej han får ikke de oplysninger over computeren men ved og ringe. Det med garanti og det samme til det halve på dba, må du længer ud på landet med.

Jeppe - Ja brug jeres sunde fornuft og få en god snak med sælge om motoren, så kan de ikke gå helt galt.

• #17   28. mar 2011 Impella er vandpumpen i motoren. den er lavet af gummi og skal skiftes vær 2 år ca. Kabler = gas/gearkabler. Kontrolboks er Gas/gearboksen og MM må stå for at der også er ure og ledningsnet med. Propellen må han da have liggende ellers er det en mer udgift på 8000kr for en original. lednigsnet og gas/gearboksen og ure løber vel op i 5-7000 vis det ikke er med.

• #18   28. mar 2011 Okay, det må jeg lige få hørt sælger til hvad der følger med. Og hvor skruen er blevet af, troede godt nok ikke de var SÅ dyre smiley

• #19   28. mar 2011 Michael, du vil jo altid kunne finde dårlige eksempler og i halvdellen af tilfældene er det kunden der har taget fejl eller bare blevet sur fordi det ikke kan blive på deres premiser. En forhandler er jo heller ikke intereseret i dårlig omtalt og slet ikke hvis det er et mindre firma. Prismæssigt er der ikke meget forskel på. i værtfald ikke der hvor jeg er.

• #20   28. mar 2011 Michael, Hehe ja det er rigtig nok, men man kan jo danne sig sin egen mening. 100% er 100% garanti og selvfølgelig skal fejl udbedres. Men ja forbehold bliver der altid taget. og ja de store forhandler kan måske være lige glade et par gange med det holder heller ikke for dem i længden.

Jeg kan ikke se forskellen i priserne. i vært fald ikke så de er skrammene.

• #21   28. mar 2011 Jeg har ikke haft kontakt med sælger endnu, det ligger ikke 100% fast hvilken motor vi vil have. Vi er blevet anbefalet en nyere 2 takt, og ikke 4 takt som vi først havde regnet med at købe smiley Ang årgang er det eneste jeg kan sige at den er med alu-indsugning

• #22   28. mar 2011 oplysninger over computeren af suzuki DF.115.

Save date,2011/2/19
    Comment
    ,Engine No.,Df.115-780211
    ,Boat Type,cruiser
    ,Description,lars.
    Engine information
    ,Power,115PS
    ,ECM ID,33920-90JA2
    ,Spec.,---
    ,Engine Type,4 stroke,1950cc
    SERVICE DATA
    ,Item,Data,Unit
    ,ENGINE SPEED, 0,rpm
    ,IGNITION TIMING,BTDC 6,°
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE, 764,mmHg
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE,101.9,kPa
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE,30.12,inHg
    ,BAROMETRIC PRESSURE, 764,mmHg
    ,BAROMETRIC PRESSURE,101.9,kPa
    ,BAROMETRIC PRESSURE,30.12,inHg
    ,CYLINDER TEMPERATURE, 5,°C
    ,CYLINDER TEMPERATURE, 42,°F
    ,INTAKE AIR TEMPERATURE, 3,°C
    ,INTAKE AIR TEMPERATURE, 38,°F
    ,BATTERY VOLTAGE,12.01,V
    ,FUEL INJ. PULSE WIDTH, 0,µs
    ,INJECTED FUEL AMOUNT, 0,mcc
    ,FUEL PUMP DUTY, 0.0,%
    ,IAC VALVE DUTY, 0.0,%
    ,NO. OF MAP SENSOR FAILURE, 1,times
    ,NO. OF CKP SENSOR FAILURE, 0,times
    ,NO. OF IAC VALVE FAILURE, 0,times
    ,NO. OF CMP SENSOR FAILURE, 1,times
    ,NO. OF CTP SWITCH FAILURE, 0,times
    ,NO. OF CYL. TEMP. SNSR FAILURE, 0,times
    ,NO. OF IAT SENSOR FAILURE, 0,times
    ,NO. OF EX. TEMP. SNSR FAILURE, 0,times
    ,NO. OF FUEL INJECTOR FAILURE, 0,times
    ,NO. OF OVER-REVOLUTION, 8,times
    ,NO. OF LOW BATTERY VOLTAGE, 0,times
    ,NO. OF LOW OIL PRESSURE, 0,times
    ,NO. OF OVERHEAT(GRADIENT), 0,times
    ,NO. OF OVERHEAT(TEMP.), 0,times
    ,CAUTION SYSTEM NAME (1),No Data,
    ,ENGINE SPEED (1), 0,rpm
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (1), 0,mmHg
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (1), 0.0,kPa
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (1),0.00,inHg
    ,CYLINDER TEMPERATURE (1), -50,°C
    ,CYLINDER TEMPERATURE (1), -58,°F
    ,INTAKE AIR TEMPERATURE (1), -50,°C
    ,INTAKE AIR TEMPERATURE (1), -58,°F
    ,EX-MANI TEMPERATURE (1), -50,°C
    ,EX-MANI TEMPERATURE (1), -58,°F
    ,FAILURE TIME (1), 0,h
    ,ELAPSE OF TIME (1), 0,min
    ,CAUTION SYSTEM NAME (2),No Data,
    ,ENGINE SPEED (2), 0,rpm
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (2), 0,mmHg
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (2), 0.0,kPa
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (2),0.00,inHg
    ,CYLINDER TEMPERATURE (2), -50,°C
    ,CYLINDER TEMPERATURE (2), -58,°F
    ,INTAKE AIR TEMPERATURE (2), -50,°C
    ,INTAKE AIR TEMPERATURE (2), -58,°F
    ,EX-MANI TEMPERATURE (2), -50,°C
    ,EX-MANI TEMPERATURE (2), -58,°F
    ,FAILURE TIME (2), 0,h
    ,ELAPSE OF TIME (2), 0,min
    ,CAUTION SYSTEM NAME (3),No Data,
    ,ENGINE SPEED (3), 0,rpm
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (3), 0,mmHg
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (3), 0.0,kPa
    ,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (3),0.00,inHg
    ,CYLINDER TEMPERATURE (3), -50,°C
    ,CYLINDER TEMPERATURE (3), -58,°F
    ,INTAKE AIR TEMPERATURE (3), -50,°C
    ,INTAKE AIR TEMPERATURE (3), -58,°F
    ,EX-MANI TEMPERATURE (3), -50,°C
    ,EX-MANI TEMPERATURE (3), -58,°F
    ,FAILURE TIME (3), 0,h
    ,ELAPSE OF TIME (3), 0,min
    ,TOTAL OPERATION TIME (HRS.), 44,h
    ,TOTAL OPERATION TIME (MIN.), 56,min
    ,0-1000 RPM,1318,min
    ,1000-2000 RPM, 426,min
    ,2000-3000 RPM, 96,min
    ,3000-4000 RPM, 296,min
    ,4000-5000 RPM, 324,min
    ,5000-6000 RPM, 172,min
    ,ABOVE 6000 RPM, 64,min
    ,ELAPSE TIME FROM REMINDER CANCEL, 24,h
    ,NO. OF OIL CHANGE REMINDER, 1,times
    ,COMPENSATION FACTOR (ZONE 1),1.000,
    ,COMPENSATION FACTOR (ZONE 2),1.000,
    ,COMPENSATION FACTOR (ZONE 3),1.000,
    ,TIME OF LAST O2 FEEDBACK, 0,h
    ,EMERGENCY STOP SWITCH,OFF,
    ,CTP SWITCH,ON,
    ,NEUTRAL SWITCH,ON,

Mvh. Leif H.

• #23   28. mar 2011 Hej,Michael J.
    Det har du helt ret i!.,men jeg ville bare lige vise hvad man kan få at vide om en motor, hvis man har et forhandlere program til PC.
    Ps, ang,Politi,så få sælger`s navn+ard+motor no,og så gå op til poltitet,så vil de godt se på sagen.det er min erfaring.
    Mvh. Leif H.

• #24   28. mar 2011 Hej Michael J.
    Det er et navn jeg har lagt ind,for at huske hvis motor jeg har testeste.
    Mvh. Leif H

Kommentér på:
Suzuki 115 hk

Annonce