7.044 visninger
|
Oprettet:
Suzuki 115 hk {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder og kigger efter påhængsmotorer for mine forældre, og jeg falder over en 115 hk Suzuki 4-takter til 33.000 kroner. Årgangen er ukendt, men den ser rigtig pæn og velholdt ud.
Lyder det ikke billigt? (måske FOR billigt??)
Hvad skal man kigge efter som førstegangskøber af en påhængsmotor? Og Suzuki plejer jo være rimelig kvalitet mht MC og bil, men er de også gode til at lave påhængsmotorer?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
jun 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 22
Anoder?
Agterspejlert?
Hvad får man med når man køber en ny motor? Eller rettere sagt, hvad burde der medfølge når man køber en brugt motor? Kan man tjekke motoren om den er stjålet ved at bruge motornummeret, og hvem skal man i så tilfælde ringe til?
Tak på forhånd, og undskyld for nybegynder-spørgsmålene
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
Michael J - Nu skal det jo ikke gøres være end det er. Så længe motoren har fået lavet service ordenligt kommer problemet ikke.
jun 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 22
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
Anoder er Zink anoder. det er nogle som sidder i motoren for og modvirke tæring. Du sejler jo i saltvand og det er hårdt vel jern/metal og hvis zink anoderne ikke var der ville motoren tære op indvendigt.
Der skal følge omdr ur og trim ur med. samt gas/gear boks + ledningsnet. er der ikke det er den med 99% sikkerhed stjålet.
Ved køb af ny motor får du 3 års garanti, ure og gas/gear boks samt ledninngsnet. Du får en motor som perlestens mekanikeren ikke har haft fingrene i og helt sikker ikke en stjålet motor. Motornummer kan du oplyse til politiet eller elv tage til en suzuki forhandler.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
Man kan høre dysserne meget tydeligt. tik tik tik tik tik. Men mest når kåben er taget af. Jeg ville vælge det af plastik, da det er det nyeste og sikkert har nogle små ændringer som gør at motor går lidt bedre.
jun 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 22
Jeg mener at have hørt en forhandler kan aflæse hvor mange timer motoren har sejlet på en computer, passer det?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
En købskontrakt kan man ikke bruge til så meget. Sælger kunne jo give falske oplysninger. Timer kan en forhandler godt aflæse. det koster ca 300kr.
jun 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 22
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
jun 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 22
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
Jeppe - du skal i vært fald kigge den godt efter eller have en med, med noget erfaring. Jeg ville gå til en forhandler hvis du er helt ny i denne verden. Motoren behøver jo ikke være dyre af den grund, men du får til gengæld garanti på motoren.
jun 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 22
jun 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 22
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
Jeppe - Ja brug jeres sunde fornuft og få en god snak med sælge om motoren, så kan de ikke gå helt galt.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
jun 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 22
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 7 Svar: 101
Jeg kan ikke se forskellen i priserne. i vært fald ikke så de er skrammene.
jun 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 22
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 70 Både: 6 Emner: 11 Svar: 421
Save date,2011/2/19
Comment
,Engine No.,Df.115-780211
,Boat Type,cruiser
,Description,lars.
Engine information
,Power,115PS
,ECM ID,33920-90JA2
,Spec.,---
,Engine Type,4 stroke,1950cc
SERVICE DATA
,Item,Data,Unit
,ENGINE SPEED, 0,rpm
,IGNITION TIMING,BTDC 6,°
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE, 764,mmHg
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE,101.9,kPa
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE,30.12,inHg
,BAROMETRIC PRESSURE, 764,mmHg
,BAROMETRIC PRESSURE,101.9,kPa
,BAROMETRIC PRESSURE,30.12,inHg
,CYLINDER TEMPERATURE, 5,°C
,CYLINDER TEMPERATURE, 42,°F
,INTAKE AIR TEMPERATURE, 3,°C
,INTAKE AIR TEMPERATURE, 38,°F
,BATTERY VOLTAGE,12.01,V
,FUEL INJ. PULSE WIDTH, 0,µs
,INJECTED FUEL AMOUNT, 0,mcc
,FUEL PUMP DUTY, 0.0,%
,IAC VALVE DUTY, 0.0,%
,NO. OF MAP SENSOR FAILURE, 1,times
,NO. OF CKP SENSOR FAILURE, 0,times
,NO. OF IAC VALVE FAILURE, 0,times
,NO. OF CMP SENSOR FAILURE, 1,times
,NO. OF CTP SWITCH FAILURE, 0,times
,NO. OF CYL. TEMP. SNSR FAILURE, 0,times
,NO. OF IAT SENSOR FAILURE, 0,times
,NO. OF EX. TEMP. SNSR FAILURE, 0,times
,NO. OF FUEL INJECTOR FAILURE, 0,times
,NO. OF OVER-REVOLUTION, 8,times
,NO. OF LOW BATTERY VOLTAGE, 0,times
,NO. OF LOW OIL PRESSURE, 0,times
,NO. OF OVERHEAT(GRADIENT), 0,times
,NO. OF OVERHEAT(TEMP.), 0,times
,CAUTION SYSTEM NAME (1),No Data,
,ENGINE SPEED (1), 0,rpm
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (1), 0,mmHg
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (1), 0.0,kPa
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (1),0.00,inHg
,CYLINDER TEMPERATURE (1), -50,°C
,CYLINDER TEMPERATURE (1), -58,°F
,INTAKE AIR TEMPERATURE (1), -50,°C
,INTAKE AIR TEMPERATURE (1), -58,°F
,EX-MANI TEMPERATURE (1), -50,°C
,EX-MANI TEMPERATURE (1), -58,°F
,FAILURE TIME (1), 0,h
,ELAPSE OF TIME (1), 0,min
,CAUTION SYSTEM NAME (2),No Data,
,ENGINE SPEED (2), 0,rpm
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (2), 0,mmHg
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (2), 0.0,kPa
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (2),0.00,inHg
,CYLINDER TEMPERATURE (2), -50,°C
,CYLINDER TEMPERATURE (2), -58,°F
,INTAKE AIR TEMPERATURE (2), -50,°C
,INTAKE AIR TEMPERATURE (2), -58,°F
,EX-MANI TEMPERATURE (2), -50,°C
,EX-MANI TEMPERATURE (2), -58,°F
,FAILURE TIME (2), 0,h
,ELAPSE OF TIME (2), 0,min
,CAUTION SYSTEM NAME (3),No Data,
,ENGINE SPEED (3), 0,rpm
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (3), 0,mmHg
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (3), 0.0,kPa
,MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (3),0.00,inHg
,CYLINDER TEMPERATURE (3), -50,°C
,CYLINDER TEMPERATURE (3), -58,°F
,INTAKE AIR TEMPERATURE (3), -50,°C
,INTAKE AIR TEMPERATURE (3), -58,°F
,EX-MANI TEMPERATURE (3), -50,°C
,EX-MANI TEMPERATURE (3), -58,°F
,FAILURE TIME (3), 0,h
,ELAPSE OF TIME (3), 0,min
,TOTAL OPERATION TIME (HRS.), 44,h
,TOTAL OPERATION TIME (MIN.), 56,min
,0-1000 RPM,1318,min
,1000-2000 RPM, 426,min
,2000-3000 RPM, 96,min
,3000-4000 RPM, 296,min
,4000-5000 RPM, 324,min
,5000-6000 RPM, 172,min
,ABOVE 6000 RPM, 64,min
,ELAPSE TIME FROM REMINDER CANCEL, 24,h
,NO. OF OIL CHANGE REMINDER, 1,times
,COMPENSATION FACTOR (ZONE 1),1.000,
,COMPENSATION FACTOR (ZONE 2),1.000,
,COMPENSATION FACTOR (ZONE 3),1.000,
,TIME OF LAST O2 FEEDBACK, 0,h
,EMERGENCY STOP SWITCH,OFF,
,CTP SWITCH,ON,
,NEUTRAL SWITCH,ON,
Mvh. Leif H.
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 70 Både: 6 Emner: 11 Svar: 421
Det har du helt ret i!.,men jeg ville bare lige vise hvad man kan få at vide om en motor, hvis man har et forhandlere program til PC.
Ps, ang,Politi,så få sælger`s navn+ard+motor no,og så gå op til poltitet,så vil de godt se på sagen.det er min erfaring.
Mvh. Leif H.
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 70 Både: 6 Emner: 11 Svar: 421
Det er et navn jeg har lagt ind,for at huske hvis motor jeg har testeste.
Mvh. Leif H
Suzuki 115 hk