{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.844 visninger | Oprettet:

Maling af båd! {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet i besiddelse af en fin 21 fods sejlbåd. Men den har ikke fået den vask den skulle have fået og derfor er den blevet misfarvet af tidens tand, Havet og luften. Der stod en præcis tilsvarende ved siden af som havde fået vask og og rengjort hele tiden. Den så næsten ny ud. Jeg synes ikke jeg når et optimalt resultat ved at skure den. Der er stadig en gullig, gusten misfarvning som jeg ikke kan komme af med. Båden er hvid - kan jeg nøjes med at lægge en ny omgang hvis maling ovenpå, efter at have rengjort så godt som muligt. Bunden skal også males - den er sort. Jeg tænker at jeg vil lægge en sort omgang bundmaling på her, men hvad skal jeg starte med. Bunden eller toppen?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Maling af båd!
  • #1   24. apr 2012 Toppen.. Da bunden skal males lige inden båden bliver lagt i..

  • #2   24. apr 2012 Fint toppen - men kan jeg bare lægge ny hvid maling på den gamle. Det skal siges at den skaller ikke - den er bare utrolig misfarvet...?

  • #3   24. apr 2012 jeg tror ikke den skal ,males , men ha en ordentlig gang rens og polering , prøv at søg lidt på nettet om det .

  • #5   25. apr 2012 Tak jeg har netop købt oxal syre så nu vil jeg prøve det af først. Trælisterne rundt omkring båden har løsnet sig en smule ved styrbord og bagbord. Hvad bruger man egentlig til st fastne dem igen uden at det går ud over den underliggende glasfiber. Træ er jo et porøst materiale..

  • #6   28. apr 2012 Hva med at få oprettet den.

    "Billeder siger mere end 1000 ord" smiley

    Det er ofte nemmere at hjælpe når der er et billede til spørgsmålet.

    Hvis det er en glasfiber båd, er "malingen" sikkert den originale gelcoat, den kan nemt males, men det bliver aldrig ligeså holdbart som gelcoaten.

    Prøv først med oxal syre og div andre produkter...

    Og google eller søg om emnet, der er ret mange i samme båd GG.


  • #7   2. maj 2012 Jo det er klart at jeg vil tage billeder og oprette hende men i øjeblikket er vejret jo så godt at jeg bruger al min tid på at arbejde på hende. Men jovist den bliver oprettet - forhåbentligt inden denne uges udgang...pt arbejdes der...

  • #8   4. maj 2012 Nu er hun blevet oprettet og afventer godkendelse - der er dog stadig meget arbejde som skal lægges i hende...

Kommentér på:
Maling af båd!

Annonce