{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.098 visninger | Oprettet:

Søren P
Søren P
Tilmeldt:
25. jun 2006
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22

Lidt gode råd ang. tubes mm... {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Jeg skal snart ud og lege på vandet med nogle kammerater.
Dertil kunne jeg godt tænke mig at vide om det er nødvendigt med noget specielt tovværk mellem båden og tuben, eller om det er nok bare med et alm. reb ? Har tænkt mig at købe den føromtalte tube fra Harald Nyborg, men kom til at tænke på om nogen har prøvet med en lastbil slange... ?
Noget helt andet er, hvor slemt kan man slå sig ? - jeg har aldrig selv prøvet tube/vandski, og har derfor ingen anelse om hvorledes man skal passe på ? Gør det meget ondt at blive kastet af over en kølvandsbølge med fx. 40 knob ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Lidt gode råd ang. tubes mm...
  • #1   5. jul 2006 Hej Søren,
    du skal nok ikke sejle med 40 knob med tube bagefter smiley
    Her er nogle 'regler' for hvor meget man ca skal sejle!




    Vandski - Combo (alm) - 25 mph = 21 Knob = 40 km/t


    Vandski - Slalom - 19-36 mph = 16-31 Knob = 30- 58 km/t


    Vandski - Shaped - 20-30 mph = 17-26 Knob = 32-48 km/t


    Wakeboarding - 16-19 mph = 14-16 Knob = 26-30 km/t


    Kneeboarding - 16-19 mph = 14-16 Knob = 26-30 km/t


    Bare fødder - 30-45 mph = 26-39 Knob = 48-72 km/t


    Hop Ski - 24-35 mph = 21-30 Knob = 39-56 km/t


    Trick Ski - 11-21 mph = 10-18 Knob - 18-33 km/t


    Tubes / Oppustelige ringe - ?- 25 mph = ?-22 Knob = ?-40 km/t


    Håber du kan bruge det til noget.
    Med venlig hilsen Martin



  • #2   5. jul 2006 Ang en lastbil slange, er der så ikke hul igennem?! - Tror det kan blive farligt hvis man faldt igennem det hul under sejlads..

  • #3   5. jul 2006 40 knob er efter min mening alt for hurtigt når du trækker tube, det kan sagtens lade sig gøre, men det er ikke sjovt for den som sidder i tuben, og man kan også slå sig rigtig meget, har f.eks. en kammi som fik sit eget knæ i hovedet pga. for høj fart, det resulterede i en brækket næse. En lastbil slange det holder ikke, der skal jo være bund i, desuden ville du nok også få problemer med at sætte line på... Mht. træk line vil jeg foreslå du bruger rigtig line, altså ikke almindelig torv, da det synker, og heller ikke skære sig ud af vandet.. Køb en almindelig vandski line, med aftageligt håndtag, så har du line til alt slags legetøj.. Når du så begynder at blive bedre, kan det godt betale sig at købe forskelige liner.. Du kan f.eks. få en tube line med gummi fjeder på midten, den er syg, og giver en kanon effekt... Mht. farten, så tag den med ro, en tur i tuben med en 20-30 knob, og rigtig sjov, bare lav en masse sving, så skal tuben nok få mere fart på end båden... Og vandski er også sjovest ved 25-35 knob, går det stærkere, er det meget sværere at lave tricks.. Men prøv jer frem, og aftal nogle håndtegn som den der bliver trukket kan give hvis han vil ha mere eller mindre fart, eller helt stoppe, det er også en god ide at man efter et styrt, lige giver tegn på at man er okay... Det kan godt være det lyder som om at jeg er over forsigtig, men tror at mange deler min mening...

    God fornøjelse


  • #4   5. jul 2006 vi plejer
    vandski 22 knob
    alm ring op til 25knob

    ellers bestemmer ham der er bagefter farten via aftalte håndtegn

    og man kan slå sig rigtig meget....jeg blev smidt af en ring hvor båden sejlede 28 knob(must find your limit) og drejer så ringen kommer ud på siden(går møgstærkt) sidste år... ramte vandet 4 gange du kan sige jeg slog smut før jeg lå stille....det gjorde i hvert fald ondt
    ligenu render jeg rundt med en delvis kvæstet skulder efter vi var ude og lege i søndags jeg falder af ringen og lander uheldigt hvilket bevirker min arm blever revet bagover og jeg forstrækker nogen sener i skulderen


  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #5   5. jul 2006 Ok, mange tak for svarene... smiley
    Hvor får jeg i øvrigt fat i en vandski-line ?


  • #6   6. jul 2006 Helt normal vandski line
    http://www.danskvandsport.dk/?id=34&recordid=581


  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #7   6. jul 2006 Hmm... Har selv kigget mig lidt omkring nu, og har fundet sådan en her: (link fjernet)

    Er det nok med denne ? - eller har jeg også brug for en "flydeline" ?


  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #8   6. jul 2006 Charlie N >> Hvad med at sætte sådan en her på linen ? smiley
    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5753&n=10&KundeID=


  • #9   7. jul 2006 Hehe.. Tror ikke den giver nogen effekt, og så er sådan to metal beslag og vandsport ikke den bedste kombination...

Kommentér på:
Lidt gode råd ang. tubes mm...

Annonce