{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.449 visninger | Oprettet:

Daniel d
Daniel d
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Rock under broen - regler for sejllads/alkohol? {{forumTopicSubject}}

Hej venner.

Vi er nogle kammerater der overvejer at tage turen til ROB fra Haderslev. Hvordan er reglerne iforhold til, at drikke og sejle. Betragtes det som sejlads når man har smidt anker - og drikker. Eller skal båden være i "fremdrift" før det betragtes som sejlads?

Ved godt det er uansvarligt at drikke og køre/sejle, men når man har smidt anker er det jo begrænset hvormeget man "sejler"..

Håber i kan svare på ovenstående smiley

PFT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring ifm. flytning 950 kr.
  • Hjælp til installation af lamp (ældre elinstallation) 1.000 kr.
  • Hækklipning 3.077 kr.
  • Klipning af bøgehæk 5.140 kr.
  • hvepserede fjernes 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 lamper over spisebord inklusiv skinne til lamperne, så de kan flyttes. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rock under broen - regler for sejllads/alkohol?
  • #1   23. maj 2012 den følger jeg lige

• #2   23. maj 2012 Den 1. april 2006 trådte der nye regler i kraft om en fast promillegrænse til søs. Loven har konsekvenser for førere og besætninger på skibe over 15 meter, planende speedbåde samt vandscootere og lignende.

For ovenstående gruppe gælder en promillegrænse på 0,50 promille.

"planende speedbåde samt vandscootere og lignende. ", så det gælder ikke når man har lagt anker.

• #3   23. maj 2012 Hvad ? så jeg må ikke sejle rundt med nogle kammerater som drikker en kasse øl og jeg er 100% ædru ?

• #4   24. maj 2012 Reglen gælder også selvom du ligger for anker!

Du er stadig fører af båden, og selv når du ligger for anker er det nødvendigt at følge søvejsreglerne.

Ligger du fast fortøjret i havn er du ikke at betragte som et skib i drift i henhold til søvejsreglerne, men ligger du ikke bundet fast til en kaj er det nul sprut, eller i det mindste under 0,5 i promille.

Dine passagerer må gerne være stander visne af sprut men føreren (kaptajnen) SKAL have under 0,5 i promille.

• #5   24. maj 2012 Søren l, også det jeg mente, måske lidt ringe formuleret smiley

• Daniel d
    Daniel d Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   25. maj 2012 Okay, takker Søren smiley Så må jeg holde mig i skindet med nogle kolde cola :O)

Kommentér på:
Rock under broen - regler for sejllads/alkohol?

Annonce