{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.823 visninger | Oprettet:

primer + topcoat fr biltema {{forumTopicSubject}}

Skal til at male hele min båd, har købt topcoat fra biltema. Hele min båd er slebet, og gjort ren. Har tænkt mig at sprøjte det på, men hvad skal jeg gøre efter første lag, skal jeg slibe, hvis ja hvilken korn og hvordan slutter jeg af med min opgave. er det en ide at bruge primer først og topcoat ovenpå, eller behøver man slet ikke primer. håber i kan hjælpe. på forhånd tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  primer + topcoat fr biltema
  • #1   20. jul 2012 nej, du skal bruge gelcoat til de underste lag.....det er kun sidste lag der skal være voks i. man behøver faktisk ikke slibe det særlig glat, da gelcoat/topcoat er ret tykt i det og nemt dækker små sliberidser... men det er ekstremt vigtigt at det er affedtet ordentligt. hvis det er lightprimer bruges det på ydersiden af bunden på den del der normalt er under vandlinien, for at forhindre osmose... men det er spild af penge hvis det er en båd der bliver taget op hver gang

  • #2   21. jul 2012 den skal ligge i vandet hele tiden. men sleb mit fribord ned og kunne se det har været malet flere gange med 2k malling, og min tanke gik på om jeg så ikke bare kunne bruge det topcoat fra biltema måske en 3 lag? og vil male hele båden. og vil self prime min bund inden bundmalling. har ikke slebet helt ind til gelcoat, da jeg tænkte det ikke var nødvendigt, men bare at slibe den mat.

  • #4   21. jul 2012 Ja jeg ser det også mere som en 2k malling. Og mener så også man kan male oven på gammel 2k malling. Jeg sleb et lag af som sad helt løst, og det var sku dårligt malet, bare klasket på. Men kom så ned til et lag som tydligt i mine øjne lignede at ser havde været en autolaker igang. Prøvede så at smøre noget på som kun kunne fjerne 1k malling, der gik slet ikke noget af. Så det var altså 2k. Så jeg tænkte det var sku da fedt, mindre arbejde. Nu når biltemas malling er en 2k. Men hvordan skal man slibe mellem lagene, for at opnå det bedste resultat.?

Kommentér på:
primer + topcoat fr biltema

Annonce