{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.999 visninger | Oprettet:

Maling med Gelcoat/Topcoat {{forumTopicSubject}}

Maling med Gelcoat/Topcoat

Nogen der har erfaring med dette 😊

Hej.
Jeg vil male min båd op i topcoat ( Gelcoat tilsat voksopløsning/parfinopløsning)
Synes det virker meget stærkt og vil derfor prøve det, fremfor en 2 komponent polyuretanlak.

1: Kan Gelcoat påføres ovenpå ren affedtet glasfiber, uden brug af nogen primer først?

2 : Og er den bygget til at stå selvstændigt som slutmaling?
---

Overmalingsintervaller På Gelcoat/Topcoat
3 : det tørre meget hurtigt ( ca. 20min ) så tænker det allerede derefter er klart til et nyt lag
( vådt i vådt ) ?

4 : og måske efter ca. 6 timer er det så for sent at overmale uden en ny matslibning igen for at sikre Gelcoat/Topcoat vil binde fast ?

5 : Når der skal påføres flere lag Gelcoat/Topcoat på er det så tilstrækkeligt at kun det sidste lag tilsættes paraffinopløsning, for at få en topcoat som det sidste lag. Altså bygge flere lag op i ren gelcoat og slutte af med et lag topcoat?
---

6 : Hvor meget slibning, i form af vådslibning og polering, kræver en topcoat for at blive pæn og blank ?

--
7 : Jeg skal også male dækket på min båd. Her vil jeg på gangfelterne prøve med en gelcoat spartelmasse. Altså ligge det ud med tandspartel og køre ind over det bagefter med en strukturrulle, for at give et skridsikkert lag ( små pigge )

Håber nogen har lidt erfaring at dele 😎
Mvh Morten


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Maling med Gelcoat/Topcoat
Kommentér på:
Maling med Gelcoat/Topcoat

Annonce