{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
195 visninger | Oprettet:

Maling eller topcoat {{forumTopicSubject}}

Hej,
jeg har købt mig en lille trailerbåd som er fuld af ridser og hakker i gelcoat, derfor vil jeg gerne have givet alle overflader en tur med spartle og derefter male eller give topcoat. mit spørgsmål er så, hvilke af de 2 metoder er nemmest og billigst?
jeg regner med at bruge biltemas produkter men ved begge fremgangsmåder er jeg i tvivl om hvilke jeg skal bruge.

sidst men ikke mindst ville jeg spøge om hvordan jeg bære mig ad med at male bunden imens den står på traileren? skal båden helt af og vendes på hovedet eller kan det gøres på anden smart måde.

Kommentarer på:  Maling eller topcoat
  • #1   26. apr Hej André
    Hvad der er billigst kommer helt and på hvad du vælger af maling, på den korte bane er billig maling billigst på den lange bane er gelcoat nok billigst. Personligt ville jeg vælge gelcoat da det har nogle fordele når man kommer ud i fremtiden så som polerings muligheder.
    Bundmaling er kun noget jeg ville komme på hvis den skal ligge hele sæsongen i vandet, men hvis den ikke er for svær at vende på hoved er det langt at foretrække.
    Hilsen Rasmus.

• #2   27. apr https://www.yumpu.com/da/document/read/3095034/den-lille-sstaerke-hempel

Du kan læse lidt om fremgangsmåde og de forskellige typer maling /topcoat her.

• #3   27. apr Hvis det ikke er muligt at vende båden på hovedet, så vil jeg foreslå at klodse båden op evt på nogle Europa paller og nogle klodser under kølen og så lave en side af gangen og vippe den fra side til side efterhånden som du får slibet og spartlet primet osv.

• #4   28. apr Sådan kan man gøre. Paller eller andet i hjørnerne, støtte på midt. Derefter trækker du trailer ud (sørg for at båden bliver stående) lige før trailer slipper sætter du klodser under kølen. Når den er færdig kan man lave resten på traileren.

profilbillede
Kommentér på:
Maling eller topcoat

x