{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.427 visninger | Oprettet:

Topcoat til hele båden ? {{forumTopicSubject}}

Har anskaffet mig en ældre Kabine båd (se den under min profil)
Glæder mig meget til at komme i gang, nu når temperaturen stiger lidt smiley
Båden trænger bl.a. til en opfriskning, vil gerne have den hovedsageligt hvid over det hele, det er en trailer båd, så den kommer aldrig til at ligge fast i vandet.

Jeg vil inderligt gerne ofre en masse på båden, og det komme jeg også til, specielt i timer og træarbejde, da det meste af kabinen skal bygges op på ny smiley
Men på malingen kan jeg ikke bruge de store summer, og det er heller ikke det vigtigste for mig, at den kommer til at stå som en ny, bare den har en pænere finish.

Efter at have læst de sidste 30 indlæg vedr. maling, har jeg fundet en plan jeg vil høre om det kan virke, inden jeg følger den smiley

Vil slibe den nuværende overflade, (vådslibe på bundmalingen) og så give hele båden indeni og udenpå med hvid topcoat, regner med ca. 10 kg. af den her:: (link fjernet)
Regner med at rulle det på, sprøjtemalede godt nok den anden båd jeg har (uden vandudskiller, da jeg ikke ejere sådan en, og har kun en hobby komp. og en billig malepistol til 100kr), men tvivler på mit udstyr kan klare den tykke topcoat.

Men har nogen af jer med mere erfaring andre ideér og/ eller meninger ?

Bare husk at i første omgang er det økonomiske aspekt det vigtigste, dernæst arbejdstiden osv smiley



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Topcoat til hele båden ?
  • #1   7. feb 2011 jeg rullede på et tidspunkt en kabinebåd med noget 2komponent maling ,mener det hed polybest og tror at det kostede ca 800 kr til en norman båd . det så ganske glimrende ud.

  • #2   7. feb 2011 Brug f.eks. Polybest fra Hempel - det bliver absolut pænest hvis det sprøjtes på ....

  • #3   7. feb 2011 hvis ikke der er større skader i gelcoat/topcoat laget er det overkill at give den topcoat igen... så¨hellere en god 2 komponent bådmaling. også lettere at male pænt med

  • #4   7. feb 2011 ok, tak for jeres svar smiley
    Grunden til topcoat på hele båden, var nu at jeg ikke behøvede at grunde den først, og man kan få 10 kg for 900,- hvilket jeg da synes er ret meget og hvis det ville virke kom det kun til at koste de 900kr ialt., men ved jo ikke hvor meget der skal bruges, båden er 18fod og skal males både inde og ude.
    Men er det lige så billigt med en 2 komp. maling, og skal den så ikke grundes først ?
    Der er ikke nogle store fejl i gelcoaten, dog et par fiber reparationer på størrelse med en 5kr. jeg går ud fra at de i det mindste skal have grunder først ?


  • #5   8. feb 2011 Hej Lars..og tillykke.
    Formoder det er thomas j´s den "gamle" !?
    Vi havde talt meget vedr. maling af båden. Kik evt. på min den lille her på BG. Den har fået hele turen med maling. Spørg gerne, efter du har kigget. Vil som alle andre herinde gerne hjælpe. Mac


  • #6   8. feb 2011 Topcoat kan godt sprøjtes på med en alm, sprøjte pistol da den kan fortyndes med STYREN så kan du fortynde den så du kan sprøjte det på.

  • #7   9. feb 2011 hmm fortynde med Styren, tjekkede lige op på det og bestemt en mulighed ja, takker smiley

    Mac: jo den er købt af Thomas J, han havde (heldigvis for mig) ikke tid til projektet mere, så nu skal jeg til at arbejde smiley skriver lige til dig direkte


Kommentér på:
Topcoat til hele båden ?

Annonce