{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.131 visninger | Oprettet:

Hvordan kommer man hurtigst op og plane {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lkke sejlet så meget så jeg er expert, så derfor dette spørgsmål. Jeg har en wellcraft excell 18 sl som når jeg giver gas stikker næsen ivejret til den kommer op og plane. Det er jo nok som det skal være. Men når vi er ex. 4 i båden tager den længere tid om og komme op og plane. Der er trimplan på som står i neutral når jeg starter. Jeg har prøvet at køre dem lidt ned men synes ikke det går hurtigere. Motoren er en Volvo penta 3,0 og båden har ok bund ohg har kun sejlet i søer? Håber i kan se hvad jeg mener.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvordan kommer man hurtigst op og plane
  • #1   25. jul 2012 Hej frank... dit drev skal stå helt i bund.

  • #2   25. jul 2012 Hej Tommy
    Det gør det altid når jeg starter. Og så giver jeg fuld gas og sætter den på ca 4000 omrd så går den godt 30 knop med 4 i. Er det rigtigt at skal stå helt oppe ved start?
    Men det er som om den presser med hele bunden inden den kommer op.


  • #3   25. jul 2012 Det er naturligvis trimpladerne jeg spørger om skal være helt oppe smiley

  • #4   27. jul 2012 Hvis du har trimplader i, skal de også være helt nede.. Men problemet med din båd, er at den sikkert mangler kraft til at komme op at plane.
    Min første båd, en crownline 180 br med 135 hk kunne dårligt plane med mig selv og 5 tøser i, selvom der sad 2 piger ude i boven.


  • #5   27. jul 2012 det meget normalt for de små motore der, de ikke gode hvis man er mere end et par stykker smiley

  • #6   27. jul 2012 Mægtigt tak for svarene. Hvad vil den bedste motorstørrelses være når man taler 18 - 23 fod

  • #7   28. jul 2012 Det er svært at sige men jeg vil mene at en 18-19 skal have noget mere end 135 hk hvis man skal have det lidt sjovt smiley Hellere have kraft overskud end underskud. I min 23 fods, har jeg over 400 hk men sejler sjældent med fuld gas.

  • #8   9. jun 2013 Sludder.. En 18 fods skal sagtens komme ud af vandet med 135hk
    Jeg har kun 115 på min. Men jeg sværger til påhængsmotorer, ved ikke om der er en forskel.. Kan forestille mig der tabes lidt kraft i Z gearet, men jeg ved det ikke.


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 1
    #9   13. jun 2013 Hej

    Hvad vejer din båd. Det bør ikke være noget problem at få den op at plane med 2 personer i. Jeg sejler selv i en 18 fod Larson som vejer ca. 1100kg dog med 190hk og den planer omgående med 8 personer i.


Kommentér på:
Hvordan kommer man hurtigst op og plane

Annonce