{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.860 visninger | Oprettet:

Anders B
Anders B
Tilmeldt:
12. feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Vandscooter økonomi {{forumTopicSubject}}

Er der nogle, som kan svare mig på hvilken vandscooter der er mest økonomisk brændstofmæssigt? Jeg tænker primært på 2-takts maskiner til små 30.000 kr.
Er der evt. nogle modeller i den prisklasse i kan anbefale?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandscooter økonomi
  • christian M
    christian M Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #1   28. aug 2012 Hej anders hvis du lægger lidt flerer penge kan du købe min xpdi se (min profil ) den er meget økonomisk at sejle på bruger op til 30% mindre end karburator model ,men når man sejle fuld skrue vil den selvfølgelig have noget for det,men det vil alle jo

  • König
    König Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #2   28. aug 2012 4-takts vandscooter er vejen frem hvis du vil have benzinøkonomi . . .

  • #3   28. aug 2012 det koster at have det sjovt smiley

  • #4   28. aug 2012 4takt model suger da også en del, men yder selvfølgelig også noget mere. jeg ville vælge noget seadoo di, hvis benzinforbruget er meget vigtigt, ellers er det hvist ligemeget. DET KOSTER AT HAVE DET SJOVT, og ca 50 L for en dag er ikke meget dyrer end indviterer konen med ud og spise,men en del sjoverer

  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   28. aug 2012 Hvor meget skal man regne med de sluger i timen?? Jeg har kigget lidt på en Seadoo 3D 800 ccm og nogle andre modeller i den klasse.

  • #6   28. aug 2012 Prøv at søge på seadoo-net side. der finder du alle manualer samt data fra fabrikken

  • #8   28. aug 2012 En 3D rfi bruger 35L på 55 min med håndtaget i bund

  • Anders B
    Anders B Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #9   28. aug 2012 Jeg har selv kørt cross.. så jeg ved godt at motorsport ikke er gratis..
    Jeg tænker bare på om det så bedre kunne betale sig med en jetski frem for vandscooter?? Jet skien må da kun være billigere at holde sejlende smiley


  • #10   28. aug 2012 Nej, eneste grund til at det skulle være billiger er hvis man ligger mere tid bag ved den end at stå på den. reservedelene koster de samme

  • #12   28. aug 2012 Jeg ville enten vælge en ordenlig vandscooter eller en jetski den der seadoo 3d er jo en skod vandscooter og en totalt elendig "jetski" Men de fleste starter på vandscooter og ender på en jetski da der er mere udfording i det. Vi afholder også dm i jetski så der kan man stille op til race og freestyle det er skide hyggeligt.
    Når vi er ude og sejle på jetski i ca 1½ time plejer vi at bruge 15-18 liter benzin vil jeg sige + olie. Min gamle rxper kunne nemt æde det dobbelte når jeg havde ligget og sejlet sammen med et par superjets.


  • König
    König Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #13   28. aug 2012 Tjaa - jeg sejlede 70 km med en gennemsnitshastighed på 38 km/t i bølger, tror ikke at jeg brugte en halv tank på det :-). Der kan være 60 L på tanken.

    I manuallen skriver Yamaha på min VX1100 sport at "Maximum fuel consumption" er 28L / timen.





  • #14   28. aug 2012 min yamaha fx sho tog gennemsnitlig 15l/t på en sæson 40timer, min sxr 800 tog17l/t over 25timer. vandscooteren er dyrest, da man kan holde ud i mange flere timer. men igen, dem der tænker det skal være billigt, glem alt om denne hobby med det samme :o)

  • #15   28. aug 2012 seadoo rxdi, fra horsens til julsminde og retur med fuldskrue ca 90 kmt distance ca80 km samt en masse leg i horsens = 45 L benzin. men det er jo ikke særlig til at man sejler max omd i en længerer periode. jeg tanker gennnemsnitlig 40L pr gang og synes ikke at det er volsomt dyrt kontra den glæde ved at være på vandet

  • #16   29. aug 2012 min yamaha havde forbrugsmåler på og der var ikke den store forskel på om man sejlede 3/4 eller fuld gas. altid i omegnen af 2 km/l

  • #17   29. aug 2012 Vi havde 2 SXR-800 ude 3 ture i træk hvor vi tjekkede brændstoføkonomi med tid og GPS.

    15 Liter holdt således:

    1 Tur: Leg i bølger inkl. 3 små pauser: 20,0km på 15 Liter.

    2 Tur: Kanal sejlads i havn, ( under 20% gas hele turen ), 18,3 km på 15 Liter

    3 Tur: Leg & Hurtig sejlads, Gennemsnits fart på over 30km/t, 19,47 km på 15 Liter


  • #18   29. aug 2012 Når først du har sejlet 1 tur på en Vandscooter, så er du lidt ligeglad med hvad det koster i benzin.

    Vi var ude en hel dag 2 mand og vi sejlede hele tiden på skift, og der brugte vi ca 50 liter ialt. Jeg synes ikke at det er så dyrt at betale 350 kr pr mand, for at have det skide skægt i 8-10 timer ialt.


  • #19   29. aug 2012 hey jeg har en yamaha gp 1200 tilsalg til 30000kr.
    der er lagt en komplet ny renoveret motor i fra usa. det er med nye stempler, lejer foringer, og alle pakninger motoren har sejlet 10timer og vandscooteren har sejlet 119 timer den er fra 98´og og står i fin stand. hvis det var noget?


Kommentér på:
Vandscooter økonomi

Annonce