{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.995 visninger | Oprettet:

Lidt proff hjælp vedr. ny vandscooter {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens.

Jeg ved at der er tusinde emner vedr. "hjælp til valg af vandscooter", kan også se at det ofte kører lidt af sporet smiley Så jeg tror nok at jeg selv har fundet det rigtige for mig smiley

Jeg er helt ny i dette univers, men jeg har læst og set rigtig meget omkring vandscooter her på det sidste. Derfor, er min egen konklusion nok, at jeg skal se meget mere på en ny Seadoo RXP-X.

Når det er sagt, vil jeg høre jer, som nok ved en million gange mere end mig, om dette kunne være et super godt valg, hvis jeg prioriterer følgende højt:
- Driftsikkerhed
- Fuel økonomi
- Komfort (til længere ture)
- Håndtering (nem for en nybegynder)
- Samlet økonomi, drift, tab, rep. osv.

Ved ikke om det er relevant, men har kørt MC, elsker fart/action, men jeg kan intet skrue selv på noget som helst, JEG ER BRUGER smiley

Tillægsspørgsmål:
- Er der klubber, eller forums hvor man aftaler at sejle sammen, det virker pisse hyggeligt smiley (Bor i Kbh.)
- Hvad gør man hvis man går i stå mit på havet..?
- Er det svært at tage det dersens sejlerkort smiley

Jeg vil være super glad for, hvis der var et par vandscooter kyndige der ville hjælpe mig på vej med ovenstående, så jeg ikke bare falder i fælden, og får købt noget som en forhandler helst vil af med.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Lidt proff hjælp vedr. ny vandscooter
  • #1   19. apr 2016 Synes seadoo går i stykker for et godt ord👎.

  • #2   19. apr 2016 Jeg ville nok prioritere lidt anderledes.
    - Driftsikkerhed
    - Komfort (til længere ture)
    - Håndtering (nem for en nybegynder)
    - Samlet økonomi, drift, tab, rep. osv. - (REGN MED AT DET KOSTER EN DEL)
    - Fuel økonomi (er næsten uden betydning for den samlede økonomi - med mindre du sejler vildt meget)


  • #3   19. apr 2016 Det var ikke en prioriteret rækkefølge jeg skrev, den var helt tilfældig smiley

    Så det var mere om denne maskine, levede op til de ting jeg synes var væsentlige for mig.

    Fuel økonomi, det giver mening, det er nu nederst i mine beslutningsgrundlag, god info, tak smiley


  • #4   19. apr 2016 klart seadoo, yamahaog kawasaki er langt bagefter. kigger du på ny eller brugt ??
    hvis du kun vil sejle ture mm og ikke bøje race tror jeg ikke at en rxpx er det rette valg da det er en disikeret racer, gtx er deres tur maskine.
    tjek evt djsu, og dansk vandscooter og jetski i dk på face book .
    økonomien
    70 L benzin forsvinder på ca 1 time ved max,



  • #5   19. apr 2016 Hej Kenneth.

    Ja, tænker ny, da jeg ikke gider løbe ind i mere bøvl end højst nødvendigt.

    Jeg skal nok ikke deltage i ræs, men der skal uden tvivl være knald på, jeg skal have mulighed for at lege lidt vildt med den. Og det skal kunne gå stærk, med komfortabelt.

    Så hovedvægt på komfort og hurtighed, frem for "agility", altså jeg skal ikke hoppe og dykke med den smiley

    Glad for at du støtter op om seadoo, det giver da mindre tvivl i mit hoved.

    Er gtx med 215/300 HK..? (Har lige googlet lidt, men har ikke fundet så meget på dansk).


  • #6   19. apr 2016 tjek hos jettrade. i århus på hans hjemmeside kan du se dem
    tror gtx den fåes i 255 og 300. fra ny.
    til det som du beskriver ville jeg vælge seadoo gtx eller kawasaki ultra 310xl som også er en cruser, jeg mener dog personligt at en moderne 4 takt skal vær ferskvandkølet og det er kawaen ikke. rent kvalitet messigt mener jeg også personligt at seadoo er at foretrække.
    hvis du vælger en seadoo 255 skal du blot overholde service samt evt få skiftet kompressor skiverne ved 100 timer istedet for 200 som seadoo foreskriver, og så selvfølgelig passe ordenligt på den med velligehold når du har brugt den, så holder den evigt


  • #7   21. apr 2016 Hej Brian
    Har selv lige været det hele igennem.
    Mit valg hvis jeg var dig, ville falde på den store 1800 Cc yamaha, der er ingen kompressor og turbolader (og det r så vidt jeg kan se, der folk får dyre service problemer) tror du kan få den for omkring 100.
    Og det sjove er at når man snakker med folk som har mødt den, så får de altså kniv af den, selvom den på papiret har færre hk en kajak og seadoo.
    Så tror den er økonomisk i det lange løb, men også på den korte bane.
    Men vigtigst uanset hvad du køber, pas på den maskine, følg skylle anvisninger osv og service.
    Glemte at sige at vores valg blev en SEADOO, men pga vægt osv, ups ja en Spark med 90 hk ... (vandcykel mener nogen sikkert :))
    Held og lykke med det


  • #8   21. apr 2016 Tak for jeres indspark, er nu blevet tilbudt følgende;
    Seadoo gtx limited 260 fra 13, sejlet 10 timer, incl. trailer, for 110.000.
    Virker umiddelbart for mig, som en god og fair aftale. Kender sælger, han giver garanti på maskinen, og jeg stoler 110% på ham.

    Er det helt skævt..?


    profilbillede
  • #9   21. apr 2016 Hej Brian. Jeg har lige været igennem det samme. Se evt min beskrivelse her:
    https://danskvandsport.com/kob-af-ny-vandscooter/

    Sig til hvis du skal bruge noget udstyr så kan vi finde en god pris. Har alt i O'Neill, Jobe og Jetpilot - og også udstyr du kan teste inden du køber.
    mvh
    Christian.


  • #10   21. apr 2016 har den sejlet lidt så så bare blevet stilet i garrage i længerer tid uden at den er blevet brugt med det lave time tal???, hvis ja så ville jeg ikke tage den. største delen af motor haveri skyldes at man sejler en tur, gennem skylder maskinen hvis man husker det, stiller den i garragen i 2 måneder uden at starte den i 10 sek uden vand på en gang imellem.
    Det vand som står i vandboksen fordamper nu stille og roligt ind i motoren hvor dine ventiler får overflade rust, dette rust danner varme næste gang maskinen startes og på sigt kan det resultere i at ventilerne knækker og lander oven på stemplet hvilket resulterer i et total motor haverri.
    hvis maskinen startes bare 10 sek hver 14 dag uden vand på bliver der lagt en ny smøre film så rust kan forhindres, alternativt kan der sprøjtes fnugging oil ind i motoren som lægger en beskyttende film, dette bruges også ved vinter konsevering.
    men ellers et godt valg til dit behov da den er hurtig men stadig komfortabel. samt relativ let at sælge igen hvis du fortryder købet .
    snak evt med steen eller morton fra jettrade power sport, det kan jo være at han har en demo stående til spot pris


  • #11   21. apr 2016 Wow, men har man ingen chancer overhovedet, for at tjekke om den har dette "problem"..? De har sejlet 5-10 timer sommer 14/15, ejer har et kæmpe værksted, og har selv forhandlet seadoo for mange år siden. Igen, super fyr som jeg stoler på, men ingen kan jo kigge ind i maskinen smiley
    Er der noget jeg kan gøre for at sikre mig yderligere..?


  • #12   21. apr 2016 spørg ham hvor mange gange/lang tid han sejler af gangen fra hvilken periode af året, så er det jo let at regne ud hvor meget den har stået stille, hvis han har passet den er det jo intet problem, min ejen 2 takter sejler ca 60 timer om året men derfor skal den stadig passes på.
    hvis den ikke har været startet op i år, så kan man evt pille dysebroen og dyser op og kigge ind på indsunings ventilerne, , udstødnings siden kræver noget mere arbejde


  • #13   21. apr 2016 Jeg tager lige en snak med ham, håber på nogle gode svar smiley

  • #14   22. apr 2016 Hej Brian.

    Hvis jeg var dig ville jeg prøve den først og hvis du er interesseret kan du prøve min yamaha fx svho cruiser.... Så kan du måske se forskellen..
    Mvh
    Christian


  • #15   22. apr 2016 Hej Christian. 1000 tak, det er pænt af dig smiley
    Problemet er lidt, at jeg aldrig har sejlet på sådan en fætter før, så jeg ved ikke hvad jeg skal lede efter smiley Jeg er bare lidt impulsiv og småtosset, men jeg bruger heldigvis også min sunde fornuft mest muligt.
    Kigger på den i weekenden, så gir jeg lige en melding her retur.


  • #16   22. apr 2016 Rxpx er den suverænt sjoveste... Mener jettrade har en fra sidste år med 0 timer i kommision. En tankfuld rækker os langt, da det er hårdt at rykke den rundt hele tiden. Jeg har sjældent skulle mellemtanke når vi har været ude.
    Jeg har haft flere seadoo og yamahaer. Yamaha er total driftsikre, men seadoo er sjovest. Bare køb nyt og sælg inden 50 timer, så ingen problemer.


  • #17   22. apr 2016 Har haft 3 seadoo og har nu skiftet til Yamaha - regner med at den er mere driftsikker som Eiglilck skriver. Alle udlejningssteder jeg har prøvet i USA, Nice og Kroatien har været Yamaha - så jeg tænkte at denne gang skulle jeg prøve Yamaha. Prøv evt at høre Iver Olesen fra Gribskov Trailer og Marine center hvad han har stående så du ved hvad mulighederne er inden du køber.


Kommentér på:
Lidt proff hjælp vedr. ny vandscooter

Annonce