Maling smitter af {{forumTopicSubject}}
Jeg har for 3 uger siden malet min jolle indvendig med hvis maling ude fra biltema.....men nu her når så jeg sætter en finger på så er fingeren helt hvid af støvlign agtig noget....det er tørret men der er et lag af støv på den...så har jeg prøvet at højtryksrense den, det smitter stadig af....hvcorfor...er der fordi det er biltema maling???
Jeg har ikke været så grundig til at slibe gammel maling ned, har bare kørt hurtigt hen over med en exentsliber....er det der fejlen er?
Jeg tror faktisk det er bundmaling den er malet med indvendig....det er måske det, jeg troed det var ligemeget det var bundmaling, det er jo bare lidt tykkere???
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 2 Svar: 108
(link fjernet)
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Jeg går ud fra, at det er marine malingen 1 eller 2 komponent fra Biltema som du har brugt.
På diverse marine sider, Hempel m.m. står der ikke ret meget om, hvis man vil påføre feks. en topcoat oven på en feks. blød bundmaling.
På Hempels hjemmeside, kan man læse, at de anbefaler at man først giver det et lag hård bundmaling oven på det bløde. Og så efterfølgende giver det topcoat.
Men men men........så kunne man vel lige så godt slibe det hele ned først.
Hvad farve var den før indv ?
Hvilken maling har du brugt fra Biltema.
Efter du havde slebet ned, vaskede du så det hele og gerne med rensebenzin ?
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 364
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
Du kan ikke male ovenpå bundmaling med en anden type maling.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 109 Svar: 145
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
(link fjernet)
Der er tale om en "blød" bundmaling, som ikke hører til indv. i båden.
Så det skal du have slebet ned igen. Mega øv...................
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 2 Svar: 108
og før du påfør den ny skal du gør grundig rent og evt købe de der klister klude i biltema . til at fjerne støv.
Maling smitter af