{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.581 visninger | Oprettet:

Maling smitter af {{forumTopicSubject}}

Jeg har for 3 uger siden malet min jolle indvendig med hvis maling ude fra biltema.....men nu her når så jeg sætter en finger på så er fingeren helt hvid af støvlign agtig noget....det er tørret men der er et lag af støv på den...så har jeg prøvet at højtryksrense den, det smitter stadig af....hvcorfor...er der fordi det er biltema maling???

Jeg har ikke været så grundig til at slibe gammel maling ned, har bare kørt hurtigt hen over med en exentsliber....er det der fejlen er?

Jeg tror faktisk det er bundmaling den er malet med indvendig....det er måske det, jeg troed det var ligemeget det var bundmaling, det er jo bare lidt tykkere???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • Komfurtilslutning 600 kr.
  • Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling smitter af
  • #1   27. sep 2012 ja hvis det er bundmaling er det svaret , det er jo lavet til at rense sig selv ved , at afgive noget af malingen , så der er kun en løsning ,at rense det hele af.

• #2   27. sep 2012 Jeps helt enig. med Michael b du skulle have købt den her i sted for..

(link fjernet)

• #3   27. sep 2012 Som jeg lige læser det, ja så har du en båd som måske tidligere er blevet malet indv. med bundmaling. Og at du så har slebet let på dette maling, og så påført en hvid maling fra Biltema. Og det er dette som smitter af.
    Jeg går ud fra, at det er marine malingen 1 eller 2 komponent fra Biltema som du har brugt.
    På diverse marine sider, Hempel m.m. står der ikke ret meget om, hvis man vil påføre feks. en topcoat oven på en feks. blød bundmaling.
    På Hempels hjemmeside, kan man læse, at de anbefaler at man først giver det et lag hård bundmaling oven på det bløde. Og så efterfølgende giver det topcoat.
    Men men men........så kunne man vel lige så godt slibe det hele ned først.

Hvad farve var den før indv ?
    Hvilken maling har du brugt fra Biltema.
    Efter du havde slebet ned, vaskede du så det hele og gerne med rensebenzin ?

• #4   27. sep 2012 Det sku vel ikke være primer til lag før bundmaling du har brugt? Det smitter af.. Du kan vel i og for sig redde det ved at male noget topcoat udover da det andet jo er et spærrelag. Mener ikke Biltema har selvpolerende bundmaling.. Men smid et link til hvad du har købt så er det nemmere at råde dig.

• #5   27. sep 2012 Hvis det er bundmaling du har malet den med er der kun én vej...... Det er i gang med at slibe det hele af igen, og så prime og afslutte med en topcoat.

Du kan ikke male ovenpå bundmaling med en anden type maling.

• #6   28. sep 2012 Jeg tjekkede lige malerbøtten....det er en zinkbaset bundmaling jeg har brugt 1 komponent....efter jeg sleb let hen over den gamle hvide maling...pustede jeg den bare lige af med kompressoren.....men må nok indse jeg ikke har været grundig nok+ jeg kkk skulle ha taget bundmaling:)

• #7   28. sep 2012 Upssss................altså denne her bøtte.
    (link fjernet)

Der er tale om en "blød" bundmaling, som ikke hører til indv. i båden.
    Så det skal du have slebet ned igen. Mega øv...................

• #8   28. sep 2012 nå den er så frisk som den er nu kan du med stor held bruge terpentin til at vask det af med det er noget nemmer end slibe og så kan du let slibe det bag efter

og før du påfør den ny skal du gør grundig rent og evt købe de der klister klude i biltema . til at fjerne støv.

Kommentér på:
Maling smitter af

Annonce