{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.411 visninger | Oprettet:

Kristian S
Kristian S
Tilmeldt:
21. jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Bundmaling/primer {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at fjerne gammel bundmaling fra min kabinebåd. Jeg har næsten fjernet alt bundmalingen, hertil har jeg brugt brun sæbe og højtryksrenser. Tilbage er nu primeren, findes der en måde at fjerne primeren på, uden at beskadige gelcoaten. Det er ikke planen at bunden skal males igen, hvis det lykkedes at fjerne primeren. Jeg har planer om at polere gelcoaten op igen.
Håber at nogen har erfaringer, som de kan dele ud af.
På forhånd tak.
Kristian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bundmaling/primer
  • #1   21. mar 2019 jeg syntes at det er et interessant indlæg, da jeg tit syntes det er synd at man eks. har bundmalet en trailerbåd i god tro.
    smiley


  • #2   21. mar 2019 Skal vi ikke have nogle billeder smiley

  • #3   21. mar 2019 Hej. Jeg har skrabet mit af med en hjemme lavet holder hvor jeg kan montere en blab fra hobby kniv så har man god magt i den skarpe blad. Jeg er ved vejs ende med min saga 27 men det kræver MEGA MEGET arbejde. PYHA.. God arbejdslyst

  • #4   21. mar 2019 Ja jeg har selv grebet det an på følgende måde:
    Excentersliber med korn 40-80 indtil jeg ser det underlægende lag (grunder) for tydeligt. Skifter derefter til korn 120, og inden overfladen skifter helt til gunderfarve går ned til K180,, osv. Men slibning er meget en fornemmelses sag, så ved denne metode er det anbefalelsesværdig at man forsigtigt eksperimentere sig frem.
    Det med skarpe genstande til at skrabe er også med en vis risiko for at skrabe bladet griber i gel-coate hvis man gør angrebsvinlen for stejl. Så i begge tilfælde et stort arbejde. smiley
    smiley


  • #6   21. mar 2019 Det er en Herkuleansk opgave du beskriver. Held af lykke med at fjerne Epoxy Primer og polere resten af underliggende gelcoat.

  • #7   22. mar 2019 slib den helt glat ,og med mal 2 komponent grunder , gerne 2 lag.
    og mal med 2 kompnent maling.
    sprøjt mal er bedst.
    god arbejdslyst 👌;)


  • Kaj L
    Kaj L Tilmeldt:
    mar 2010

    Emner: 1 Svar: 15
    #8   28. mar 2019 slib med lidt sandpapir og giv den VC Tar, som giver en meget glat bund. Så er den senere klar til at give VC 17 bundmaling hvis du finder ud af at den skal ligge i vandet. VC 17 er næsten ligeså tyndt som vand, fuldstændig glat, danner ikke lag og er utrolig nemt at påføre

  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #9   31. mar 2019 Her er lidt billeder af processen.

    profilbillede
  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #10   31. mar 2019

    profilbillede
  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #11   31. mar 2019

    profilbillede
  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #12   31. mar 2019 Det sidste billede er efter 2 x brun sæbe overdækket med plastic, brun sæbe har virket i 2 x 10 dage ved 6-12 grader.
    Nu er det kun primeren som er tilbage. Jeg har på hækken lavet en prøve, hvor jeg har slibet med grov, fint og meget fint sandpapir. Her efter poleret 3 gange. Resultatet er super flot, men det er et stort arbejde, hvis hele bunden skal have turen. Jeg nøjes nok med siderne og hækken. Lægger flere billeder ind når den er færdig.


    profilbillede
  • #13   31. mar 2019 Sådan,,,!
    smiley


Kommentér på:
Bundmaling/primer

Annonce