{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.264 visninger | Oprettet:

martin A
martin A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

farve maling til glasfiberjolle {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har lige købt min første glasfiberjolle til en billig penge. bundmaling ser fin ud men inde i jollen, altså der man sidder, der ser den ikke så pæn ud og der er noget maling som skaller af. har tænkt mig at fjerne den gamle maling og komme noget nyt på med lidt farve. kan ikke finde noget i biltema med farve, men har fundet hempels multicoat som jeg egentlig havde tænkt mig at bruge. er der nogen som har erfaringer med denne maling eller andre malinger som kan fåes i andre farver end hvid?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stor trampolin skal skilles ad og køres til genbrug 1.080 kr.
  • Græsslåning af højt gras 1.790 kr.
  • Afmontering af vinduer i udestue 5.000 kr.
  • Vinduespudsning 350 kr.
  • Topkapning Ternevej 16 Løkken 8.760 kr.
  • Vinduespudsning inde/ude + altaner 715 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  farve maling til glasfiberjolle
  • #1   18. okt 2012 Jeg har brugt denne til min jolle indvendigt og udvendigt (hvid indeni, rød udenpå) og den kan du få i forskellige farver og den er god vil jeg mene og det bliver også den jeg maler min nye båd i smiley (link fjernet)

• martin A
    martin A Tilmeldt:
    okt 2012

#2   18. okt 2012 Hvis den har virket for dig så virker den sikkert også for mig. brugte du primer inden eller bare direkte?

• #3   18. okt 2012 Jeg sleb det bare først og rensede det. Derefter malede jeg det over flere lag. Lige et billede fra da den var færdig malet og hvis du ønsker det kan jeg tage ned og tage nogle billeder af båden indvendig

profilbillede
  • martin A
    martin A Tilmeldt:
    okt 2012

#4   19. okt 2012 Det er sgu en lækker farve. Jeg hopper på samme vogn og bruger den maling der, ser flot ud. Tak for hurtig svar og billed.

• #5   19. okt 2012 selv tak og god fornøjelse smiley

• Henrik R
    Henrik R Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 61
    #6   20. okt 2012 Hej, har lige et par spørgsmål til den fine røde.
    - Hvordan og hvad har du påført malingen med ?
    - Samler malingen sig pænt, så der ikke klumper eller striber ?
    - Hvor lang er tørretiden ? ( skal blandingen påføres inden 30 min eller !! )

På forhånd tak

• #7   20. okt 2012 Nu er det et lille års tid siden jeg malede den. Jeg brugte malerruller (fra biltema mener jeg). Malingen samler sig fint og der er ingen striber på den efter rullerne. Når man har malet den første gang kan den over males efter 8 timers ved 20 grader står der på bøtten. Bare skriv hvis du har flere spørgsmål smiley

• Henrik R
    Henrik R Tilmeldt:
    jul 2011

#8   20. okt 2012 Det vil sige, at blandingen ikke størkner indenfor 30-60 min, så man kan godt nå at påfører et hel lag ?
    Er det muligt at se et par billeder af den hvide farve, indeni båden ?
    Tænker selv at male hvid indvendigt.

• #9   20. okt 2012 Kan ikke huske om den størkner indenfør 30-60 minutter. Jeg malede den over flere gange og gav en godt resultat vil jeg mene. Min båd ligger i en sø lidt fra hvor jeg bor og køre lige ned og tager nogle billeder til dig smiley

• Henrik R
    Henrik R Tilmeldt:
    jul 2011

#10   20. okt 2012 Tusind tak, gerne også et lidt tæt på, så glansen og hvordan malingen har samlet sig, ser ud.
    TAK

• #11   21. okt 2012 Kom ikke ned i båden i dag da jeg har været i gang med min anden båd. Den malede jeg i den blå farve fra biltema. Synes det blev ret godt og det samler sig fint også selvom man bruger malerrulle. Har lige taget et billede af dette. Håber det er synligt nok for havde ikke noget strøm på kameraet så brugte min telefon (en gammel sag) smiley

profilbillede
  • Henrik R
    Henrik R Tilmeldt:
    jul 2011

#12   21. okt 2012 Det ser sgu godt ud, det bliver jeg nød til at kaste mig ud. Tak for hjælpen.

• #13   21. okt 2012 Selv tak

• Henrik R
    Henrik R Tilmeldt:
    jul 2011

#14   21. okt 2012 Hvor meget rækker i bøtte ca. ? Hvor mange lag giver du den ?

• #15   21. okt 2012 På min gamle 11 fods jolle(den røde) brugte jeg en bøtte til et lag udvendig (brugte to bøtter udvendig) Og det samme indvendig (dog kun 1 lag men 2 er bedre) Så hvis det er hele båden bruger man nok en 4-6 stykker alt efter størrelse.

På min blå speedbåd brugte jeg i dag kun en halv bøtte til et lag til den øverste del af båden. skal have et lag mere i morgen.

profilbillede
  • #16   22. okt 2012 har du ikke problemer med STØV i malingen på de vandrette flader ?????

• #17   22. okt 2012 Nej det har jeg ikke hele det rum den står i er blevet gjort fuldstændig rent og båden er også rengjort inden den blev malet.

• #18   23. okt 2012 ven men jeg synte bare at det ser ud som om der ligger ovenpå eller I den blå farve
    men det er måske billeddet der snyder lidt.
    MVH. Hasse

Kommentér på:
farve maling til glasfiberjolle

Annonce