{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.285 visninger | Oprettet:

Vandscooter - begynder {{forumTopicSubject}}

Har haft en del forskellige speedbåde, men synes der er for meget arbejde i at søsætte for at stå vandski en time, så vil prøve med en vandscooter i stedet.
Men jeg ved ikke meget om dem, så har brug for en masse input.

Den skal primært bruges til vandski og skal minimum have plads til 2 personer (gerne 3).
Jeg har et budget omkring kr. 25.000,-

1: Hvor mange HK skal den have for at trække vandski (starter på en ski, så det kræver lidt trækkraft)?

2: Er der mærker der skal foretrækkes eller mærker som man skal undgå? Jeg vil helst ikke stå og rode i motor hver weekend smiley

3: Er der årgange man skal undgå?

4: Jeg tænker man skal være meget opmærksom på motor og jetdrev - hvordan skal man tjekke det?

5: Er der generelt problemer med elektronik på vandscootere - instrumenter osv.?

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på? Eller andre gode råd?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vandscooter - begynder
  • #1   16. nov 2012 kontroler om impel og werring er ok i drevet, selv små mærke betyde meget for optrækket.
    jeg ville personligt vælge seadoo, da der findes et hav af reservedele på ebay, samt de er rimelige billige at skrue i.
    på en seadoo skal du bla være opmærksom på følgende, VTS og tank giver. på de fleste seadoo s er der kommet vand ind i vts elektronikken så denne ikke virker mere, dette problem løses billigt med et externt relæ sæt, ulempen ved denne løsning er at vts uret ikke virker mere.
    En ny vts enhed koster ca 500 dollars


  • #2   16. nov 2012 Ud fra mine personlige erfaringer - så havde jeg valgt en 4-takter til at trække vandski efter og gerne en som vejer lidt. Så får du også en bedre wake ... Jeg syntes en Seadoo GTX 185 HP er et godt bud. Dog finder du ikke sådan omkring dit budget ... For 25.000 kan du finde en fin 2-takter som nemt kan slæbe den, det er bare en maskine som skal have mange omdrejninger for der sker noget og er det svære af styre farten jævnt. En 4-takter har en godt moment og mere jævn træk hvis vil gøre tingene mere nemt for både fører og personer bagpå ...

    Af mærker skal du kigge på Yamaha, Seadoo og Kawasaki, så går du aldrig helt galt i byen smiley


  • #3   17. nov 2012 Der er en 4-takter der ligger omkring mit budget, men det er en "no name"
    http://www.dba.dk/vandscooter-sea-jet-goer-e/id-86923410/

    Skal man holde sig fra sådan en?


  • #4   17. nov 2012 Hold dig langt væk fra det øst import! Du får ikke andet end dårlige oplevelser ud af det sagt kort! Så hellere en gammel seadoo 2 takter fra 97 smiley det kan lade sig gøre at finde en seadoo rxp eller gtx til omkring 35000kr eller måske kan du finde en yamaha gp 1200 til omkring dit prisleje. Mvh kasper

  • #5   17. nov 2012 Jeg har nu googlet en del og fundet disse som jeg synes virker interessante:
    Yamaha - Xlt 1200
    Yamaha - Vx Deluxe
    Yamaha Fx High Output
    Seadoo - Wake
    Seadoo - Rxt-X 260

    Er der nogle der er bedre egnet, eller mindre egnet til en begynder der primært skal trække vandski?


  • #6   17. nov 2012 Tak for input indtil videre. Jeg holder mig fra "kina-modeller" smiley

    Et måske "dumt" spørgsmål: Kan sådan en vandscooter vælte - og hvis den kan, vender den sig så selv om så man kan sejle videre?


  • #7   17. nov 2012 Du har skiftet budgettet på de 25 jern ud med en god pose penge kan jeg regne ud smiley Nok os den bedste løsning smiley Har ikke prøvet yamaha´men de skulle eftersigende lave nogle meget driftsikre maskiner

  • #8   17. nov 2012 Tja... sådan går det ofte med budgetter.
    De 25.000,- var det jeg kunne overtale fruen til at bruge på det.
    MEN når man så får set lidt på hvad man kan få hvis man ofrer lidt mere, sååååå kan man jo let fristes smiley


  • #9   17. nov 2012 Det koster kassen at lave motor på xlt1200. det er en alu cylender med crom legering som foring, og når det begynde at blive slidt sætter den sig. cylendren kan evt bores ud og få monteret stål foringer men det er dyt.
    Når det er sagt så er det ellers en fed maskine. En vandscoote kan sagtens vælte og ligge på hoved, den er dog let at vende igen.

    hvorfor er det bøvlet med speedbåden,arbejdet før og efter sejladsen er da den samme( vaske og pakke sammen)


  • #10   17. nov 2012 Prøv da lige at se denne... smiley
    http://www.baadgalleri.dk/marked/baad/19259-seadoo_gtx_di


  • #12   17. nov 2012 kenneth b: Ja, en del af "bøvlet" er det samme. Men speedbåden er noget tungere at arbejde med og tager længere tid at vaske bagefter. Det kan også være at det bare er for at prøve noget nyt smiley

    Peter J: ser måske ikke så tosset ud - dog har jeg brug for en indregistreret trailer smiley

    Brian S: Det er da vejr til vandscooter hele året, så længe der ikke er is på vandet smiley


  • #13   9. apr 2013 Tror jeg ville gå efter en 160 hk Yamaha, den trækker godt og fejler ofte ikke noget, 1100 cm 4 takt det skal kunne fåes til 50 med trailer vil jeg mene,

Kommentér på:
Vandscooter - begynder

Annonce