{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.544 visninger | Oprettet:

Morten M
Morten M
Tilmeldt:
27. jun 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Hjælp til valg af batteri til vandscooter {{forumTopicSubject}}

Hej, skal til at købe et batteri til min vandscooter og efter at have "forsket" lidt i sagen er jeg blevet i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Umiddelbart ville jeg vælge et gele batteri, men da jeg læste at det skulle lades med en lav ladespænding på 0,2 v for at undgå at ødelægge cellerne, begynder jeg at blive i tvivl.
En ting er at man skal ud og invistere i en speciel lader, men risikere man ikke bare at ødelægge batteriet når vandscooteren lader? tvivler på at en vandscooter lader med 0,2 v ! Eller er det bare vrøvl?
Læste også om et AGM batteri, men synes det ser riiimelig dyrt ud og kan ikke finde et i vandscooter størrelse?
Eller skal man bare vælge et alm syrebatteri og holde øje med at det ikke spilder syre ud over det hele.

Så er endt med denne konklusion
Gele batteri: Rimelig pris, god til vandscooter brug, skal lades med lav spænding og tåler derfor ikke afladning, så skal derfor nok stå med lader på når den ikke bruges i længere tid.
AGM batteri: Dyr pris, god til vandscooter brug, men kan ikke findes i passende størrelse.
Syre batteri: Billig pris, dårlig til vandscooter brug grundet risiko for syrespild, tåler til en hvis grad hård af- og opladning.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af batteri til vandscooter
Kommentér på:
Hjælp til valg af batteri til vandscooter

Annonce