{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af bådtype {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er ny i denne verden har brug for jeres input/erfaringer.

Leder efter en type båd der kan benyttes som turbåd men også med mere fart end 6-8 knob. En kombi af noget langsom til moderat speedbåd hastighed, men med god plads til overnatning.

Krav:
Toilet
Minimum 2 sovende ude foran og opredning til 2 bagtil.
Ingen både med agterkahyt
Lidt mere skub i end 6/8 knob som mange tur/kabinebåd sejle med.
Max. 70.000 kr. og gerne mindre.

Hvad leder jeg efter af bådtype? Kan ikke rigtig spore mig ind på en retning?

Har kun været ved på vandet i en 25 fod turbåd. Dejligt med god plads, og god oplevelse men den sejler for langsom.


Kommentarer på:  Hjælp til valg af bådtype
  • #1   5. aug 2022 Hvis du vil have en båd der kan plane med alle de ting ombord tror jeg desværre at du skal noget højere op i pris med mindre du køber en ældre båd med ældre motor som du så "måske" vil få en masse problemer med så hvis du ikke selv er teknisk og har forstand på motorer så vil jeg på det kraftigste råde dig til at vente til du har flere penge for en gammel "billig" båd bliver meget hurtigt dyr når der bliver problemer med motoren .

    indenbords motor er NO GO til dig da den er meget dyr at vedligeholde med service hvert år .
    en påhængs motor er meget billigere at vedligeholde men dyr at sejle medmindre du køber en nyere med da du jo nok skal have en 90 eller 115 hk


  • #2   5. aug 2022 Tak for input. Det er også den konklusion jeg er kommet frem til.

    Hvis man alligevel vil kaste sig ud i et køb og holde budget men skifte retning og gå på kompromis med faciliteter så er der noget daycruiser/speedbåd med god plads man skal over i?

    Kan man finde noget 20 fod eller deromkring med en nyere påhængsmotor til 50.000-70.000 kr.
    der skal være mulighed for at sove.
    Ryds laver mange fine men de er ikke så store?
    Det samme med Ørnvik.


  • #3   6. aug 2022 jeg tror at det bliver svært for 50.000-70.000 kr. med mindre båden er med en ældre motor som " måske " er ok ?? der er jo ikke mange mekanikere tilbage der gider at skruge på de gamle motorer øv øv
    Ryds laver mange fine både men ikke til 50.000-70.000 kr. med en ordentlig motor


Kommentér på:
Hjælp til valg af bådtype

Annonce