{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Slæbested og 2 tons båd. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nogle der har erfaring med at søsætte en 1.6 tons båd direkte fra bådtraileren? Der er tale om en Møring 21 med en samlet vægt på 1600 kg.
Normalt får jeg den kranet direkte fra bådtraileren, men grundet travlhed ved kranen i påsken, vil jeg høre om jeg ikke bare kunne søsætte ved slæbestedet.

Bilen jeg har til rådighed til opgaven er en Caravelle 2.5 TDI. Må trække 1700 kg.
Jeg ved godt "bussen" ikke har en chance for at trække båden op. Men at søsætte vil vel ikke være et problem?

Vh


Kommentarer på:  Slæbested og 2 tons båd.
  • #1   15. apr 2019 Hej. Det kan du sagtens. Kammerat og mig gør det med albin 25 og fjord 24 uden problemer..

  • #2   15. apr 2019 Det er afhængigt af, hvor stejlt slæbestedet er...

    Jeg har i mere end 10 år søsat min egen båd ( vægt 1600 kg + 600 kg til trailer ) fra slæbesteder i Hornbæk, Helsingør og Snekkersten.
    Jeg benyttede min Hyundai Santa Fe ( 4x4 - diesel ) og efterfølgende min ML Kleemann...
    Ingen af bilerne havde problemer med søsætning eller optagning, selvom slæbestedet i Helsingør er noget udfordrende og stejlt...






  • #3   15. apr 2019 Tænker det bliver i Kolding eller Fredericia 👌

  • #4   15. apr 2019 Så ville jeg vælge Fredericia. Det er en god slæbested.

  • #5   18. apr 2019 Det burde ikke være et problem, hvis ellers din håndbremse virker som den skal.
    Jeg ville smide et par klodser bag begge forhjul for at supplere håndbremsen for en sikkerheds skyld.


  • #6   18. apr 2019 Et par kammerater og jeg har søsat en Fjord 24 og albin 25 i dag uden nogen problemer i Middelfart i dag så det kan sagtens lade sig gøre smiley

  • #7   18. apr 2019 Jeg søsatte fra Kolding i går uden problemer
    👌


  • #8   23. apr 2019 Jeg vil da også tro bussen kan trække båden op, både ved slæbestedet i Kolding eller endnu bedre Middelfart, der er det virkelig ikke meget stigning.

    Lad evt være med at trække båden helt frem til stævnstøtten, så er der mindre eller intet kugletryk og max bid til forhjulene... men husk at sikre båden med ekstra line alligevel smiley


Kommentér på:
Slæbested og 2 tons båd.

Annonce