{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  kan man? optagning af båd
  • #1   26. feb 2013 Umiddelbart vil jeg tro den tipper og det let bliver ukontroleret, hvad mindre man køre trailerne længere ud i vandet end godt er for lejerne. Der er tit på større slæbestæder med tilhørende jolleplads opsat spil til at køre trailer/jollevognen op og ned med så det må jo kunne fungere, men nok bedst med en jollevogn der kan komme godt under vand.

  • #2   26. feb 2013 man kunde evt lave et forlænger træk af en 60#60 profil jern med en kugle i den ene ende samt en form for kæde eller ligende så trækket ikke drejer/fjedre , i den ande ende monteres et alm trailer træk

  • #3   26. feb 2013 Den vil presse meget på næsehjulet af traileren hvis bilen holder over rampen som jo er skrå. Er det fordi bilen fedter osv når du skal trække den op?

  • #4   26. feb 2013 det var bare en tanke hvis man nu skulle have en større båd. nu er det ikke mange biler der er bygget til at trække både op, det er i hvert fald ret hårdt ved dem skulle jeg mene, gider jo ikke køre rundt i en stor 4 hjulstrækker til daglig..

  • #5   27. feb 2013 Du kan lave det trick med at holde skråt på rampen med bilen når du sætter igang.

    Ellers en mellemstor bil med autogear er også fint.. En Mondeo er formidabel til det specielt med autogear. De fåes i mange aldre og prisklasser.

    Men ellers er 4x4 som skabt til formålet specielt med reduktionsgear.

    Ellers skal du finde en mellemting. En Toyota Previa eller noget i den stil.

    Men der vil næsten altid skulle gåes på kompromis med noget hvis man vil have det bedste fra begge verdner.

    Men nyere 4x4 er ikke så traktoragtige som de ældre og køre som en mpv.. Det afhænger mest af dækkene man sætter på og den selvfølgelig ikke er hævet osv.



  • #6   27. feb 2013 syntes nu ikke der skal så meget bil til at trække en båd op det går selvfølgeli ikke med en lupo den skal jo også måtte køre med den når den er kommet op jeg har en gammel bmw kan nu ikke forestille mig der skulle være en trailer båd den ikke kan rykke af vandet så ha nu ikke så store bekymringer om det, det med diverse foranstaltninger bliver noget lort og alt for farlig

  • #7   28. feb 2013 Min lille c4 trækker fint en 1100kg op. Den er med auto gear. Ellers fil kobling til den har træk på gearkassen, og slip så stille håndbremsen. Så glider du stille op smiley

  • #8   28. feb 2013 nu vil jeg lige pointere at der er stor forskel på hvor stejle slæbestederne er rundt omkring.... men ellers er alternativet nok en gammel mondeo, hvordan kan det egentlig være at de må trække væsentligt mere end andre biler i samme klasse? noget med bremser at gøre?

    min 406 1,8 DØR hvis jeg skal trække en 1500kg trailer op er jeg ret sikker på, men den trænger også til udskiftning alligevel, synes bare ikke mondeo ligefrem er køn :-S


  • #9   28. feb 2013 haha har også selv en 406 1,8 årg 2002 ( værste lort) hvis du vil køre med en båd på 1500 kg rimelig tit vil jeg klart vælge noget diesel bil.
    Min anden bil er en boxer 2,8 hdi som må trække 2000kg og det har gået fint indtil videre,


  • #10   28. feb 2013 diesel er for dyrt, med de få km jeg kører(max 10.000 pr år)... hellere noget v6 bensin med automatgear smiley

    jeg har ca 1,5-2 km til havnen så det behøver ikke være noget vildt bare den kan trække den op ad slæbestedet.


  • #11   28. feb 2013 Samme løsning har jeg også haft i forumet og det kan lade sig gøre for mig. Men traleren skal under vand

Kommentér på:
kan man? optagning af båd

Annonce