{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Nybegynder spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu starter sæsonen snart, men hvad gør I andre når sæsonen er slut ift. batteri og benzin dunk? Tager i batteriet og benzindunken med hjem, så det ikke står i båden når vinteren kommer?

Mit batteri ligger i fastspændt i en batterikasse i stuverummet. Men aflades det ikke vinteren over? I så fald får jeg et problem når motoren skal startes igen... Eller bruger man “nødtrækket” første gang og sejler en lang tur så batteriet oplades?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nybegynder spørgsmål
  • #2   8. maj 2019 Hej.
    Jeg lader mit batteri helt op med en batterilader inden jeg stiller den væk for vinteren.
    Mit står fast monteret i båden, så det får bare lov at stå deri vinteren over.
    Jeg lader også gerne batteriet helt op igen inden søsætning.
    Det plejer ikke at give problemer, men er det "klappet sammen" så giver det selvfølgelig en udfordring.

    Man kan også købe en vedligeholdelseslader (c-tek eller lignenden) som man lader side på hele vinteren.


  • #3   8. maj 2019 Mit batteri står som nævnt også fastmonteret i en batteri kasse. Men jeg har jo en 12v lader så den bruger jeg bare til at lade batteriet fuldt op når sæsonen slutter og igen når den starter. Hvis man kun sejler 2-3 gange om måneden, risikerer man så et fladt batteri? Det er vist 45Ah. Og 4 år gammel.

    Morten: Det får ikke frost. Det står i stuverummet og båden kan stå i carporten på trailer. Så tænker at lægge et tæppe over batteriet og afmontere ledningerne. Tak for tippet med benzindunken.


  • Andreas W K
    Andreas W K Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 7
    #4   9. maj 2019 CTEK-laderne er rigtig gode. Har brugt dem til at vedligeholde batterier til havetraktor og lignende. Man sætter dem bare til, og går i vinterhi.

  • #5   20. maj 2019 Fandt denne liggende under stuverummet hvor batteriet er. Det lå under gulvet og endte i stuverummet i agter hvor benzintanken står. Det var ikke sat til nogen af stederne. Men hvad har det mon været brugt til?

    profilbillede
  • #6   24. maj 2019 Nogen bud på hvad den har været brugt til?

  • #8   24. maj 2019 Lige endnu et spørgsmål:
    Der manglede en sikring til olietrykslampen. Hvordan tjekker jeg hvor mange ampere sikringen skal være på? Har sat en 10’er i.


  • #9   24. maj 2019 Morten: Nemlig. Men gad vide hvorfor den bare ligger løst. Som om den var været sat til tidligere. Måske til en ekstra benzintank? Nå men tænker ikke jeg behøver have den med så den ryger i skuret.

Kommentér på:
Nybegynder spørgsmål

Annonce