{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bruser 500 kr.
  • Montering/reparation af dørhåndtag på terrassedør i en Lind & Risør villa i Grevr 510 kr.
  • Kickstarter virker ikke 1.050 kr.
  • Hænge lamper på plads, og sætte gardiner op 1.000 kr.
  • Samle seng 820 kr.
  • Vådrumsfuge i to bad 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råddent
  • #1   20. mar 2013 bore et lille hul og mærk om træ spånner er våde smiley husk og fuge hullet til igen

• #2   20. mar 2013 Hvad skal bruges til at lukke/ fuge et hul i hækken??

• #3   20. mar 2013 jeg ville nok gi det en smule polyester spartel og en lille klat gelcoat eller en klat hvid silicone og ville bore hullet indefra i båden smiley

• #4   20. mar 2013 ja okay, men er det ikke ligegyldigt om man bore hullet i hækken på ydre- eller indersiden??

• #5   20. mar 2013 jeg ville gøre det indefra for det første synsmæssigt og for det andet står der jo ik vand i båden forhåbentligt ik smiley

• #6   20. mar 2013 nåårh på den måde smiley

• #7   20. mar 2013 Man kan ikke bare bore et hul, og fylde det ud med silicone, det holder ikke evigt og der er på ingen måder nogen styrke i. Du blander et lille bæger polyester og tilsætter nogle fyldstoffer i form af løse hugget fibre og fylder hullet med det. Til slut giver du det topcoat ( ikke gelcoet som nævnt oven oppe, da der vil blive ved med og være voks i overfladet når du skal slibe det jævnt ) Når det er tørret, sliber du det jævnt og slutter af med og vandslibe k800-1000 og polere det derefter op med f.eks. hempel boat rubbing.

Det er sjældent det er nødvendigt, at begynde og bore. Hvis din hæk er rådden, kan du høre det ved og banke forsiktigt på den med skaftet af en skruetrækker, men det kræver selvfølgelig lidt erfaring og høre foreskel.

• #8   21. mar 2013 Rune der er jo ik nogen der siger det ska være et 100 mm hul smiley

• #9   21. mar 2013 Du kan også bare skruge en af boltene af der holder motoren og marke / lugte til den
    hvis den lugter syrt eller og er våd så er den gal men som Rune skriver kan du også banke på hækken flere steder så kan man sagtens høre hvis der er forskel på lyden oppe og nede på hækken.
    MVH Hasse

• #10   21. mar 2013 Ja okay, men altså tror ikke min bund er rådden for der er ingen træ dernede...og jeg kan se omme på hækken at det ligner der er noget der er blevet renoveret, det ligner der er blev sat en træplade ind i hækken, da hækken lave sådan en lille forskydning/forhøjning i forhold til resten af bagenden..men lige til noget andet,,,,hvordan opstår osmose?? Ikke fordi jeg tror bunden har det men bare for at tjekke og være sikker på der ikke er noget galt...fordi hvis bunden på nogen måde skulle være rådden skulle det være på grund af osmose fordi der er intet træ i bunden smiley

• #11   21. mar 2013 Hvis det er selco vi skriver om så er det daikke umuligt at det både er gulv og hæk der skal have en tur for båden må da være over 30 år gammel ??? men prøv nu og bank på båden og se om du kan høre forskel og MHT. Gulvet så lig mærke til om gulvet føles bæødt når du går rundt i båden og måske hopper let .
    MVH hasse

• #12   21. mar 2013 for det første ved jeg ikke en gang hvad mærke det er....men altså med hensyn til gulvet så ligger der en træplade/dørk ovenpå bunden så man ikke går direkte nede i v'et...men altså der er lavet en lille luge man kan åbne agter og der kan jeg hvertfald lige få hånden ned og røre bunden, altså selve skrogets bund..

• #13   21. mar 2013 Men altså båden vejer 270-290 kg, tørvægt. Altså kun interiør og båd. Virker det som meget for en næsten 16 fods båd??

• #14   21. mar 2013 osmose kan forekomme hvis din båd ligger fast i vandet og havvand trænger ind i glasfiberen, Det viser sig i små blærer/bobler i gelcoaten hvor det revner og der kommer ildelugtende væske ud.
    Derfor giver man normalt både der skal ligge i havn, hempels lightprimer eller tilsvarende, inden man bundmaler dem. glasfiber med gelcoat er IKKE 100% vandtæt som mange ellers tror..

• #15   21. mar 2013 Altså tror slet ikke der er noget galt med hverken hæk eller bund, ville bare gerne tjekke for en sikkerhedsskyld nu her hvor jeg skal have større motor på smiley

• #16   22. mar 2013 Ligner det ikke at min hæk er forstærket?? Det ligner det er sat en træplade ind i hækken..

• #17   22. mar 2013 Ligner det ikke at min hæk er forstærket?? Det ligner det er sat en træplade ind i hækken..

profilbillede
  • #19   22. mar 2013 eller også er den vinklet hvis man har haft en motor på der ikke kunne trimmes helt ind. svært at se på billedet

• #20   22. mar 2013 Jens den behøves jo ikke at være rådden den inde bagved, hvis der overhovedet er en....det kan jo være den plade der er blevet sat i bare har været for bred/tyk så den går lidt ud over resten af bagenden

• #22   22. mar 2013 Langt ned??

• #23   22. mar 2013 Og min båd vejer omkring 270-290kg uden noget i båden andet end interiør...den er omkring 16 fod, virker det som meget??

• #24   22. mar 2013 du kan jo bare hænge den motor på... hækken brækker jo ikke sån lige af selv hvis den er rådden... du skal bare se efter revner osv når du har været afsted

• #25   23. mar 2013 Ja men tror du trykket på hækken er for kraftigt når jeg gasser hurtigt op altså hole shot..?? Og jeg er bange for bagenden kommer til at ligge for lavt, da hullet i motorbrønden altså hvor landet løber ud kommer til at ligge for lavt..Så er der stortset står og løber vand ind af holdet, hvad kan jeg gøre hvis det er tilfældet? Rykke tank og batteri op i snuden?? Eller bygger motorbrønden højere eller ???

• #26   23. mar 2013 altså den nemmeste måde at se om det er et problem er at hænge den på og søsætte evt på lavt vand.
    om hullet er et par cm under vand er ligegyldigt... det løber ud igen ligeså snart du planer, selvfølgelig skal motor og sladrestråle være over vandet

• #27   23. mar 2013 Jamen min båd ligger jo fast i vandet i havn..så hvis hullet er under vand vil det jo strømme ind med vand og hele motorbrønden vil blive fyldt?? Selvfølgelig forsvinder det når jeg planer, men hvis hullet er under vandlinjen så vil den da ligge med vand i motorbrønden hele tiden, og det kan jo ikke løbe ud igen når den ligger stille og vil der så ikke komme så meget vand at det løber ud over hækken stortset og hvis der kommer til at ligge så meget vand bliver den jo sindssyg tung i bagenden plus det har den jo ikke godt af...

• #28   23. mar 2013 tror ikke det går så galt.... min 14,6fods global lå i havn 3 sæsoner med 136kg på hækken smiley

det med den ekstra plade der er sat på i tykkelsen kan også være for at udnytte muligheden for at lave et par cm set-back på motoren ved at trække den helt tilbage i beslaget

• #29   23. mar 2013 Hvad skulle det set-back hjælpe?? Men altså hvad mener du med der ikke ville ske noget hvis hullet lå et par cm under vandlinjen?? Motorbrønden ville jo blive fuld med vand ville den ikk? Og den 60 hk jeg skal og kigge på, på onsdag vejer omkring 115 kg vil jeg tro..

• #30   23. mar 2013 gammel håndregel - jo længere båd jo bedre kan den udnytte en større motor. et par cm er selvfølgelig ikke meget, men gør alligevel lidt ved setuppet.der stod også vand i bunden af motorbrønden på min nogengange det sker der ikke noget ved hvis brønden er tæt. jeg ville 100% lægge den i vandet og se hvordan den gør sig før jeg brugte tid og penge på at ændre noget. 115kg er ikke så slemt den går vel heller ikke under fordi en stor mand går ned bagi...

• #31   23. mar 2013 Jeg syntes at det vil være overkill at sætte et setback på når du ikke skal have større motot på end 60 hk.
    MVH Hasse

• #32   23. mar 2013 Det kan du selvfølgelig have ret i Steffen... Og har tidligere haft en 30 hk på som vejede 60kg og når jeg stod nede på ved bunden eller på hækken mener jeg ikke der kom andet en meget lidt vand ind hvis der overhovedet kom noget..og jeg vejer omkring 65 kg smiley så det burde ikke være noget problem smiley men tror du godt hækken kan holde til holeshot?? Altså jeg risikerer ikke at hækken pludselig knækker og motoren ligger på bunden?? Kommer der ikke først nogle revner hvis det er?

• #33   24. mar 2013 jo du vil helt sikkert begynde at se revner i gelcoaten omkring motoren før det hele bare knækker...men du kan også mærke det når du spænder boltene til motoren, for hvis du kan trykke hækken helt sammen så gelcoaten revner er det galt

Kommentér på:
Råddent

Annonce