{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  4 hk mercury
  • #2   1. jul 2019 Som Jens skriver..... men prøv at give den høj oktan benzin også.
    Min gamle nød motor vil simpelthen ikke køre rent på alm 92/95 oktan.
    Så fik fat i et værksted der fortalte at de små motorer ikke kan lide den lave oktan hvis benzinen bare har et par md. på bagen ... ja så køre de ikke optimalt, men med frisk 95 køre den så bedre, så jeg brugte oktan 100 ( V power .. idag hedder den 101 oktan ) og så med benzin stabilisator i..... så kørte den perfekt og startet efter 1 til 2 hiv i snoren.
    Når benzinen var ca 1 md. gammel tømte jeg den over i tanken til hoved motoren og fyldte frisk benzin på, efter jeg begyndte på den fremgangs måde havde den INGEN problemer.... motor blev startet op hver gang vi brugte båden og fik lidt køre tid.. det var jo en nød motor og skal virke hver gang.
    Service HVERT år, Ny olie, tændrør, og gennemgang med en gang prolan på alt el, samt tjek af ALLE el samlinger/ledninger for brud og knæk, spænd efter.
    Når du skal have renset din karburator i ultralyd, så skal du skille den totalt ( tag billeder af alt inden/under adskillelse hvis du nu skulle blive i tvivl om hvordan og hvorledes den skal se ud når du er færdig ) du kan for ca 500 kr opgraderer din motor med dysser til en 5/6 hk ( det er den måde de drossler deres motorer .... kun dysse størrelse i karburatoren... vupti.... fra 4 hk til 5/6 hk ).
    Håber du kan bruge dette for at få en motor der bare kører.


  • #3   1. jul 2019 Nu ser jeg at du ikke skriver hvad det er for en motor ! ! !
    Det jeg har skrevet gælder for en Mercury 4 hk 4 takter...
    Men service hvert år gælder også for en 2 takter, det andet kan du nok ikke bruge til en 2 takt.
    Sååååå.. tændrør og rens af karburator ved 2 takt


  • #4   1. jul 2019 Okey tak for svar det prøver jeg så

Kommentér på:
4 hk mercury

Annonce