{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.093 visninger | Oprettet:

mick R
mick R
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10

Er det "helt NEJ" at montere større påhængsmotor end hva båden er godkendt til? {{forumTopicSubject}}

Hey. Ville høre hvad normen er for at skifte ens påhængs motor ud med en større selvom båden ikke er godkendt til mere? Er det helt nej eller er det set før? Jeg har lige købt min første båd så ved ikke ret meget om normerne om sådan nogle ting. Har ikke hentet min båd endnu, derfor ingen billeder, men det kommer snart.

Mvh mick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbler skal samles 1.500 kr.
  • Hænge 3 gardinstænger op på væg, samt hænge 3 lamper op 1.500 kr.
  • Hylde, vitrineskab, lampe og tv montering 1.400 kr.
  • El opsætning af lampe 500 kr.
  • Rengøring 400 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, fejlkode E09, Siemens 2.342 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det "helt NEJ" at montere større påhængsmotor end hva båden er godkendt til?
  • #1   10. jun 2013 det er helt op til dig og din sunde fornuft/pengepung hvis det går galt

• #2   10. jun 2013 du skal i hvert fald huske at forstærke hækken

• #4   10. jun 2013 jeg syndes ikke man skal sætte større motor på end fabrikken forskriver også af hensyn til forsikring smiley

• #5   10. jun 2013 kommer absolut helt an på hvad båd og budget vi snakker om da...og ikke mindst standen på båden... på en gammel båd med godt med råddent træ i hækken er det selvfølgelig ikke anbefalelsesværdigt..... men 20%oven i anbefalet sker der ikke noget ved, heller ikke uden at forstærke hækken hvis den ellers er i god stand. men det er jo bare min mening.

• jonas l
    jonas l Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #6   11. jun 2013 Jeg har en selco 13 fod med 60 hk og båden er godkendt til 40. Vi har bare lagt et tykkere lag glasfiber på og det funger.

• mick R
    mick R Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10
    #7   15. jun 2013 Tak for alle svarene. Jeg har en14 fods ørnvik 450 cab med en 40 hk mariner og den er i rigtig fin stand. Jeg ville jo heller ikke smide en 90 hk på, måske bare 50. Grunden til det er at den er svær at få op og plane og der fulgte vandski og tube med så tænkte om det var en mulighed for at få lidt mere træk. Kunne trimflaps gøre noget for at den kunne komme hurtigere op og plane? eller tager det meget af topfarten?

• #9   11. jul 2013 hvis båden er godkendt til 40 hk kan den også sagtens klare 60 hk uden at forstærke noget !!1
    Min Thundercraft er godkendt til 90 hk og jeg har evinrude E-Tec 115 HO som yder 130 på som er kasko forsikret uden problemer og jeg ved at der sejler en båd mage til min med en 175 hk Yamaha på inde i København men ok DETTE er nok i overkanten

Kommentér på:
Er det "helt NEJ" at montere større påhængsmotor end hva båden er godkendt til?

Annonce