{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.075 visninger | Oprettet:

Trailer og ruller {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en brugt quicksilver 450 cabin. Med 40hk motor vil jeg tro den vejer 500kg. Den er købt som et sæt med en Brenderup basic 600 som har en nyttelast på 475kg.
Det der springer mig i øjnene er at bådtraileren kun har en rulle og hele bådens vægt så hviler på denne ene rulle. Sprøgsmålet er så om kølen kan holde til det tryk, også hvis man kører over et humpel på vejen eller en høj kantsten. Traileren er ikke designet til at have monteret mere end den ene rulle, foruden ophaler rullen bag på traileren, men den er fri af kølen når båden ligger på traileren.
Er der nogen der har erfaringer med hvor meget en køl på en lille fritidsbåd kan holde til, for når jeg banker på resten af skroget virker det meget tyndt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer og ruller
  • #1   20. jun 2013 Prøv at uploade et billede.. Traileren er i underkanten og 1 rulle er ikke nok. Hvis det ikke allerede er for sent så se at få den ned og støtte på nogle af de andre

• #2   20. jun 2013 min 2 kølruller og 2 side ruller

• #3   20. jun 2013 Du skal sænke de bagerste støtteruller så kølen kommer ned og hviler på ophaler rullen også. Støtterullerne skal kun støtte båden, ikke bære den.

• #4   24. jun 2013 Tak for svarene. Ja, jeg havde på fornemmelsen at en rulle ikke er nok. Båden ligger i vandet lige nu, men jeg skal have den op om 10-15 dage, så tager jeg et par billeder. Problemet er at selve kølen ikke går helt tilbage til hækken, men stopper og bliver flad bund ca. 50cm før motoren. Derfor vil jeg ikke bruge ophalerrullen, dels fordi jeg ikke ved hvor meget den flade del af kølen kan holde til, og dels fordi den så vil falde i hak når jeg hiver båden op på traileren, og i så fald ikke kan komme af igen før traileren er så langt ude i vandet så båden flyder selv. Det er nok nemmere at forklare med et par billeder som kommer senere.

• #5   24. jun 2013 havde samme problem med min .... satte en ekstra rulle lige der hvor kølen slutter

• #6   26. jun 2013 Jeg fandt lige et billede af traileren. kølrullen rulle gemmer sig bag forreste højre støtterulle. Kølrullen er nu flyttet helt tilbage, men båden hviler stadig kun på den ene. Hvis ophalerrullen tages i brug hviler båden ikke på kølen men på det flade stykke mellem køl og agterspejl. Jeg kan ikke se hvor der kan sættes en ekstra rulle ind. Og dog, de har en form for tværstiver med kølrulle i Biltema, men er det lovligt at køre med?

profilbillede
  • #7   26. jun 2013 Det der du kan købe i biltema er kun beregnet til at opbevare på ikke som decideret trailer ruller selvom mange bruger det til det. Det ruller ikke særligt godt.

Noget andet er din trailer er alt for lille til båden. Den skal op på en 750 kg total som også giver langt bedre støtte.

Du er som mange andre blevet snydt ved at sælger har solgt dig en mere eller mindre ubrugelig trailer til din båd.

De der trailere som du har en af der kan ikke passe til andet end småjoller da der kun er minimalt med ruller på.

Du ødelægger båden ved at bruge den trailer der.

Istedet for alle de krumspring ved at prøve at købe nødløsninger som kun føre til ærgelser som ridser i gelcoat mv så burde du skille dig af med den trailer der og så ofre de par tusinde ekstra en passende trailer koster.

Det bedste ville være et sæt med superruller da din køl bagerst går opad og derfor aldrig ville kunne komme op og støtte bagerst. En trailer med superruller og en ekstra tværvange med en vipperulle på er det bedste du kan med den båd der.

Inden du får set dig om har du brugt en masse penge på alt muligt tilbehør og også tid og alligevel er det ikke en passende trailer til båden.

Der er kun 1 vej og det er den lange tunge vej med at anskaffe dig en anden trailer med de flere nødvendige justeringsmuligheder som din båd kræver. smiley

• #8   26. jun 2013 Lige en tilføjelse til det Michael skriver.
    Alle nødløsningerne koster også penge, og vægten på traileren stiger, og traileren er allerede for lille i forvejen.
    Båd og motor uden noget ekstra vejer allerede over de 475 kilo som traileren må laste, så en ny trailer er den bedste løsning.

Kommentér på:
Trailer og ruller

Annonce